ကိုယ်ဝန်ယူမယ့်စုံတွဲတွေ သိထားသင့်တဲ့ မမျိုးဥကြွေတဲ့လက္ခဏာများနဲ့ သုတ်ပိုးအားကောင်းအောင်

by: Editor
 15 comments  534 love

အသက္အရြယ္၊ ပတ္ဝန္းက်င္က စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ အစားအေသာက္မွာပါတဲ့ ေဟာ္မုန္းေတြက မမိ်ဳးဥေတြရဲ႕အရည္အေသြးအေပၚ အကိ်ဳးသက္ေရာက္မႈေတြရွိေနပါတယ္။

 မနက္ခင္းအပူခိ်န္က ျမင့္တက္ေနၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ မမ်ိဳးဥေၾကြေနတာျဖစ္ဖို႔မ်ားပါတယ္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ မမ်ိဳးဥေၾကြတဲ့အခ်ိန္မွာ ခႏၶာကိုယ္အပူခိ်န္ဟာ (၃၆- ၃၇) ဆဲလ္စီးယပ္ၾကား ရွိပါတယ္။ မနက္ခင္း အပူခိ်န္တိုင္းတာခ်က္က မွန္မမွန္ဘယ္လိုသိႏိုင္မလဲ။ မနက္ခင္း အပူခိ်န္ကို ျမင့္တက္ေစတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။

သ​ေႏၶေအာင္ၿပီး ကိုယ္ဝန္ရိွဖို႔ မမိ်ဳးဥရဲ႕ က်န္းမာေရးက အဆံုးအျဖတ္ေပးပါတယ္ (Photo by gettyimage)

အဲဒီအခ်က္ေတြဟာ မနက္ခင္းကိုယ္အပူခိ်န္ကို အတိအက်တိုင္းတာႏိုင္ဖုိ႔ ခဲယဥ္းေစပါတယ္

  • အိပ္ေရးမဝျခင္း၊အိပ္မေပ်ာ္ျခင္း
  • ဖ်ားနာျခင္း၊မူးေဝေမာပန္းျခင္း
  • စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားျခင္း
  • အရက္၊ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း
  • လ်ွပ္စစ္ေစာင္ႏွင့္အိပ္စက္ျခင္းတုိ႔ပါဝင္ပါတယ္။

ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပိုၿပီးတိက်တဲ့ မမ်ိဳးဥေၾကြရက္ကို ရဖုိ႔အတြက္ အရင္ဓမၼတာစက္ဝန္းေတြကိုပါ ျပန္ၾကည့္ဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ မနက္ခင္းအပူခိ်န္တိုင္းတာခ်က္အျပင္ သားအိမ္ေခါင္းအက်ိအခြ်ဲ အေျပာင္းအလဲေတြ၊ မဥေၾကြခိ်န္ျဖစ္တဲ့ ျပင္ပရုပ္လကၡဏာေျပာင္းလဲမႈေတြ ဥပမာ-ရင္သားနာက်င္ျခင္း၊ ဗိုက္ေအာင့္ျခင္း စသျဖင့္ျဖစ္တာဟာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ပိုၿပီးတိက်ေသခ်ာခ်င္ရင္ေတာ့ မမ်ိဳးဥေၾကြတဲ့ရက္ကို မနက္ခင္း ကိုယ္ပူခိ်န္ျပဇယား သံုးၿပီး ဘယ္လိုတြက္ခ်က္ရမလဲဆိုတာကို အထူးကုတစ္ဦးဦးရဲ႕ အၾကံဥာဏ္ယူၿပီးေစာင့္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ 

မနက္ခင္းအပူခိ်န္က ျမင့္တက္ေနၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ မမ်ိဳးဥေၾကြေနတာျဖစ္ဖို႔မ်ားပါတယ္ (Photo by gettyimage)

 မမိ်ဳးဥရဲ႕အရည္အေသြးျမွင့္တင္ျခင္း

မမိ်ဳးဥရဲ႕အရည္အေသြးက သေႏၶေအာင္ဖို႔အတြက္ အေျခခံျဖစ္ပါတယ္။ သ​ေႏၶေအာင္ၿပီး ကိုယ္ဝန္ရိွဖို႔ မမိ်ဳးဥရဲ႕ က်န္းမာေရးက အဆံုးအျဖတ္ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ကစၿပီး မမိ်ဳးဥေတြကိုကာကြယ္ဖုိ႔နဲ႔ မမ်ိဳးဥအိမ္ေတြကုိ ပိုၿပီး ရွည္လ်ားေစဖုိ႔ စားေသာက္ေနထိုင္မႈပံုစံေတြကေနတဆင့္ က်န္းက်န္းမာမာ ေနထိုင္သင့္ပါတယ္။ အသက္အရြယ္၊ ပတ္ဝန္းက်င္၊အစားအေသာက္မွာပါတဲ့ ေဟာ္မုန္း၊စိတ္ဖိစီးမႈစသျဖင့္ မမိ်ဳးဥေတြရဲ႕အရည္အေသြးအေပၚ အကိ်ဳးသက္ေရာက္ တဲ့အရာေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။

