ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သက္တမ္း (၁၆)ပတ္

by: Khin Nyein Lwin
 0 comments  0 love

အခုအခ်ိန္အထိ ဝိတ္ (၂) ကီလိုကေန (၄.၅) ကီလိုအထိ တက္လာႏိုင္ပါတယ္။ ကေလးကေကာဒီအပတ္မွာ ဘယ္လိုေတြ ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးလာမွာလဲ။

ကိုယ္ဝန္ဒုတိယအဆင့္ကို ဝင္ေရာက္ေနၿပီျဖစ္ၿပီး အရင္အဆင့္ကခံစားခဲ့ရတဲ့ ေဝဒနာေတြကလည္း ေပ်ာက္သြားၿပီျဖစ္ၿပီး အားေတြပိုျပည့္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒီအခ်ိန္က ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတြအားလံုးအတြက္ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဆင့္အတြင္းမွာေတာ့ ကေလးက chromosomal မူမမွန္တာေတြ ရွိမရွိစစ္ေဆးတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စစ္ေဆးမႈ အမ်ားႀကီးလုပ္ရပါမယ္။ 

သေႏၶသားက ၁၃စင္တီမီတာရွိၿပီး ၁၄၀ဂရမ္ေလးကာ ေထာပတ္သီးအရြယ္ေလာက္ရွိေနပါၿပီ

သေႏၶသားဖြံ႔ၿဖိဳးႀကီးထြားမႈပံုစံ

ေနာက္လာမယ့္အပတ္ေတြမွာ သေႏၶသားက ႀကီးထြားမႈ ပိုျမန္လာေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က ႏွစ္ဆတိုးလာၿပီး အရပ္လည္းရွည္လာပါမယ္။ ဒီအပတ္မွာေတာ့ သေႏၶသားက (၁၃) စင္တီမီတာရွိၿပီး (၁၄၀) ဂရမ္ေလးကာ ေထာပတ္သီးအရြယ္ေလာက္ရွိေနပါၿပီ။ ခႏၶာကိုယ္က ပိုဖြံ႔ၿဖိဳးလာၿပီး ဦးေခါင္းက သက္သက္ကိုကြဲထြက္လာေနၿပီး မ်က္လံုးကလည္းေရွ႕ကို ပိုေရာက္လာေနပါၿပီ။ နားရြက္ကလည္း ေနာက္ဆံုးေနရာနဲ႔ ပိုနီးလို႔လာပါၿပီ။ ဦးေရခြံက စၿပီးျပားလာေသာ္လည္း ဆံပင္ေပါက္ျခင္းေတာ့ မရွိေသးပါဘူး။ ေျခသည္းလက္သည္းေလးေတြကအစ ႀကီးလာေနပါၿပီ။ ကိုယ္တြင္းမွာလည္း ေျပာင္းလဲမႈေတြျဖစ္ေနပါတယ္။ ဥပမာ – အခုဆိုရင္ သူ႔ႏွလံုးေလးက ေသြး (၂၅) ကြက္(quart)ကို ညွစ္ထုတ္ေပးႏိုင္ေနၿပီး ႀကီးထြားမွုကေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် တိုးလာေနပါတယ္။

ကေလးအတြက္ ဒီလိုအခ်ိန္ နာမည္ဘယ္လိုေပးမလဲဆိုတာ စဥ္းစားထားလို႔ ရပါတယ္

ေျပာင္းလဲလာေသာ မိခင္ဘဝေနထိုင္မႈပံုစံ

သားအိမ္အေပၚပိုင္းက ခ်က္နဲ႔ ဆီးခံုရိုးၾကားထဲမွာ ရွိေနပါတယ္။ သားအိမ္ကို အေထာက္အပံ့ေပးေနတဲ့ အရြတ္ဝိုင္းေလးမ်ားက သားအိမ္ႀကီးလာတာနဲ႔ ထူလာၿပီး ဆြဲဆန္႔လာၾကပါတယ္။ အစပိုင္းမွာ ပ်ိဳ႕ခ်င္အန္ခ်င္ျဖစ္ခဲ့တာေတြ တျဖည္းျဖည္းေပ်ာက္သြားၿပီး ေနရတာပိုေကာင္းလာမွာပါ။ အသားအရည္ဝင္းလာတာနဲ႔ စိတ္မူမမွန္တာနည္းသြားတာေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို က်န္းမာေရးျပန္ေကာင္းလာေနတာကို ခံစားေနရပါလိမ့္မယ္။

မၾကာခင္မွာပဲ ကေလးရဲ႕လႈပ္ရွားမႈေတြကို ခံစားသိႏိုင္ပါေတာ့မယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္ကာလမွာ ေက်နပ္စရာအေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ အျမန္ဆံုးအေနနဲ႔ တခ်ိဳ႕က ကိုယ္ဝန္ (၁၆) ပတ္အေစာပိုင္းေလာက္ကတည္းက ခံစားသိႏိုင္ေနေပမယ့္ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ကိုယ္ဝန္ (၁၈) ပတ္ေလာက္ သို႔ အဲ့ထက္ေနာက္က်မွ ခံစားသိႏိုင္တာမ်ိဳးလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ပထမကိုယ္ဝန္ေဆာင္ မိခင္ေတြကေတာ့ အပတ္ (၂၀) အထိေတာင္ ကေလးရဲ႕လႈပ္ရွားမႈကို ခံစားမသိႏိုင္ပါဘူး။ အေစာပိုင္းလႈပ္ရွားမႈေတြအေနနဲ႔ ပူစီေဖာင္းလို နည္းနည္းေလးခုန္သြားသလို သို႔ ေျပာင္းဖူးေပါက္ေပါက္ေဖာက္သလိုေလး ခံစားမိမွာပါ။ ဒီလိုလႈပ္ရွားမႈေတြကို ေနာက္ပိုင္းအပတ္ေတြမွာ ပိုျပင္းထန္လာၿပီး အႀကိမ္အေရအတြက္လည္း မ်ားလာမွာျဖစ္ပါတယ္။

ကိုယ့္ကိုယ္ကို က်န္းမာေရးျပန္ေကာင္းလာေနတာကို ခံစားေနရပါလိမ့္မယ္

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သက္တမ္း (၁၆)ပတ္ စားေသာက္မႈပံုစံ

 ဗီတာမင္လံုလံုေလာက္ေလာက္စားပါ

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေနစဥ္အတြင္း ဗီတာမင္လံုေလာက္စြာ ရရွိျခင္းကလည္း အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္။ ေန႔စဥ္အနည္းဆံုး လတ္ဆတ္တဲ့ အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကို (၅) ႀကိမ္ေလာက္စားေပးပါ။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္က ဗီတာမင္ဓာတ္ေကာင္းေကာင္းရႏိုင္ေအာင္ အစိမ္း သို႔ ေပါင္းၿပီးေတာ့ စားသံုးေပးပါ။ တကယ္လို႔ ဗီတာမင္လံုေလာက္စြာ မရေနဘူးလို႔ထင္ရင္ေတာ့ ဆရာဝန္နဲ႔တိုင္ပင္ၿပီး မာတီဗီတာမင္ပါတဲ့ေဆးေတြကို ေသာက္သံုးသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေဆးကမွေတာ့ လတ္ဆတ္တဲ့အသီးအရြက္ဆီကရတဲ့ ဗီတာမင္ေတြကို အစားမထိုးႏိုင္ပါဘူး။

 သံဓာတ္ရဲ႕အေရးပါမႈ

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေနစဥ္အတြင္း ေန႔စဥ္ ဗိုက္ထဲက ကေလးအတြက္ ေသြးနီဥေတြထုတ္လုပ္ေပးရာမွာ ကူညီေပးဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ သံဓာတ္ပမာဏရဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သံဓာတ္လံုေလာက္မႈမရွိလွ်င္ ေသြးအားနည္းျခင္းျဖစ္ေစပါတယ္။ သံဓာတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အဆီနည္းတဲ့အသား၊ ငါးနဲ႔ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေန႔စဥ္စားသံုးပါ။ အသီးအရြက္မဟုတ္တဲ့ အရင္းျမစ္ဆီကရတဲ့ သံဓာတ္ေတြကို ခႏၶာကိုယ္က စုပ္ယူႏိုင္အားပိုေကာင္းပါတယ္။ သံဓာတ္ပါတဲ့ အသီးအရြက္ရင္းျမစ္ေတြကေတာ့ ပဲသီး၊ ပဲနီကေလး၊ ေကာက္ႏွံျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ နံနက္စာနဲ႔ ကန္စြန္းရြက္တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။

အသီးအႏွံကရတဲ့သံဓာတ္ကို စုပ္ယူေအာင္အားေပးတဲ့ ဗီတာမင္ C ပါတဲ့ လီမြန္ရည္တစ္ခြက္ ဒါမွမဟုတ္ လိေမၼာ္သီးကိုပါ တစ္ခါတည္းစားသံုးဖို႔ အႀကံျပဳလိုပါတယ္။ အစားအေသာက္ေတြကို သံဓာတ္ပိုေကာင္းေအာင္ သံနဲ႔ျပဳလုပ္ထားတဲ့ မီးဖိုေခ်ာင္သံုးအိုးခြက္ေတြနဲ႔ ခ်က္ျပဳတ္တာမ်ိဳးလည္း လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေကာ္ဖီနဲ႔ ဘလက္ခ္တီး ႏွစ္ခုလံုးက သံဓာတ္စုပ္ယူျခင္းကို အေႏွာက္အယွက္ေပးႏိုင္တာေၾကာင့္ အစာစားၿပီးခ်က္ျခင္း မေသာက္မိပါေစနဲ႔။

သေရစာနဲ႔ေဖ်ာ္ရည္မ်ား

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ကာလအတြင္းမွာ သတၱဳဓာတ္နဲ႔ ဗီတာမင္ဓာတ္ျပည့္ဝတဲ့ ေဖ်ာ္ရည္ေတြကို ေသာက္သံုးေပးပါ။ သရက္သီး၊ ဒိန္ခ်ဥ္ပါေသာေဖ်ာ္ရည္ေတြနဲ႔ သလဲသီးေဖ်ာ္ရည္ေတြကိုေသာက္ပါ။ အရသာရွိၿပီးက်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္တဲ့ မုန္႔ပဲသေရစာေတြစားေပးပါ။ လူး၊ဆပ္၊ အုတ္စပါး သို႔ ဂ်ံဳတို႔နဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ ဆန္ျပဳတ္၊ ဆန္မုန္႔ သို႔ အသီးအရြက္ေတြပါတဲ့ ဂ်ံဳေခါက္ဆြဲစတာေတြကို စားေပးပါ။

 

From Kalay with


Comments

0 comments
Latest video