သားသားမီးမီးေတြ ႀကီးထြားဖံြ႔ၿဖိဳးခ်ိန္မွာ အေရးႀကီးတဲ့ အာဟာရ

by: Nang Htwe
 0 comments  0 love

အာဟာရ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ရလာေလေလ သားသားမီးမီးေလးေတြရဲ႕ အရပ္ရွည္ႏႈန္းနဲ႔ ထြားက်ိဳင္းတာက ပိုျမန္လာေလေလပါ။ ေနာက္ၿပီး ခဏခဏ ေနမေကာင္းတာေတြ နည္းသြားပါတယ္

အာဟာရမျပည့္ဝတာက သားသားမီးမီးေလးေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးနဲ႔ ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို သိသိသာသာနိမ့္က်သြားေစပါတယ္။ သားသားမီးမီးေလးေတြရဲ႕ အေစာပိုင္းကာလ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲအခ်ိန္ မွားယြင္းတဲ့ အစားအေသာက္အေလ့အထေတြက လိုအပ္တဲ့ အာဟာရမရရွိေတာ့ဘဲ အဖက္ဖက္ေႏွာင့္ေႏွးသြားေစပါတယ္။

ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ အသီးအႏွံ၊ အသားငါးနဲ႔ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို မွ်မွ်တတေကၽြးသင့္ပါတယ္ (Photo by Fredericksburg Today)

ေမေမေဖေဖတို႔ နားလည္ထားသင့္တဲ့ အာဟာရအေၾကာင္း

သားသားမီးမီးေလးေတြရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲအေစာပိုင္းကာလေတြမွာ အုပ္ထိန္းသူ ေမေမေဖေဖတုိ႔အေနနဲ႔ အာဟာရရဲ႕ အႀကီးပံုကို နားလည္ထားမွသာ သူတုိ႔ေလးေတြရဲ႕ ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူရမွာပါ။ အလြယ္စာေတြနဲ႔ အျမန္စာေတြမွာပါဝင္တဲ့ ကာဗိုဟိုက္ဒ႐ိုက္နဲ႔ ဆိုဒါေတြက တန္ဖိုးအလြန္နည္းတဲ့ အာဟာရေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ ဒီလို အေစာပိုင္းဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲကာလေတြမွာ သားသားမီးမီးေလးေတြကို မေကၽြးသင့္ပါဘူး။ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ အသီးအႏွံ၊ အသားငါးနဲ႔ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို မွ်မွ်တတေကၽြးသင့္ပါတယ္။

ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲအခ်ိန္မွာ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းမ်ား

ႏုိ႔မွာ ကယ္ဆီယမ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ အ႐ိုးနဲ႔သြားေတြအတြက္ အလြန္အေရးပါပါတယ္။ ႏို႔မွာပါတဲ့ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ကို ခႏၶာကိုယ္က အလ်င္အျမန္စုပ္ယူပါတယ္။ ႏို႔မွာ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ ပ႐ိုတိန္းေတြပါဝင္တဲ့အျပင္ စြမ္းအင္နဲ႔ ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ႏို႔မွာ ဗီတာမင္အုပ္စုေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဗီတာမင္ A နဲ႔ ဗီတာမင္ B အုပ္စု အဓိက ပါဝင္ပါတယ္။

သားသားမီးမီးေလးေတြ ႏုိ႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္း တစ္ရက္တာလိုခ်က္ကေတာ့ တစ္ခြက္ခြဲျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခြက္ခြဲက ဘာနဲ႔ တူညီလဲဆိုေတာ့

  • ႏို႔တစ္ဖန္ခြက္ (၂၅၀)မီလီ
  • ဒိန္ခ်ဥ္ (၂၀၀)ဂရမ္
  • ခ်ိစ့္ (၂)စိတ္ (၄၀) ဂရမ္

အခုေျပာျပထားတာကေတာ့ တစ္ေန႔တာလိုအပ္တဲ့ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္း ပမာဏ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိ႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သားသားမီးမီးေလးေတြအတြက္ တစ္ရက္ (၅၀၀)မီလီလီတာထက္ မပိုသင့္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ (၅၀၀)မီလီမီတာ ေက်ာ္တဲ့အခါ ဗိုက္ျပည့္သြားမွာျဖစ္ၿပီး တျခားအစားအေသာက္ေတြ မစားခ်င္ေတာ့တာမ်ိဳး ၾကံဳရႏုိင္လို႔ပါ။

သားသားမီးမီးေလးေတြကို ႏု႔ိတုိက္တဲ့အခါ ႏို႔ဗူးအစား ခြက္နဲ႔ တိုက္တာ ပိုၿပီး ထိေရာက္မႈအားေကာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခြက္နဲ႔ တိုက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေပးသင့္ပါတယ္။ ႏို႔ကို ခြက္နဲ႔တုိက္တာက သြားပ်က္စီးတာေတြကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

အာဟာရျပည့္ဝတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းေပ်ာ္လာပါတယ္ (Photo by Stand for Children)

အေစာပိုင္းဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲကာလနဲ႔ အာဟာရမွ်တမႈ