မမိ်ဳးဥရဲ႕စက္ဝန္း

မမိ်ဳးဥ အရည္အေသြးကို ျမွင့္တင္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီလိုျမင့္တင္ရာမွာ ေအာက္ပါအခ်က္ေတြက မမိ်ဳးဥအေပၚ ေကာင္းကိ်ဳး ေရာ ဆိုးကိ်ဳးပါ သက္ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။

  • ေသြးပမာဏ
  • ေအာက္ဆီဂ်င္ပမာဏ
  • ေဟာ္မုန္းထိန္းညွိမႈ
  • အစာအာဟာရ
  • စိတ္အေျခအေန

ဒါေတြကလည္း မမိ်ဳးဥအရည္အေသြးကို ျမွင့္တင္ဖို႔  အာရံုစိုက္သင့္တဲ့ အရာေတြဘဲျဖစ္ပါတယ္။

ဖေဖေလောင်း သုတ်ပိုးအားကောင်းစေဖို့ ဒါတွေစားပါ

ဖေဖေလောင်းတို့ရေ ကိုယ်ဝန်ရဖို့ဆိုတာ သုတ်ပိုးနဲ့ မမျိုးတွေဆုံမှပါ။ သုတ်ပိုးတွေ အရည်အသွေးရော ၊ အရေအတွက်ပါ ပြည့်မီမှသာ မမျိုးဥလေးဆီ ရောက်အောင်သွားနိုင်မှာပါ။ဖေဖေလောင်းတို့ရေ ကိုယ်ဝန်ရဖို့ဆိုတာ သုတ်ပိုးနဲ့ မမျိုးတွေဆုံမှပါ။ သုတ်ပိုးတွေ အရည်အသွေးရော ၊ အရေအတွက်ပါ ပြည့်မီမှသာ မမျိုးဥလေးဆီ ရောက်အောင်သွားနိုင်မှာပါ။ ဒီတော့ သုတ်ပိုးတွေ အားကောင်းဖို့ လိုပါတယ်နော်။ သုတ်ပိုးအားကောင်းဖို့ဆိုတာ အစားအသောက်၊ အနေအထိုင်ပေါ်မှာ မူတည်ပါတယ်။ သုတ်ပိုးအားကောင်းဖို့ အစားအစာတွေ စားပေးလို့ ရတယ်ဆိုတော့ ဖေဖေတို့ ဘာတွေစားရမလဲ ပြောပြမယ်နော်။

ဟင်းနုနွယ်

ဖေဖေလောင်းတို့ သုတ်ပိုးထုတ်လုပ်ဖို့ ဖောလစ်အက်ဆစ် လိုအပ်ပါတယ်။ အကယ်လို့များ ဖေဖေလောင်းမှာ ဖောလစ်အက်ဆစ်ဓါတ် လုံလုံလောက်လောက် မရှိဘူးဆိုရင် သုတ်ပိုးလေးတွေဟာ ပုံသဏ္ဍန် မမှန်တော့ပါဘူး။ ပြီးပြည့်စုံတဲ့ သုတ်ကောင်လေး မဟုတ်ရင် မမျိုးဥဆီ ရောက်အောင် မသွားနိုင်ပါဘူး။ ဒါ့အပြင် ပုံသဏ္ဍန်မမှန်တဲ့ သုတ်ပိုးလေးတွေ မျိုးအောင်ပြီး သန္ဓေတည်ခဲ့မယ်ဆိုရင်လည်း ကလေးမှာ ချို့ယွင်းတာတွေ ဖြစ်လာနိုင်ပါသေးတယ်။ ဒါကြောင့် ဖောလစ်အက်ဆစ်ရရှိဖို့ ဟင်းနုနွယ်နဲ့ အစိမ်းရောင် ဟင်းသီးဟင်းရွက်တွေ စားပေးပါ။

