ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သက္တမ္း (၃၀)ပတ္

by: seng yar
 0 comments  0 love

သေႏၶသားရဲ႕လႈပ္ရွားမႈ ပိုျပင္းထန္လာတာကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ကေလးက (၄၀) စင္တီမီတာထက္ရွည္ၿပီး (၃)ေပါင္ရွိေနပါၿပီ။ ဘာေတြ ထပ္ႀကံဳေတြ႔ႏိုင္ပါသလဲ။

ကေလးေလး အျပင္ေလာကကို ေရာက္လာဖို႔ ေနာက္ထပ္ (၁၀) ပတ္ပဲလိုေတာ့ပါတယ္။ ေမေမတို႔အေနနဲ႔ အလြယ္တကူပင္ပန္းတတ္လာၿပီး ေမြးဖြားမယ့္ရက္ ျမန္ျမန္ေရာက္လာဖို႔ကို ေမွ်ာ္လင့္ေနပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္ဝန္ေနာက္ဆံုးအဆင့္ အတြင္းေရာက္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္အမ်ားစုက ေမြးဖြားရက္နီးလာေလ တူညီတဲ့ခံစားခ်က္ေတြကို ျပလာေလျဖစ္ပါတယ္။

သေႏၶသားဖြံ႔ၿဖိဳးႀကီးထြားမႈပံုစံ

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သက္တမ္း အပတ္ (၃၀)မွာ ကေလးက (၄၀) စင္တီမီတာထက္ နည္းနည္းပိုေနၿပီး (၁.၅) ကီလိုနီးပါးရွိေနပါၿပီ။ အခုကစၿပီးေတာ့ ကေလးက ရွည္တာေႏွးလာမွာျဖစ္ၿပီး ေမြးဖြားခ်ိန္အထိ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ပဲ ဆက္တိုးလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဆုတ္နဲ႔ အစာေခ်အူလမ္းေၾကာင္းစနစ္က ျပည့္စံုေတာ့မွာျဖစ္ၿပီး အျမင္အာရံုက ဆက္ၿပီးဖြံ႔ၿဖိဳးေနပါတယ္။ ေမွာင္တာ လင္းတာကို သိႏိုင္ေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေမြးဖြားၿပီးခ်ိန္မွာ ကေလးက တစ္ေန႔ရဲ႕ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ မ်က္လံုးကုိပိတ္ထားမွာျဖစ္ၿပီး သူနဲ႕ စင္တီမီတာ (၂၀) ကေန (၃၀) ၾကားမွာ ရွိတာကိုပဲ ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမြးကင္းစကေလးေတြမွာ လူႀကီးေတြလိုမ်ိဳး အျမင္အာရံု (၂၀/၂၀) ရွိတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ (၂၀/၄၀၀) သာရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္ခံုးက ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈၿပီးဆံုးသြားၿပီး မ်က္ခမ္းေတြ ဖြင့္ပိတ္လို႔ရေနပါၿပီ။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ေရျမႊာအိတ္ထဲမွာ ေရျမႊာတစ္လီတာခန္႔သာရွိပါေတာ့တယ္။ ကေလးႀကီးထြားလာတာနဲ႔အမွ် ပမာဏေလ်ာ့သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သားအိမ္က ရင္ဝမ္းျခားၾကြက္သားကို ဖိထားတဲ့အတြက္ တစ္ခါတစ္ေလမွာ အသက္ရႈမွားေလာက္ေအာင္ ေမာဟိုက္တာမ်ိဳးႀကံဳေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာပံုမွန္ လကၡဏာပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေျပာင္းလဲလာေသာ မိခင္ဘဝေနထိုင္မႈပံုစံ

ဒီရက္ပိုင္းေတြမွာ အထူးသျဖင့္ ညအိပ္မေပ်ာ္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ နည္းနည္းပင္ပန္းေနတတ္ပါတယ္။ ပံုမွန္ထက္ ကိုးယိုးကားယားျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ကိုယ္လက္ေလးလံေနရံုမကပဲ သင့္ဝမ္းဗိုက္ထဲက ဝိတ္မ်ားျခင္းေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ဗဟိုခ်က္ကို ေျပာင္းေရြ႕သြားေစပါတယ္။ ေဟာ္မုန္းေျပာင္းလဲျခင္းေၾကာင့္လည္း သင့္အရြတ္ေတြက ေလ်ာ့ရဲေနၿပီး အဆစ္ေတြ မခိုင္တာမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ေျခမခိုင္ေတာ့တာေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ျခင္းက ေျခေထာက္ေတြကို အျမဲတမ္းကားသြားေစႏိုင္ၿပီး ဆိုဒ္ပိုႀကီးတဲ့ ဖိနပ္ေကာင္းေကာင္းေတြ လိုအပ္လာမွာပါ။ ကိုယ္ဝန္အေစာပိုင္းကာလေတြမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ စိတ္မူမမွန္ျခင္းက ကသိကေအာက္ျဖစ္ေစတဲ့ လကၡဏာေတြနဲ႔ ေဟာ္မုန္းေျပာင္းလဲတာေတြ နွစ္ခုေပါင္းၿပီး ျပန္ဖိတ္ေခၚလိုက္တဲ့ လကၡဏာျဖစ္ပါတယ္။

