ဆော့ကစားနေရင်း သင်ယူမှုတွေပြုလုပ်နေတဲ့ အရွယ်

by: Nang Htwe
 0 comments  2 love

ေဆာ့ကစားတာက ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္း ျပဳလုပ္သလို ျဖစ္ၿပီး က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

အသက်(၃)နှစ်အထက် သားသားမီးမီးလေးတွေဟာ ကိုယ်တိုင်လည်းကစားကြသလို၊ သူငယ်ချင်းတွေနဲ့လည်း ဆော့ကစားကြပါတယ်။ ကလေးငယ်တွေ ဆော့ကစားတာကို ဘာကြောင့် မေမေဖေဖေတို့က အားပေးသင့်တာလဲ။ ကလေးငယ်တွေ ဆော့ကစားခြင်းဖြင့် ရရှိလာနိုင်တဲ့ အကျိုးကျေးဇူးတွေကို Kalay ကနေ ပြောပြပေးမယ်နော်။

ကစားခြင်းဖြင့် သင်ယူမယ်

ကလေးငယ်တွ ဆော့ကစားခြင်းဖြင့် ရလာနိုင်တဲ့ တန်ဖိုးတွေကို လျှော့တွက်လို့မရပါဘူး။

  • အမြင်စွမ်းရည်
  • ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ စွမ်းရည်
  • ဝေါဟာရ ကျွမ်းကျင်မှု
  • လူမှုကျွမ်းကျင်ရေးနဲ့
  • သင်ယူနိုင်စွမ်းတွေ တိုးတက်လာဖို့ အထောက်အကူပြုပါတယ်။

ကစားနည်းအမျိုးမျိုးရှိပါတယ် (Photo by Fisher-Price)

ကျန်းမာရေး

ကစားခြင်းဖြင့် ကျန်းမာရေးကောင်းမွန်စေပြီး ခန္ဓာကိုယ်ကြီးထွားဖွံ့ဖြိုးမှုကို အထောက်အကူပြုပါတယ်။

ဖိအား

ကလေးငယ်တွေမှာလည်း ဖိအားတွေရှိပါတယ်။ ဆော့ကစားခြင်းဖြင့် ဖိအားတွေကို ခံနိုင်ရည်ရှိလာပါတယ်။

ထိတွေ့မှုများ

ကစားနည်းအမျိုးမျိုးရှိပါတယ်။ ပတ်ဝန်းကျင်နဲ့ ကလေးငယ်တွေ ပိုပြီး ထိတွေ့လို့ရစေပါတယ်။ အရုပ်တွေ၊ ပြဇာတ်တွေ၊ သချာၤတွေနဲ့ ဂီတတွေနဲ့ ကလေးငယ် ရင်းနှီးလာစေပါတယ်။ ဒါကြောင့် မူကြိုတွေနဲ့ pre school တွေမှာ ဒီသင်ခန်းစာတွေကို အဓိကထား ထည့်သွင်းပေးကြတာကို တွေ့ရပါတယ်။

ဖွံ့ဖြိုးမှု

ဆော့ကစားခြင်းဖြင့် ကလေးငယ်တွေရဲ့ ဘာသာစကား၊ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာ၊ လူမှုရေးနဲ့ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာ ဖွံ့ဖြိုးတိုတက်မှုအတွက် အထောက်အကူပြုပါတယ်။

လေ့ကျင့်ခန်း

ဆော့ကစားတာက ကိုယ်လက်လေ့ကျင့်ခန်း ပြုလုပ်သလို ဖြစ်ပြီး ကျန်းမာရေးကို ကောင်းမွန်စေပါတယ်။ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုအတွက် အထောက်အကူပြုပါတယ်။

ပြင်ပ

မြေကြီးပေါ် ကစားခြင်း ဒါမှမဟုတ် သူငယ်ချင်းတွေနဲ့ အတူတူကစားတာက ပြင်ပအတွေ့အကြုံတွေရစေပြီး ပျော်စရာအမှတ်တရတွေ တိုးလာစေပါတယ်။

ဆော့ကစားခြင်းဖြင့် ကလေးငယ်က သင်ယူပါတယ် (Photo by brit)

သင်ယူ

ဆော့ကစားခြင်းဖြင့် ကလေးငယ်တွေက သင်ယူမှုတွေ ပြုလုပ်ကြပါတယ်။

ဝါသနာ

ကလေးငယ်တွေ ကစားခြင်းဖြင့် သူတို့လေးတွေရဲ့ ဝါသနာကို သိလာစေပါတယ်။

အထောက်အကူ

ဆော့ကစားခြင်းက ကလေးငယ်တွေရဲ့ သင်ယူနိုင်စွမ်းကို အထောက်အကူပြုပါတယ်။

သားသားမီးမီးတွေအပေါ် မေမေတို့ဘယ်လိုမြင်လဲ။ အပူအပင်မရှိဘူးလို့ မေမေတို့မြင်နေတယ်ဆိုရင် မှားသွားမှာပါ။ သားသားမီးမီးမှာလည်း သူ့အသက်ရွယ်အလိုက် စိတ်ဖိစီးမှုတွေရှိပါတယ်။ ကျောင်းတတ်ရတဲ့ သားသားမီးမီးတွေဆိုရင်လည်း သူငယ်ချင်းတွေနဲ့ ပတ်သက်တဲ့ စိတ်ဖိစီးမှုတွေ ဒါမှမဟုတ် သင်ကြားတဲ့နေရာမှာလည်း စိတ်ဖိစီးမှုတွေ ရှိပါတယ်။

ကစားခြင်းနဲ့ စိတ်ဖိစီးမှု

သားသားမီးမီးတွေကို လွတ်လွတ်လပ်လပ်ဆော့ကစားစေတာက စိတ်ဖိစီးတာတွေ သက်သာစေပါတယ်။ အပေါင်းအသင်းသူငယ်ချင်းတွေနဲ့ ပျော်ပျော်ပါးပါးဆော့ကစားတာ၊ အုပ်စုဖွဲ့ ဂိမ်းကစားတာနဲ့  ဉာဏ်စမ်းကစားရတဲ့ ကစားနည်းတွေက  စိတ်ဖိစီးမှုတွေကို ပျောက်ကင်းစေပါတယ်။ ယနေ့ခေတ်မှာ သားသားမီးမီးအများစုဟာ screen (ဖုန်း၊ တီဗီ၊ အင်တာနက်) တို့နဲ့ အချိန်ကုန်တာများလာပါတယ်။ ဖုန်း၊ အင်တာနက်နဲ့ တီဗီ အကြည့်များတဲ့ သားသားမီးမီးတွေဟာဆိုရင် ပိုပြီး စိတ်ဖိစီးမှုများပါတယ်။

စိတ်ဖိစီးမှုရဲ့ နောက်ဆက်တွဲ

စိတ်ဖိစီးမှု များလာတဲ့ နောက်ဆက်တွဲကတော့ မကြာခဏနေမကောင်းတာ၊ စာသင်ကြားရာမှာ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈနည်းလာတာ၊ စိတ်မကြည်လင်တာနဲ့ စိတ်ဓါတ်ကျတဲ့ ပြဿနာတွေ ရင်ဆိုင်ရလာပါတယ်။ ဒါကြောင့် လွတ်လွတ်လပ်လပ်ဆော့ကစားခိုင်းဖို့ လိုအပ်ပါတယ်။ ကစားကွင်းတွေကို လိုက်ပို့ပေးတာ၊ ပြိုင်ပွဲတွေမှာ ဝင်ရောက်ဆော့ကစားခိုင်းတာနဲ့ သူငယ်ချင်းတွေနဲ့စုပြီး ကစားစေတာက သားသားမီးမီးတွေရဲ့ စိတ်ဖိစီးမှုကို လျှော့သွားစေပါတယ်။  ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှု မြန်ဆန်လာပြီး ကျန်းမာကြံ့ခိုင်တဲ့ သားသားမီးမီးတို့ ဖြစ်လာစေပါတယ်။

ပေါင်းသင်းဆက်ဆံရေး

သူငယ်ချင်းတွေနဲ့ အတူတူကစားခြင်းက ပေါင်းသင်းဆက်ဆံရေးတိုးတက်လာစေတဲ့အပြင် ပြဿနာတွေကို ဘယ်လိုဖြေရှင်းရမယ်ဆိုတာလည်း သိလာပါတယ်။ စိတ်ခံစားချက်ကိုလည်း ထိန်းချုပ်လာနိုင်ပါတယ်။ ကိုယ့်ကိုယ်ကို ယုံကြည်မှုတွေလည်း တိုးလာပါတယ်။