ကြက်ဥ

ကြက်ဥက ဖေဖေလောင်းတို့ရဲ့ သုတ္ပိုးအရေအတွက်နဲ့ သုတ်ကောင်ရွေ့လျားနိုင်မှုကို မြှင့်တင်ပေးနိုင်ပါတယ်။ နောက်တစ်ခုကတော့ ကြက်ဥမှာ ဗီတာမင် E နဲ့ ပရိုတင်းဓါတ်တွေ ပြည့်ပြည့်ဝဝ ပါဝင်တဲ့အတွက် သုတ်ပိုးအရေအတွက်ကို လျှော့ကျစေတဲ့ ဓါတ်တိုးပစ္စည်းတွေရဲ့ အန္တရာယ်ကနေ ကာကွယ်ပေးနိုင်ပါတယ်။

ငှက်ပျောသီး

ငှက်ပျောသီးကလည်း ဖေဖေလောင်းတို့ရဲ့ သုတ်ပိုးအရေအတွက် ကောင်းမွန်စေတဲ့ အစားအစာတစ်မျိုးပါပဲ။ ငှက်ပျောသီးမှာ သုတ်ပိုး ထုတ်လွှတ်မှုနဲ့ သုတ်ပိုး ကျန်းမာဖို့ မြှင့်တင်ပေးနိုင်တဲ့ ဗီတာမင် အေ ပါဝင်ပါတယ်။ ပြီးတော့ ငှက်ပျောသီးမှာ ပါဝင်တဲ့ အင်ဇိုင်းလည်း သုတ်ပိုးအရေအတွက်နဲ့ လှုပ်ရှားနိုင်စွမ်းကို မြှင့်တင်ပေးနိုင်ပါသေးတယ်။

အမည်းရောင် ချောကလက်

ဖေဖေလောင်းတို့ရေ အချစ်ရဲ့ သင်္ကေတတစ်ခုဖြစ်တဲ့ ချောကလက် အမည်းမှာ သုတ်ရည်ပမာဏနဲ့ သုတ်ပိုးအရေအတွက် မြင့်မားစေတဲ့ အမီနိုအက်စစ်တစ်မျိုးဖြစ်တဲ့ အယ်လ်အာဂျနင်းအိတ်ချ်စီအယ် ပါဝင်ပါတယ်။ ဒါဟာ လိင္ဆက္ဆံတဲ့အခါ ဆန္ဒပြီးမြောက်ခြင်းတွေ အပေါ်မှာလည်း အကျိုးသက်ရောက်စေပါတယ်။

အဝလွန်တဲ့ အမျိုးသားတွေရဲ့ သုတ်ကောင်တွေဟာလည်း ပုံမှန်ကိုယ်အလေးချိန်ရှိတဲ့ အမျိုးသားရဲ့ သုတ်ကောင်တွေလောက် အရည်အချင်းမပြည့်မှီတာကို တွေ့ရှိရပါတယ်။ အမျိုးသားတွေမှာဆိုရင်တော့ စိတ်ဖိစီးမှုဟာ သုတ်ရည်ထုတ်ခြင်းဆိုင်ရာ ပြဿနာတွေကို ဖြစ်လာစေနိုင်ပါတယ်။ ဒါကြောင့်သီချင်းနားထောင်ခြင်း၊စာအုပ်ဖတ်ခြင်း၊ယောဂကျင့်ခြင်း၊ရေကူးခြင်း၊အနှိပ်နယ်ခံခြင်း ဒါမှမဟုတ် မိတ်ဆွေသူငယ်ချင်းတွေနဲ့ စကားပြောခြင်းကလည်း စိတ်ဖိစီးမှုတွေကို လျှော့ချပေးနိုင်ပါတယ်။

အိပ်ရေးဝဝအိပ်ခြင်းဟာ စွမ်းအင်တွေကို မြှင့်တင်ပေးနိုင်ပါတယ်။ မျိုးအောင်နိုင်စွမ်းအားနည်းတဲ့ အမျိုးသမီးတွေမှာ leptin ဆိုတဲ့ ဟော်မုန်းပမာဏ နည်းပါးနေတယ်ဆိုတာကို လေ့လာချက်တွေအရ တွေ့ရှိရပါတယ်။ ပင်ပန်းနွမ်းနယ်တဲ့ ခန္ဓာကိုယ်ကနေ leptin ဟော်မုန်းထွက်ရှိမှု နည်းပါးလာတာကြောင့် ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် တစ်ညကို အနည်းဆုံး ခုနှစ်နာရီလောက် ရအောင် အိပ်ပါ။ ဆရာဝန်ဆီမှာ သွားမပြခင် ဖော်ပြထားတဲ့အချက်လေးတွေကို အရင်လုပ်ကြည့်နော်။

 သုတ်ပိုးအားကောင်းစေဖို့ စားရမယ့် အစားအစာတွေကို သိရှိပြီးပြီဆိုတော့ ကိုယ်ဝန်ရနိုင်ဖို့ စားဖို့ လိုအပ်ပါတယ်နော်။

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with



Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles