က်န္းမာၾကံ ႔ခိုင္ျပီး ေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့ ကေလးေတြျဖစ္လာေအာင္

by: Nang Htwe
 0 comments  0 love

ငယ္စဥ္ကတည္းက အားကစားမွန္မွန္ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ သားသားမီးမီးေတြဟာဆိုရင္ ေက်ာင္းမွာေရာ၊ ပတ္ဝန္းက်င္မွာပါ ႐ြယ္တူေတြထက္ ေခါင္းတလုံးသာေနပါတယ္

ကိုယ့္ရဲ႕ ရင္ေသြးေတြကို က်န္းမာေရးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ ႀကီးလာေစခ်င္တာ မိဘတိုင္းရဲ႕ ဆႏၵပါ။ က်န္းမာေရးက သားသားမီးမီးေတြရဲ႕  ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနပါတယ္။ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီတဲ့ အစားအေသာက္ေတြ၊ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈေတြ ေန႔တိုင္းရွိေနမွသာ သူတို႔ေလးေတြ က်န္းမာေရးေကာင္းၿပီး ေပ်ာ္႐ႊင္ေနမွာပါ။ သားသားမီးမီးေတြ က်န္းမာၿပီး ေပ်ာ္႐ႊင္ေစမယ့္ နည္းလမ္းအခ်ိဳ႕ကို ေျပာျပေပးမယ္ေနာ္။

ကိုယ့္ရဲ႕ ရင္ေသြးေတြကို က်န္းမာေရးေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ ႀကီးလာေစခ်င္တာ မိဘတိုင္းရဲ႕ ဆႏၵပါ (Photo by www.wubbanub.com)

ေကာင္းမြန္တဲ့ အာဟာရ

က်န္းမာျခင္းနဲ႔ ေပ်ာ္႐ႊင္ျခင္းဟာ ေကာင္းမြန္မွ်တတဲ့ အာဟာရအေပၚမွာ အမ်ားႀကီးမူတည္ေနပါတယ္ ေမေမတို႔ေရ။ ဒါေၾကာင့္ ရင္ေသြးေတြ ေကာင္းမြန္ၿပီး ျပည့္ဝဲ့ အာဟာရ ရေနဖို႔ အခုလို အႀကံေပးပါရေစ။

  • လတ္ဆက္တဲ့ အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြကို ေန႔တိုင္းေကြၽးေပးပါ။
  • အခ်ိဳးမ်ားတဲ့ ေဖ်ာ္ရည္နဲ႔ အစားအေသာက္ေတြကို ကန႔္သတ္ေပးပါ။ စည္းကမ္းထားၿပီး ေကြၽးပါ။
  • သားသားမီးမီးေတြကို ေကြၽးသင့္တာေတြကေတာ့

(၁) ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းမ်ား

(၂) ဆန္လုံးညိဳ၊ အညိဳေရာင္ေပါင္မုန႔္

(၃) အနီေရာင္အသားမ်ား (ဥပမာ အမဲသား၊ ဆိတ္သား) ၊ ၾကက္သား၊ ငါး၊ ၾကက္ဥ

(၄)  သၾကားနဲ႔ ဆားေတြ သုံးမထာားတဲ့ အခြံမာအသီးမ်ား (ဥပမာ သစ္ၾကားသီး၊ သီဟိုေစ့)

ေမေမတို႔‌‌ေရ သားသားမီးမီးေတြရဲ႕ မနက္စာကိုေတာ့ ျဖစ္သလိုမေကြၽးပါနဲ႔ေနာ္။ မနက္စာဟာ သားသားမီးမီးေတြရဲ႕ တစ္ေန႔တာ ေျပးလႊားေဆာ့ကစား လႈပ္ရွားမႈ၊ သင္ယူမႈေတြနဲ႔ စဥ္စားေတြးေခၚဖို႔ အတြက္ လိုအပ္ေနလို႔ပါ။

ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းမ်ား ကို တုိက္ေကြ်းပါ (Photo by Masterfile)

ေျပးလႊားေဆာ့ကစားေနတဲ့ သားသားမီးမီးေတြက အိမ္မွာတီဗီၾကည့္၊ ဖုန္းသုံးတဲ့ သားသားမီးမီးေတြထက္ ပိုၿပီးေပ်ာ္႐ႊင္မႈေတြရပါတယ္။ ေျပးလႊားေဆာ့ကစားတာက ေပ်ာ္႐ႊင္ျခင္းေတြအျပင္ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈေတြကိုပါ ရေစတာေၾကာင့္ ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမွာ အလြန္ကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက အားကစားမွန္မွန္ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ သားသားမီးမီးေတြဟာဆိုရင္ ေက်ာင္းမွာေရာ၊ ပတ္ဝန္းက်င္မွာပါ ႐ြယ္တူေတြထက္ ေခါင္းတလုံးသာေနပါတယ္။ ကိုယ္ခံအားေကာင္းၿပီး က်န္းမာေရးတိုးတက္လာေစပါတယ္။ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္တာေၾကာင့္ စာလိုက္ႏိုင္ၿပီး ေက်ာင္းေပ်ာ္လာပါတယ္။ တျခား႐ြယ္တူေတြထက္လည္း ဥာဏ္ပိုေကာင္းပါတယ္။

  • အားကစား ဒါမွမဟုတ္ ေျပးလႊားလႈပ္ရွားေဆာ့ကစားျခင္း (၁)နာရီေလာက္ ျပဳလုပ္ခိုင္းပါ။
  • ဖုန္း ဒါမွမဟုတ္ တီဗီၾကည့္တာကို တစ္ရက္ကို အမ်ားဆုံး (၂)နာရီေလာက္သာ သတ္မွတ္ေပးထားပါ။

ေကာင္းတဲ့ အေလ့အထမ်ား

အခုလိုအခ်ိန္ကတည္းက ေကာင္းတဲ့ အေလ့အထေတြကို စြဲၿမဲေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးထားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

  • အိပ္ယာဝင္ခ်ိန္နဲ႔ အိပ္ယာထခ်ိန္ မွန္ေအာင္ သတ္မွတ္ေပးပါ။ အိပ္ယာဝင္ခ်ိန္ ေနာက္မက်ေအာင္ သတိထားေပးပါ။ သားသားမီးမီးေလးေတြ အိပ္စက္ျခင္းကို အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစမယ့္အရာေတြ ရွင္းလင္းေပးထားပါ။
  • မနက္စာ၊ ေန႔လည္စာ၊ ညစာ မွန္မွန္စားေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးပါ။ သေရစာစားခ်ိန္ သတ္မွတ္ေပးထားပါ။
Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with

Tag: happyhealthy


Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles
x