အတွေးအခေါ်စွမ်းရည်

ပြိုင်ပွဲတွေမှာ သားသားမီးမီးတို့ ဝင်ရောက်ကစားခြင်းက စိတ်ဖိစီးမှုတွေပျောက်ကင်းစေတဲ့အပြင် အတွေးအခေါ်စွမ်းရည်တွေလည်း တိုးတက်လာပါတယ်။ ရင်ဆိုင်ရတဲ့ အခက်အခဲတွေကိုလည်း ဘယ်လိုဖြေရှင်းရမယ်ဆိုတာ သိလာပါတယ်။ ဒါကြောင့် သားသားမီးမီးလေးတွေကို screen (ဖုန်း၊ အင်တာနက်၊ တီဗီ) တို့နဲ့ အချိန်ကုန်မယ့်အစား ပြိုင်ပွဲတွေဝင်ရောက်ယှဉ်ပြိုင်ခြင်းဖြင့်  တိုးတက်မှုတွေကို ရှာဖွေလိုက်ပါ။

ကလေးငယ်တွေ အာရုံစူးစိုက်မှု ကောင်းလာစေဖို့

၁။ အစားအသောက်နဲ့ အနားယူခြင်း

အာဟာရပြည့်ဝတဲ့ အစားအသောက်တွေကို ရွေးချယ်ကျွေးဖို့ အရေးကြီးပါတယ်။ အမျှင်ဓါတ်နဲ့ fatty acids ကြွယ်ဝတဲ့ အစားအစာတွေက ဦးနှောက်ဉာဏ်ရည်ကို အထောက်အကူပြုပါတယ်။

၂။ အသက်ရှူ

အာရုံစူးစိုက်မှုနည်းလာပြီဆိုရင် ခန္ဓာကိုယ်ကို တည်တည်ငြိမ်ငြိမ်ထားပြီး အသက်ဝဝရှူထုတ်တာမျိုး လေ့ကျင့်ပေးထားသင့်ပါတယ်။ တရားထိုင်တာ၊ ယောဂကျင့်တာတွေကိုလည်း ကလေးငယ်ကို လေ့ကျင့်ပေးထားနိုင်ပါတယ်။

၃။ အတွေးအမြင်

ကလေးငယ်ကို ကိုယ်ပိုင်အတွေးအမြင်တွေ ရှိလာအောင် အားပေးဖို့လိုအပ်ပါတယ်။ မေမေတို့က အရာရာထိန်းချုပ်တာ၊ ဖိအားပေးတာတွေကို ရှောင်ရှားပါ။ လွတ်လွတ်လပ်လပ် တွေးခေါ်နိုင်အောင် ပြုလုပ်ပေးပါ။

၄။ အချိန်သတ်မှတ်ပေးပါ

စာသင်ချိန်၊ အနားယူချိန်၊ ဆော့စားချိန် တို့ကို စနစ်တကျ သတ်မှတ်ပေးပါ။ တစ်နေကုန် စာသင်နေတာမျိုးတွေက ကလေးငယ်ရဲ့ အာရုံစူးစိုက်မှု လျှော့လာစေပါတယ်။

၅။ လှုပ်ရှားမှုများ

တစ်နေကုန် စာသင်ခိုင်းတာက ကလေးငယ်တွေရဲ့ အာရုံစူးစိုက်နှုန်းလျှော့သွားစေပါတယ်။ ကျောင်းပြင်ပ လှုပ်ရှားမှုတွေ ပါဝင်စေခြင်းဖြင့် အာရုံစူးစိုက်မှု ပြန်ပြီးကောင်းလာစေပါတယ်။ လေ့ကျင့်ခန်းမှန်မှန်ပြုလုပ်စေတာ၊ ကစားတာ၊ ဂီတနားထောင်တာ နဲ့ ကလေးငယ်ဝါသနာပါတဲ့ အလုပ်တွေ လုပ်ခိုင်းခြင်းဖြင့် အာရုံစူးစိုက်မှု ပြန်ကောင်းလာစေပါတယ်။

၆။ အိပ်ခြင်း

ကလေးငယ်ကို အိပ်ရေးဝဝ အိပ်စေတာက အာရုံစူးစိုက်မှု ကောင်းမွန်စေပါတယ်။ TV၊ ဖုန်း၊ အင်တာနက်၊ ဂိမ်း ဆော့ကစားတာကို အချိန်ကန့်သတ်ပေးထားပါ။

ကစားခြင်းဟာ သားသားမီးမီးလေးတွေရဲ့ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုကို အထောက်အကူပြုတဲ့အပြင် သင်ယူနိုင်စွမ်းကိုလည်း တိုးတက်စေနိုင်ကြောင်း Kalay ကနေ ပြောပြပေးလိုက်ပါတယ်။

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with

Tag: baby and childknowPlay


Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles