သဘာဝအတိုင္း ကိုယ္ဝန္ျမန္ျမန္ရေစဖို႔

by: Phyo Pyae Thu
 0 comments  0 love

တားေဆးျဖတ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ သဘာဝအတိုင္း ကိုယ္ဝန္ျမန္ျမန္ရႏိုင္ဖုိ႔ လုပ္ေဆာင္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။

သဘာဝအတိုင္း ကိုယ္ဝန္ျမန္ျမန္ရႏိုင္ဖုိ႔ လုပ္ေဆာင္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္ (Photo by Baby Center from monhuiledecoco.)

ေဖေဖေလာင္း ေမေမေလာာင္းတို႔ တားေဆးျဖတ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ သဘာဝအတိုင္း ကိုယ္ဝန္ျမန္ျမန္ရႏိုင္ဖုိ႔ လုပ္ေဆာင္စရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းေလးေတြ လုပ္ေဆာင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ဝန္ျမန္ျမန္ရေစႏိုင္မွာပါ။

အိပ္ေရးပ်က္တာေတြ ဂရုစုိက္ပါ

အိပ္ေရးဝဝ အိပ္တာက စြမ္းအင္ေတြကို ျမွင့္တက္ေစပါတယ္။ အိပ္ေရးပ်က္တာေတြ မ်ားၿပီး ပင္ပန္းေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေမေမေလာင္းတို႔ဆီမွာ ေဟာ္မုန္းထြက္တာေတြ ေနာက္က်ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ သားဥေၾကြတာေတြလည္း မရွိေတာ့ဘဲ ကိုယ္ဝန္ရဖို႔ ခက္ႏိုင္ပါတယ္။

စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ေလွ်ာ့ခ်ပါ

စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ရွိေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သုတ္ရည္ထုတ္တဲ့အခါမွာ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေလွ်ာ့ခ်ပါ။ သီခ်င္းနားေထာင္ျခင္း၊ စာအုပ္ဖတ္ျခင္း၊ ေယာဂက်င့္ျခင္း ေရကူးျခင္း၊ နဲ႔ အႏွိပ္နယ္ခံျခင္းေတြ ျပဳလုပ္ပါ။

က်န္းမာေအာင္ ေနပါ (Photo by Reddit)

ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ထိန္းပါ

ကိုယ္အေလးခ်ိန္ဟာ ကိုယ္ဝန္ျမန္ျမန္ရဖို႔အတြက္ အကူညီဆံုးပါ။ ပံုမွန္ကိုယ္အေလးခ်ိန္ဆိုတာဟာ BMI လို႕ေခၚတဲ့ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ညႊန္းကိန္း (၁၈.၅) နဲ႔( ၂၅ )ၾကား ရွိေနျခင္းပါ။ ပိန္လြန္းရင္ ဒါမွမဟုတ္ ဝလြန္းရင္ ေဟာ္မုန္းပမာဏနဲ႕ သားဥေႂကြျခင္းကို ထိခိုက္ေစမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိုယ္ဝန္ရဖို႕ ခက္ခဲေစပါလိမ့္မယ္။ အဝလြန္တဲ့ အမ်ိဳးသားေတြရဲ့ သုတ္ေကာင္ေတြဟာလည္း ပံုမွန္ကိုယ္အေလးခ်ိန္ရွိတဲ့ အမ်ိဳးသားရဲ့ သုတ္ေကာင္ေတြေလာက္ အရည္အခ်င္း မျပည့္မွီပါဘူး။

အခ်ိန္ကိုက္ လိင္ဆက္ဆံျခင္း

ေဖေဖေလာင္းေရာ ေမေမေလာင္းေရာ တစ္လလံုး လိင္ဆက္ဆံႏိုင္တယ္ဆိုေပမယ့္ ရာသီလာခ်ိန္ကို သတိထားသင့္ပါတယ္။ မမ်ိဳးဥနဲ႔ အဖိုသုတ္ပိုးတို႔ ေပါင္းစံုၿပီး မ်ိဳးေအာင္မွသာ ကိုယ္ဝန္ရရွိနိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္  သားဥေၾကြတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ လိင္ဆက္ဆံပါ။  သားဥေႂကြခ်ိန္ကို ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ဖို႕ ကိရိယာေလးတမ်ိဳးကို ဝယ္ယူအသုံးျပဳႏိုင္ပါတယ္။

အစားအစာ စားပါ

က်န္းမာေရးနဲ႕ ညီညြတ္တဲ့အစားအစာေတြကေန အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားစြာ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ trans fats နဲ႕ ျပည့္ဝဆီလို႕ေခၚတဲ့ အဆီေတြကို ေရွာင္သင့္ၿပီး monounsaturated fat ပါဝင္တဲ့ အစားအစာေတြကို ပိုစားရပါမယ္။ပရိုတင္းဓာတ္ေတြ ႂကြယ္ဝတဲ့ အသီးအရြက္ေတြ မ်ားမ်ားစားေပးျပီး အသားကရတဲ့ ပရိုတင္းဓာတ္ကို အနည္းငယ္ပဲ စားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္ႂကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြလည္း မ်ားမ်ားစားပါ။ အခ်ိဳနဲ႔ အငန္ေတြကို လည္းေလွ်ာ့စားဖို႔ Kalay ကေန သတိေပးလိုက္ပါတယ္။

 

 

From Kalay with


Comments

0 comments
Latest video