သားသားမီးမီးေလးေတြရဲ႕ အသက္အ႐ြယ္အလိုက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈက (၂)ႏွစ္ကေန (၅)ႏွစ္အတြင္းမွာ အရပ္ (၆)လက္မကေန (၉)လက္မအထိ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ (၁၂)ေပါင္ကေန (၁၅)ေပါင္အထိ ရွိရပါမယ္။ အာဟာရျပည့္ျပည့္ဝဝရရွိမွာသာ ဦးေႏွာက္ကလည္း ေကာင္းမြန္စြာ ဖြံ႔ၿဖိဳးမွာပါ။

အသိဥာဏ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ – ဦးေႏွာက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမွာပါဝင္တဲ့ ဘာသာစကား၊ ဆက္စပ္ေတြးေခၚႏုိင္စြမ္း၊ မွတ္သားႏိုင္စြမ္းနဲ႔ ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ တို႔ပါဝင္ပါတယ္။

႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ – ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမွာ အရပ္နဲ႔ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ပါဝင္ပါတယ္။

စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ လူမႈဆက္ဆံေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ – အက်င့္စ႐ိုက္နဲ႔ လူမႈဆက္ဆံေရး တိုးတက္လာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေကာင္းမြန္ၿပီး ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ အာဟာရ

ေကာင္းမြန္ၿပီး ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ အာဟာရေတြကို ေမေမေဖေဖတုိ႔က ေ႐ြးခ်ယ္ေကၽြးမယ္ဆိုရင္

  •  ေက်ာင္းမွာ စာလိုက္ႏိုင္ၿပီး စာေတာ္တဲ့ သားသားမီးမီးေလးေတြ ျဖစ္လာပါမယ္။
  •  အရပ္ရွည္လာမယ္။
  •  စကားထစ္တာေတြနဲ႔ သင္ယူႏိုင္စြမ္းေနာက္က်တာ ကင္းေဝးသြားပါမယ္။

အာဟာရ ျပည့္ျပည့္ဝဝ ရလာေလေလ သားသားမီးမီးေလးေတြရဲ႕ အရပ္ရွည္ႏႈန္းနဲ႔ ထြားက်ိဳင္းတာက ပိုျမန္လာေလေလပါ။ ေနာက္ၿပီး ခဏခဏ ေနမေကာင္းတာေတြ နည္းသြားပါတယ္။ အာဟာရမွ်တတာေၾကာင့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ လူမႈဆက္ဆံေရးမွာပါ တုိးတက္လာေနပါတယ္။ ေက်ာင္းမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေပါမ်ားတာ၊ ခင္ခင္မင္မင္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံတတ္တာေတြက အာဟာရနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနပါတယ္။

အာဟာရမျပည့္ဝျခင္းရဲ႕ လကၡဏာမ်ား

  • ပိန္လြန္းျခင္း၊ ဝလြန္းျခင္း
  • ဝမ္းအလြန္ခ်ဳပ္ျခင္း
  • ျဖဴဖက္ျဖဴေရာ္ျဖစ္ေနျခင္း
  • သြားေပါက္တာ ေနာက္က်ျခင္းနဲ႔
  • ခႏၶာကိုယ္ မဖြံ႔ၿဖိဳးျခင္း (မထြားျခင္း) တို႔က အာဟာရမျပည့္ဝျခင္းရဲ႕ လကၡဏာေတြပါ။

အာဟာရနိမ့္ပါးျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳးမ်ား

လိုအပ္တဲ့ အာဟာရေတြကို သားသားမီးမီးေလးေတြ အလံုအေလာက္မရခဲ့ဘူးဆိုရင္

(၁) သံဓါတ္နဲ႔ အိုင္အိုဒင္းခ်ိဳ႕တဲ့တာေၾကာင့္ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ လူမႈဆက္ဆံေရး ေႏွာင့္ေႏွးလာပါတယ္။

(၂) အဝလြန္လာပါတယ္။

(၃) ေရာဂါထူလာတဲ့အျပင္ မၾကာခဏ ေနမကာင္းျဖစ္လာပါတယ္။

(၄) စာမလိုက္ႏိုင္တာမ်ိဳး ျဖစ္လာပါတယ္။

(၅) ေက်ာင္းသြားရမွာ မုန္းလာပါတယ္။ ေက်ာင္းမသြားခ်င္တာမ်ိဳး ျဖစ္လာပါတယ္။

(၆) ေက်ာင္းမွာျပဳလုပ္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ (ဥပမာ ေက်ာင္းအားကစားပြဲ) ပါဝင္ႏိုင္ျခင္းမရွိေတာ့တာမ်ိဳးျဖစ္လာပါတယ္။

 

 

 

 

 

 

Kalay.com.mm မွ ေရးသားေဖာ္ျပေနေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို စီးပြားျဖစ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ မည္သည့္ Website ႏွင့္ Social Media မ်ားမွ Facebook Page မ်ားအတြက္ ျပန္လည္ကူးယူျခင္း၊ ဆင္တူယိုးမွား ေဖာ္ျပျခင္းမ်ား မျပဳပါရန္ ေလးစားစြာ အသိေပးအပ္ပါသည္။
From Kalay with


Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles
x