အနာဂတ္မွာ အလုပ္ဝန္ပိုမ်ားလာႏိုင္လား (သို႔) မိဘေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားစတဲ့ အေတြးေတြက  စိုးရိမ္ပူပန္ေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ခံစားခ်က္ေတြကို မဖယ္ရွားႏိုင္ေတာ့ဘူး (သို႔) မခံစားႏိုင္ေတာ့ဘူး (သို)႔ ေသြးအရမ္းပူေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဆရာဝန္ (သို)႔ လက္သည္နဲ႔ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးပါ။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ (၁၀) ေယာက္မွာ (၁) ေယာက္ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ ကိုယ္ဝန္ကာလအတြင္း စိတ္က်ျခင္း ျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ခဏခဏ စိတ္လႈပ္ရွားတာ (သို)႔ စိုးရိမ္ပူပန္တာေတြကို ဆရာဝန္ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အသိေပးပါ။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သက္တမ္း အပတ္ (၃၀)မွာ သိထားသင့္တဲ့အခ်က္မ်ား

အာဟာရျပည့္ဝျခင္းနွင့္ က်န္းမာျခင္း

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သက္တမ္း အပတ္ (၃၀)မွာ ေမြးဖြားဖို႔အတြက္ ျပင္ဆင္ျခင္းကိုပဲ ပိုၿပီး အာရံုရေနပါလိမ့္မယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တာနဲ႔ အစားအေသာက္ စီစဥ္တာအတြက္ အခ်ိန္နည္းသြားပါၿပီ။ ေလ့က်င့္ခန္းကိုေကာ့ တစ္ခါလုပ္ရင္ (၅-၁၀) မိနစ္အပိုင္းေလးေတြျဖတ္ၿပီး လုပ္လို႔ရပါတယ္။ ဒါက မ်ားျပားလွတဲ့ အခ်ိန္ဇယားမွာ အံကိုက္ျဖစ္ဖို႔ မလြယ္ေပမယ့္ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ကေတာ့ ပိုအဆင္ေျပေစမွာပါ။ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အေၾကာေျဖေလ်ာ့တာနဲ႔ Pilatesေလ့က်င့္ခန္း နဲ႔ ေယာဂကစားျခင္းက စိတ္ေကာ လူပါ လန္းဆန္းေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေနရင္း နာက်င္တာနဲ႔ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္လကၡဏာအခ်ိဳ႕ကို ႀကံဳေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါက ကေလးေမြးဖြားၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ျပန္ထိန္းတဲ့အခ်ိန္မွာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစမွာပါ။

စားေသာက္တဲ့ပံုစံကို အနည္းငယ္ေျပာင္းလဲျခင္းကလည္း  ပိုက်န္းမာလာေစႏိုင္ပါတယ္။ အသင့္စားေတြအစား က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညႊတ္တဲ့အစားအစာကို စားပါ။ ဥပမာေျပာရရင္ အငံပါတဲ့ အာလူးေၾကာ္တြ အရသာေလးတဲ့မုန္႔ေတြအစား သီဟုိဠ္ေစ့၊ အယ္လ္မြန္ သို႔ ပရိုတင္းျပည့္ဝတဲ့ အေစ့အဆံေတြကိုစားပါ။ မာၾကြပ္တဲ့ အာလူးေၾကာ္ေနရာမွာ ၾကြပ္ေနတဲ့ မုန္လာဥနီအေသးစားနဲ႔ အစားထိုးပါ။ ၾကက္ေၾကာ္အစား ၾကက္ကင္ကိုေျပာင္းစားပါ။ ေရခဲမုန္႔အစား အသီးေတြပါတဲ့ ဒိန္ခ်ဥ္ေရခဲမုန္႔ကိုစားပါ။

ေဆးစစ္ျခင္းနဲ႔ အနားယူျခင္း

ပံုမွန္ေဆးစစ္တာ၊ ေသြးစစ္တာနဲ႔ အာထရာေဆာင္းအတြက္ ဆရာဝန္ဆီသြားပါ။ အာဟာရညီမွ်ၿပီး က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညႊတ္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြပဲစားပါ။ တခ်ိဳ႕ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတြက ဝမ္းခ်ဴပ္တာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါကို ကာကြယ္ဖို႔ အမွ်င္ဓာတ္မ်ားတဲ့ အစားအစာကို စားပါ။ စစ္တမ္းအရ အိပ္တဲ့အခါ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ ေခါင္းအံုးအသံုးျပဳျခင္းက ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္ေတြကို သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္ေစပါတယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ကေလးေစာင့္ေရွာက္ေရး သင္တန္းေတြကို သြားတက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ကိုသက္သာေစၿပီး တက္ၾကြေနေစမွာပါ။

From Kalay with


Comments

0 comments
Latest video