ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သက္တမ္း (၂၀) ပတ္

by: Khin Nyein Lwin
 0 comments  0 love

ေမေမတို႔ ပ်ိဳ႕အန္တာေတြ မူးတာေတြစတဲ့ အေစာပိုင္း ေဝဒနာေတြ ေပ်ာက္ကင္းသြားၿပီး  ပိုၿပီး အားအင္ေတြျပည့္ေနၿပီး ရႊင္လန္းေနပါလိမ့္မယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သက္တမ္း အပတ္ (၂၀) ရွိသြားၿပီဆိုေတာ့ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကာလ တစ္ဝက္ကိုေရာက္ေနပါၿပီ။ ပ်ိဳ႕အန္တာေတြ မူးတာေတြစတဲ့ အေစာပိုင္း ေဝဒနာေတြ ေပ်ာက္ကင္းသြားၿပီး  ပိုၿပီး အားအင္ေတြျပည့္ေနၿပီး ရႊင္လန္းေနပါလိမ့္မယ္။ ( တခ်ိဳ႕ကိုယ္ဝန္သည္ေတြကေတာ့ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္တာနဲ႔ နာက်င္မႈေတြကိုခံစားေနရႏိုင္ပါတယ္။) ဒီအပတ္မွာေတာ့ ကေလးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

သေႏၶသားဖြံ႔ၿဖိဳးႀကီးထြားမႈပံုစံ

ကေလးက (၂၇) စင္တီမီတာေလာက္ရွိၿပီး ဝိတ္ကေတာ့ (၃၄၀) ဂရမ္ေလာက္ရွိေနပါၿပီ။ ငွက္ေပ်ာသီးအရြယ္ ေလာက္ျဖစ္ပါတယ္။  ကိုယ္ဝန္အပတ္ (၂၀) အထိ သေႏၶသားကို ဦးေခါင္းေပၚပိုင္းမွ တင္ပါးအဆံုးအထိတိုင္းၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေခါင္းကေန ေျခေထာက္အထိတိုင္းပါတယ္။ အစာစုပ္ယူမႈအားေကာင္းလာၿပီး အစာေခ်ဖ်က္တဲ့ စနစ္ကလည္း ပိုေကာင္းလာပါတယ္။ ပထမဆံုးေသာ အမဲေရာင္ကပ္ေစးေစး အညစ္အေၾကးကိုလည္း ထုတ္ေပးေနပါၿပီ။ ဒါေတြကို အူမႀကီးထဲမွာစုေဆာင္းထားၿပီး ေမြးဖြားၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ အျပင္ကို စြန္႔ထုတ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေလးေတြကေတာ့ ဝမ္းေခါင္းထဲမွာ သို႔ ေမြးဖြားေနစဥ္အတြင္း စြန္႔ထုတ္တတ္ၾကပါတယ္။

ေျပာင္းလဲလာေသာ မိခင္ဘဝေနထိုင္မႈပံုစံ

ကိုယ္ဝန္ကာလတစ္ဝက္ကိုေရာက္ေနပါၿပီ။ သားအိမ္အေပၚပိုင္းက ခ်က္္အထိေရာက္ေနၿပီး ဝိတ္ (၅) ကီလိုေလာက္ တိုးေနႏိုင္ပါၿပီ။ အခုကေနစၿပီး တစ္ပတ္ကို တစ္ေပါင္ႏႈန္းတက္လာေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္မေဆာင္ခင္က အရမ္းပိန္ခဲ့တဲ့သူဆိုရင္ေတာ့ ဝိတ္ပိုတိုးလာႏုိင္ၿပီး ဝခဲ့သူဆိုရင္ေတာ့ နည္းနည္းပဲ ပိုတိုးလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေအာက္စီဂ်င္သယ္ေဆာင္ေပးမယ့္ ေဟမိုဂလိုဘင္ ျဒပ္ေပါင္းအမ်ားႀကီး ထုတ္လုပ္ဖို႔လိုတာေၾကာင့္ သံဓာတ္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ရရွိဖို႔က အေရးႀကီးပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေနစဥ္အတြင္း တိုးလာတဲ့ေသြးပမာဏေၾကာင့္ သာမက ကေလးနဲ႔အခ်င္းအတြက္ပါ သံဓာတ္ ပိုလိုအပ္တာျဖစ္ပါတယ္။ အနီေရာင္အသား၊ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔က သံဓာတ္တိုးေစႏိုင္တဲ့အတြက္ စားသံုးေပးပါ။ အသီးအရြက္ရင္းျမစ္ေတြျဖစ္တဲ့ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပဲေတာင့္ရွည္၊ ကန္စြန္းရြက္၊ စပ်စ္သီးေျခာက္၊ ဇီးေဖ်ာ္ရည္နဲ႔ သံဓာတ္ပါတဲ့ ေကာက္ႏွံထုတ္ကုန္ေတြကို စားျခင္းျဖင့္လည္း သံဓာတ္ရယူႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သက္တမ္း အပတ္ (၂၀) ရဲ႕ စားေသာက္မႈပံုစံ

