ကေလးက မထြားလို႔ ေမေမတို႔ စိတ္ညစ္ေနျပီလား

by: Nang Htwe
 0 comments  0 love

ႀကီးထြားႏႈန္းေႏွးေနတယ္ဆိုရင္ လက္ရွိေကၽြးေနတဲ့ အစားအေသာက္ပံုစံကို ေျပာင္းလဲေပးဖို႔ လိုပါတယ္

ကေလးမွာ အသက္အ႐ြယ္အလုိက္ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ ကိုယ္အေလးခ်ိန္မရွိလို႔ ေမေမတုိ႔ စိတ္ညစ္ေနလား။ ကေလး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ျမင့္တက္လာဖုိ႔ ဘာေကၽြးရမလဲ စဥ္းစားရခက္ေနၿပီလား။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ျမင့္ၿပီး က်န္းမာေစတဲ့ အစားအစာေတြကို Kalay ကေန ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။

သားသားမီးမီးေတြအတြက္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ျမင့္ၿပီး က်န္းမာေစတဲ့ အစားအစာမ်ား

ႏြားႏို႔မွာ ကယ္ဆီယမ္၊ ပ႐ိုတိန္းနဲ႔ ကာဗိုဟုိက္ဒ႐ိုက္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္ (Photo by NHS)

ႏို႔

ႏို႔မွာ ကယ္ဆီယမ္၊ ပ႐ိုတိန္းနဲ႔ ကာဗိုဟုိက္ဒ႐ိုက္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ႏို႔ကို ဒီအတိုင္းတိုက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စီရီရယ္နဲ႔ တြဲေကၽြးတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ milk shakes ျပဳလုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အသီးအႏွံေတြေဖ်ာ္တဲ့အခါ ေရအစား ႏို႔ထည့္တာမ်ိဳး ျပဳလုပ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တဲ့ ႏို႔မွာ သားသားမီးမီးေတြ အရပ္ရွည္ဖို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္ပါပဲ။ အ႐ိုးထိခိုက္တာေတြကို ကာကြယ္ေပးၿပီး သန္စြမ္းေစပါတယ္။ သားသားမီးမီးေတြက ႏို႔ကိုႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကသလို ေသာက္သံုးရတာလည္း လြယ္ကူပါတယ္။ ႏို႔မွာပါဝင္တဲ့ ဗီတာမင္ A ဟာဆိုရင္ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ကို အလ်င္အျမန္စုပ္ယူေပးပါတယ္။

 ေထာပတ္

ကေလးေတြအတြက္ ျဖည့္စြက္စာေကၽြးတဲ့အခါ သာမန္႐ိုး႐ိုးဆီအစား ေထာပတ္ဆီကို အသံုးျပဳေပးပါ။ အၿမဲတမ္းအသံုးျပဳေပးရမယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ ေမေမ့ကေလး ပိန္ေနတဲ့အခါ ဒါမွမဟုတ္ အသက္အ႐ြယ္အလိုက္ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ ခႏၶာကိုယ္မရွိဘူးဆိုတဲ့ အခါမ်ိဳးမွသာ အသံုးျပဳေပးပါ။

 ေျမပဲ

ေျမပဲနဲ႔ ေျမပဲေထာပတ္ေတြမွာ ပ႐ိုတိန္းၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ ကေလးေတြရဲ႕ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တိုးတက္လာေစပါတယ္။ မနက္ခင္း ေပါင္မုန္႔ေကၽြးတဲ့အခါ ဒီအတိုင္းေကၽြးတာထဲ ေျမပဲေထာပတ္ေလးကို သုတ္ေပးၿပီး ေကၽြးပါ။

 

ၾကက္ဥ

ၾကက္ဥမွာ ပ႐ိုတိန္းၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ ၾကက္ဥ ေကၽြးသင့္ပါတယ္။ ၾကက္ဥမွာ ဗီတာမင္ A နဲ႔ ဗီတာမင္ B12 ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။  ကေလးႀကီးထြားဖို႔အတြက္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

 ငွက္ေပ်ာသီး

ငွက္ေပ်ာသီး တစ္လံုးမွာ (၁၀၅)ကယ္လိုရီပါဝင္ပါတယ္။ ကာဗိုဟုိက္ဒ႐ိုက္အျပင္ က်န္းမာေစတဲ့ အဆီဓါတ္လည္းပါဝင္ေနပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီးကို ဒီအတုိင္ေကၽြးႏုိင္သလို ေဖ်ာ္ရည္၊ ငွက္ေပ်ာသီးပန္းကိတ္ စတဲ့ ပံုစံေတြအေနနဲ႔လည္း ေကၽြးလို႔ရပါတယ္။

ေမေမ့ကေလးက ႀကီးထြားႏႈန္းေႏွးေနတယ္ဆိုရင္ လက္ရွိေကၽြးေနတဲ့ အစားအေသာက္ပံုစံကို ေျပာင္းလဲေပးပါ (Photo by momjunction)

 ေထာပတ္သီး

ေထာပတ္သီးမွာဆုိရင္ အဆီဓါတ္နဲ႔ ကယ္လုိရီၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တိုးခ်င္တဲ့ ကေလးေတြအတြက္ အလြန္သင့္ေတာ္ပါတယ္။ ေထာပတ္သီးမွာပါဝင္တဲ့အဆီဟာဆိုရင္ က်န္းမာေစတဲ့ အဆီျဖစ္ပါတယ္။ ေထာပတ္သီးေဖ်ာ္ရည္ ဒါမွမဟုတ္ ေထာပတ္သီးသုတ္ေကၽြးတာမ်ိဳး ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

ၾကက္သား

ၾကက္သားမွာ ပ႐ိုတိန္းဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ ကေလးေတြ ၾကြက္သားတည္ေဆာက္ဖို႔ အလြန္အေရးပါပါတယ္။ ၾကက္သားေၾကာ္၊ ၾကက္သားစြပ္ျပဳတ္၊ ၾကက္သားလံုး စတဲ့ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ေကၽြးႏိုင္ပါတယ္။

 အနီေရာင္အသား

အနီေရာင္အသားေတြျဖစ္တဲ့ ဆိတ္သားနဲ႔ အမဲသားတို႔မွာဆိုရင္ အဆီနဲ႔ သံဓါတ္တို႔ ပါဝင္ပါတယ္။ ကေလးေတြ ႀကီးထြားဖို႔နဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ကေလးေတြ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ ပံုစံမ်ိဳး ေမေမတုိ႔ ျပင္ဆင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

 အသီးအႏွံမ်ား

အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြက ကိုယ္အေလးခ်ိန္နည္းေနတဲ့ သားသားမီးမီးေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္ပါ။ အသီးေတြ ဒီအတိုင္ေကၽြးႏုိင္သလို ဒိန္ခ်ဥ္တို႔နဲ႔ သုတ္ေကၽြးတာမ်ိဳး ျပဳလုပ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

ေမေမ့ကေလးက ႀကီးထြားႏႈန္းေႏွးေနတယ္ဆိုရင္ လက္ရွိေကၽြးေနတဲ့ အစားအေသာက္ပံုစံကို ေျပာင္းလဲေပးဖို႔ Kalay ကေန ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalay.com.mm မွ ေရးသားေဖာ္ျပေနေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို စီးပြားျဖစ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ မည္သည့္ Website ႏွင့္ Social Media မ်ားမွ Facebook Page မ်ားအတြက္ ျပန္လည္ကူးယူျခင္း၊ ဆင္တူယိုးမွား ေဖာ္ျပျခင္းမ်ား မျပဳပါရန္ ေလးစားစြာ အသိေပးအပ္ပါသည္။
From Kalay with


Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles
x