ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေမေမတုိ႔အတြက္ အေကာင္းဆံုး အသီး(၁၀)မ်ိဳး

by: Nang Htwe
 0 comments  1 love

အသီးအႏွံေတြထဲကမွ ဗိုက္ဗိုက္တို႔အတြက္ လက္လွမ္းအမွီဆံုးနဲ႔ လြယ္လြယ္ကူကူ ဝယ္ယူလို႔ရႏိုင္တဲ့ အသီးအႏွံ (၁၀)မ်ိဳးကို ေျပာျပေပးပါမယ္

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ အသီးအႏွံ၊ အသားငါးနဲ႔ အေစ့အဆန္ေတြကို မွ်မွ်တတ စားေပးရပါမယ္။ အာဟာရမွ်တမယ္ဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္လာေစပါတယ္။ သေႏၶသားအတြက္လည္း အေထာက္အကူေတြ အမ်ားႀကီးရပါတယ္။

အသီးအႏွံေတြမွာ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ေတြ အေျမာက္အမ်ားပါဝင္တာေၾကာင့္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ေန႔တိုင္းစားေပးသင့္ပါတယ္ (Photo by www.dicademusculacao.com.br)

အသီးအႏွံေတြမွာ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ေတြ အေျမာက္အမ်ားပါဝင္တာေၾကာင့္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ေန႔တိုင္းစားေပးသင့္ပါတယ္။ အသီးအႏွံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ စားလို႔ရပါတယ္။ အသီးအႏွံေတြထဲကမွ ဗိုက္ဗိုက္တို႔အတြက္ လက္လွမ္းအမွီဆံုးနဲ႔ လြယ္လြယ္ကူကူ ဝယ္ယူလို႔ရႏိုင္တဲ့ အသီးအႏွံ (၁၀)မ်ိဳးကို ေျပာျပေပးပါမယ္။

မက္မန္းသီး

မက္မန္းသီး (Photo by BAOMOI.COM)

မက္မန္းသီးမွာပါဝင္တဲ့ ဗီတာမင္ေတြကေတာ့

  • ဗီတာမင္ A,C,E
  • ကယ္ဆီယမ္
  • သံဓါတ္
  • ပိုတက္ဆီယမ္
  • beta carotene
  • ေဖာ့စေဖာရပ္
  • silicon

ဒီ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ေတြဟာဆိုရင္ သေႏၶသားႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ သံဓါတ္ပါဝင္တာေၾကာင့္ ေသြးအားနည္းေရာဂါကို ကာကြယ္ေပးၿပီး ကယ္ဆီယမ္ကေတာ့ အ႐ိုးနဲ႔သြား သန္မာဖို႔ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

လိေမၼာ္သီး

လိေမၼာ္သီး (Photo by Lace Up For Change)

  • ေဖာလိတ္
  • ဗီတာမင္ C
  • ေရ

ေရဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ဗီတာမင္ C ဟာ ဆဲလ္ေတြပ်က္စီးတာကို ကာကြယ္ေပးၿပီး သံဓါတ္စုပ္ယူတာကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ေဖာလိတ္ဟာဆုိရင္ သေႏၶသား အာ႐ံုေၾကာခ်ိဳ႕ယြင္းတာကို ေပ်ာက္ကင္းေစပါတယ္။

သရက္သီး

သရက္သီး (Photo by BBC Good Food)

သရက္သီးမွာ ဗီတာမင္ C, A  ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ သရက္သီးမွာ ဗီတာမင္ C (၁၀၀)ရာခုိင္ႏႈန္း ပါဝင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ A ပါဝင္တာေၾကာင့္ ကိုယ္ခံစြမ္းအားျမင့္ေစၿပီး အသက္႐ွဴလမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေရာဂါေတြကေန ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

သစ္ေတာ္သီး

သစ္ေတာ္သီး (Photo by kimiaorganiksmakma20163a18.blogspot.com)

သစ္ေတာ္သီးမွာ

  • အမွ်င္ဓါတ္
  • ပိုတက္ဆီယမ္
  • ေဖာလိတ္

အမွ်င္ဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ ဝမ္းခ်ဳပ္တာကို သက္သာေစပါတယ္။ ပိုတက္ဆီယမ္ပါဝင္တာေၾကာင့္ သေႏၶသားရဲ႕ ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။

သလဲသီး

သလဲသီး (Photo by Picdeer)

သလဲသီးမွာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတြအတြက္

  • ဗီတာမင္ K
  • ကယ္ဆီယမ္
  • ေဖာလိတ္
  • သံဓါတ္
  • ပ႐ိုတိန္း
  • အမွ်င္ဓါတ္

ဗီတာမင္ K ဟာ သေႏၶသားရဲ႕ အ႐ိုးက်န္းမာေရးကို ထိန္းေပးပါတယ္။ သလဲသီးေဖ်ာ္ရည္ဟာဆိုရင္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေမေမတုိ႔အတြက္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

ေထာပတ္သီး

ေထာပတ္သီး (Photo by Bukalapak)

ေထာပတ္သီးမွာ

  • ဗီတာမင္ C,E,K
  • monounsaturated fatty acids
  • အမွ်င္ဓါတ္
  • ဗီတာမင္ B
  • ပိုတက္ဆီယမ္
  • ေကာ္ပါး

ေထာပတ္သီးမွာပါတဲ့ အဆီက က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္တဲ့ အဆီျဖစ္ပါတယ္။ စြမ္းအင္ေတြကိုေပးပါတယ္။ သေႏၶသားရဲ႕ အသားအရည္နဲ႔ ဦးေႏွာက္ဥာဏ္ရည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

မာလကာသီး

မာလကာသီး (Photo by www.pinterest.com)

မာလာကာသီးက ဗိုက္ဗိုက္တို႔အတြက္ ဝယ္ရတာလြယ္ကူၿပီး ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ အသီးလည္းျဖစ္ပါတယ္။

  • ဗီတာမင္ C နဲ႔ E
  • polyphenols
  • carotenoids
  • isoflavonoids
  • ေဖာလိတ္

မာလာကာသီးက ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတြအတြက္ အာဟာရေတြ အေျမာက္အမ်ား ရရွိပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ၾကြက္သားတင္းမာတာေတြ ေလွ်ာ့သြားေစျခင္းနဲ႔ ဝမ္းခ်ဳပ္တာကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္။

ငွက္ေပ်ာသီး

ငွက္ေပ်ာသီး (Photo by Plentiful Produce)

ငွက္ေပ်ာသီးမွာ

  • ဗီတာမင္ C
  • ပိုတက္ဆီယမ္
  • ဗီတာမင္ B6
  • အမွ်င္ဓါတ္

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္အတြင္း ဝမ္းခ်ဳပ္တာကို ကာကြယ္ေပးၿပီး ဗီတာမင္ B6 ပါတာေၾကာင့္ ကိုယ္ဝန္ပထမသံုးလမွာ ၾကံဳရတဲ့ ပ်ိဳ႕အန္တာေတြကို သက္သာသြားေစပါတယ္။

စပ်စ္သီး

စပ်စ္သီး (Photo by Vitamin Làm Đẹp Da)

စပ်စ္သီးမွာ

  • ဗီတာမင္ C နဲ႔ K
  • ေဖာလိတ္
  • antioxidants
  • အမွ်င္ဓါတ္
  • organic acids
  • pectin

ကို္ယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္တြင္း ခႏၶာကိုယ္အေျပာင္းအလဲအတြက္ အာဟာရဓါတ္ေတြ ေပးပါတယ္။ ကိုယ္ခံစြမ္းအား ျမင့္တင္ေပးၿပီး ေရာဂါကူးစက္တဲ့ အႏၱရာယ္ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးပါတယ္။

ပန္းသီး

ပန္းသီး (Photo by Food Revolution Network)

ပန္းသီးမွာ

  • ဗီတာမင္ A နဲ႔ C
  • အမွ်င္ဓါတ္
  • ပိုတက္ဆီယမ္

ပန္းနာေရာဂါနဲ႔ ဓါတ္မတည့္တာေတြကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္တြင္းမွာ ဗိုက္ဗိုက္ေလးတို႔ရဲ႕ အစားအေသာက္စာရင္းေတြထဲ အသီးအႏွံေတြ ထည့္သြင္းထားဖို႔ Kalay ကေန ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalay.com.mm မွ ေရးသားေဖာ္ျပေနေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို မည္သည့္ Website ႏွင့္ Social Media မ်ားမွ Facebook Page မ်ားအတြက္ ျပန္လည္ကူးယူျခင္း၊ ဆင္တူယိုးမွား ေဖာ္ျပျခင္းမ်ား မျပဳပါရန္ ေလးစားစြာ အသိေပးအပ္ပါသည္။
From Kalay with

Tag: eatFruitspregnancy

Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles
x