ကေလးအတြက္အစားအစာ

ကေလးရဲ႕သြားနဲ႔ အရိုးကိုသန္မာေစေအာင္ ကယ္ဆီယမ္နဲ႔ ဗီတာမင္ဒီ လံုေလာက္စြာရဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ တစ္ေန႕ကို ဗီတာမင္ D ၾကြယ္ဝတဲ့ ႏြားႏို႔ႏွစ္ခြက္ေသာက္ေပးပါ။ ငါးကလည္း အိုမီဂါ – 3၊ ဖက္တီးအက္ဆစ္ နဲ႔ ဗီတာမင္ D ပါတာေၾကာင့္ စားေပးရပါမယ္။ ဗီတာမင္ D ထုတ္ႏိုင္ေအာင္ တစ္ေန႔ကို နာရီဝက္ခန္႔ ေနေရာင္ထိေပးဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ ေနစာလံွုတဲ့အခ်ိန္မွာ UVကာကြယ္တာနဲ႔ လုိတာထက္ပိုၿပီး မလုပ္မိဖို႔ အၾကံေပးခ်င္ပါတယ္။

မိခင္အတြက္အစားအစာ

ကယ္ဆီယမ္ဓာတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို မ်ားမ်ားစားေပးပါ။ သြားနဲ႔အရိုးက်န္းမာေရးအတြက္သာမက  နာဗ့္လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ၾကြက္သားက်ံဳ႕ျခင္းဆန္႔ျခင္းအတြက္ပါ အေရးပါပါတယ္။ ကယ္ဆီယမ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြက ကိုယ္ဝန္ေဆာင္တက္ခ်က္ေရာဂါ (preeclampsia) ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ တရုတ္ဆီးသီး (အေျခာက္)၊ အယ္လ္မြန္ေစ့၊ အဆီထုတ္ဒိန္ခဲ၊ ကုလားပဲ၊ ပဲစိမ္းဘူး၊ အဆီထုတ္ႏြားႏို႔၊ ႏွမ္းအႏွစ္၊ အဆီထုတ္ ဒိန္ခ်ဥ္၊ ကန္စြန္းရြက္နဲ႔ အရိုးပါတဲ့ ငါးေသတၱာစတဲ့ အစားအစာေတြက ကယ္ဆီယမ္ဓာတ္ၾကြယ္ဝတဲ့အစားအစာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

 မုန္႔ပဲသေရစာႏွင့္ ေဖ်ာ္ရည္မ်ား

အသီး၊ အသီးေဖ်ာ္ရည္ သို႔ ႏို႔တို႔ကို သေရစာအေနနဲ႔စားပါ။ တရုတ္ဆီးသီးအေျခာက္နဲ႔ အဆီထုတ္ထားတဲ့ ဒိန္ခဲအေပ်ာ့နဲ႔ အယ္လ္မြန္ေစ့တို႔လည္း စားႏိုင္ပါတယ္။ ညအိပ္ခ်ိန္မွာ ဗိုက္ဆာရင္ ႏြားႏို႔ သို႔ ေဆးလက္ဖက္ရည္ကို ေသာက္ေပးပါ။ အျခားေဖ်ာ္ရည္ေတြအျပင္ တစ္ေန႔ကို ေရ ေျခာက္ခြက္ကေန ရွစ္ခြက္အထိေသာက္ေပးပါ။

From Kalay with


Comments

0 comments
Latest video