ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခရီး ဒုတိယပိုင္း(၄လမွ၆လအတြင္း) အေျပာင္းအလဲမ်ား

by: Nang Htwe
 0 comments  1 love

ကိုယ္ဝန္ပထမပိုင္းတုန္းက အစားအေသာက္ အလြန္အေရးႀကီးခဲ့သလို ဒုတိယပိုင္းမွာလည္း ဂ႐ုစိုက္သင့္ပါတယ္

ကိုယ္ဝန္ပထမပိုင္းမွာ အဓိကကိုယ္တြင္းအဂၤါနဲ႔ အာ႐ုံေၾကာေတြ ဖြဲ႕စည္းျဖစ္ေပၚပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ဒုတိယပိုင္း (၂၅)ပတ္မွာေတာ့ ေျခေထာက္ေလးအနည္းငယ္ပိုရွည္လာၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကေတာ့ ပွ်မ္းမွ်အားျဖင့္ (၂)ေပါင္ခန႔္ ရွိေနပါတယ္။

အေျပာင္းအလဲမ်ား

အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ကိုယ္ဝန္ပထမပိုင္းနဲ႔ ပုံစံခ်င္း မတူညီေတာ့ပါဘူး။ ဗိုက္ထဲက ကေလးေလး လ်င္ျမန္စြာ ႀကီးထြားေနပါၿပီ။ ကိုယ္ဝန္အပတ္(၂၀)ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သားအိမ္တျဖည္းျဖည္းက်ယ္လာၿပီး ဗိုက္ေပၚလာပါၿပီ။ ရင္သား တျဖည္းျဖည္းႀကီးလာၿပီး ႏို႔ရည္ဂလင္းေတြက ကေလးေလးေမြးလာခ်ိန္မွာ ႏို႔တိုက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနပါၿပီ။ ေနာက္ၿပီး ဝမ္းခ်ဳပ္တာေတြ၊ ရင္ပူတာေတြ၊ ေရာင္ရမ္းတာေတြနဲ႔ ေျခေထာက္ႂကြက္တက္တာေတြကို ဒုတိယပိုင္းမွာ စတင္ႀကဳံရမွာပါ။ ေမေမေလာင္းတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ ကေလးလႈပ္တာကိုလည္း ဒုတိယပိုင္းမွာ စႀကဳံရပါတယ္။ ပထမပိုင္းတုန္းကလိုမ်ိဳး ေအာ့အန္တာေတြမရွိေတာ့ဘဲ ကိုယ္ဝန္အပတ္(၁၈)နဲ႔ (၂၀)ၾကားဟာဆိုရင္ ေနလို႔အလြန္ေကာင္းခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဗိုက္ဗိုက္ေတြဆိုရင္ ကေလးေစာေစာလႈပ္တာကို ခံစားမိတတ္ပါတယ္။

က်န္းမာ‌ေရး

ကိုယ္ဝန္ဒုတိယပိုင္းမွာ ဆရာဝန္နဲ႔ တစ္လတစ္ႀကိမ္ ျပသသင့္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္အ‌ေလးခ်ိန္နဲ႔ ေသြးဖိအား တိုင္းတာျခင္းကို မွန္မွန္ျပဳလုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကေတာ့ တစ္ပတ္ကို (၀.၇၅)ေပါင္ကေန (၁)ေပါင္အထိ တိုးလာပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ဒုတိယပိုင္းမွာ ultrasound ႐ိုက္ေပးျခင္းျဖင့္ သေႏၶသားရဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို သိႏိုင္ပါတယ္။ ဓါတ္ပုံနဲ႔ျဖစ္ေစ ဗီဒီယိုနဲ႔ျဖစ္ေစ သႏၶသားကို ျမင္ႏိုင္တဲ့အျပင္ သားသားေလးလား၊ မီးမီေလးလားဆိုတာကိုလည္း သိႏိုင္ပါၿပီ။

ေသြးစစ္ျခင္း

တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ကိုယ္ဝန္ဒုတိယပိုင္းမွာ ေသြးစစ္ေဆးမႈ (၁)ႀကိမ္ ဒါမွမဟုတ္ (၂)ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ပါတယ္။ ေသြးထဲက hCG နဲ႔ estriol ေဟာ္မုန္းပမာဏ တိုင္းတာျခင္းျဖစ္ၿပီး သေႏၶသားမွာ အာ႐ုံေၾကာျပႆနာနဲ႔ Down’s syndrome ရွိမရွိ စတဲ့ ရလာဒ္ေတြ သိရွိေစပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးေသြးစစ္တာကို အသက္(၃၅)ေက်ာ္တဲ့ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတြ ပိုျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သားအိမ္ထဲမွာ ေရႁမြာရည္ အနည္းအမ်ားကိုလည္း တိုင္းတာျခင္း ျပဳလုပ္သင့္ပါတယ္။

အစားအေသာက္

ကိုယ္ဝန္ပထမပိုင္းတုန္းက အစားအေသာက္ အလြန္အေရးႀကီးခဲ့သလို ဒုတိယပိုင္းမွာလည္း ဂ႐ုစိုက္သင့္ပါတယ္။ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ပါတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ေန႔စဥ္မွ်မွ်တတစားေပးတာ၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီတဲ့ ေနထိုင္မႈပုံစံ ေျပာင္းလဲတာမ်ိဳး ကို ျပဳလုပ္ေပးပါ။ ေလ့က်င့္ခန္းမွန္မွန္ျပဳလုပ္‌ေပးပါ။ အိပ္ေရးဝဝ အိပ္ပါ။

ကိုယ္ဝန္ဒုတိယပိုင္းမွာ ေမေမေလာင္းတို႔အေနနဲ႔ မ်ားမ်ားအနားယူေပးဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း Kalay ကေန ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with



Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles