ကိုယ္ဝန္(၃)လမွာ ဘာေတြေရွာင္ၿပီး၊ ဘာေတြစားၾကမလဲ

by: Nang Htwe
 0 comments  0 love

ဗီတာမင္ D ဟာ သေႏၶသား ကိုယ္ခံစြမ္းအားစနစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑ကေန ပါဝင္ၿပီး အ႐ိုးနဲ႔ သြား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ လိုအပ္ပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္(၃)လအေရာက္မွာ ပ်ိဳ႕အန္တာ၊ ေခါင္းမူးတာနဲ႔ စိတ္ခံစားခ်က္ အေျပာင္းအလဲျဖစ္တာကို ရင္ဆုိင္ရပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ (၂)လတုန္းကလို မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေနထိုင္ရတာ နည္းနည္းခက္လာပါၿပီ။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြနည္းေအာင္ ေနထိုင္ပါ။ သေႏၶသားေလး က်န္းမာဖို႔အတြက္ အစားအေသာက္ကို ေ႐ြးခ်ယ္စားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အစားအေသာက္ဟာဆိုရင္ သေႏၶသားရဲ႕ က်န္းမာေရးအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑ ကေန ပါဝင္ေနပါတယ္။

သေႏၶသားေလး က်န္းမာဖို႔အတြက္ အစားအေသာက္ကို ေ႐ြးခ်ယ္စားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္ (Photo by Baby360)

က်န္းမာတဲ့ ကေလးေလး ရဖို႔ ကိုယ္ဝန္သက္တမ္း (၃)လမွာ ဘာေတြစားရမလဲ

ဗီတာမင္ B6

ကိုယ္ဝန္တတိယလကေတာ့ ပ်ိဳ႕အန္တာေတြျဖစ္ေပၚတဲ့ ေနာက္ဆံုးလပါ။ ဗီတာမင္ B6 ဟာဆုိရင္ ပ်ိဳ႕အန္တာနဲ႔ မူးေမာ္တာကို သက္သာေစပါတယ္။ အသား၊ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အခ်ဥ္ဓါတ္ပါတဲ့ အသီးအႏွံမ်ား၊ ပဲသီး၊ ပဲပုပ္၊ အခြံမာသီး၊ အေစ့အဆန္ေတြနဲ႔ ေထာပတ္သီးတုိ႔မွာ ဗီတာမင္ B6 ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

ေဖာလစ္အက္ဆစ္

ေဖာလစ္အက္ဆစ္ဟာဆိုရင္ သေႏၶသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္နဲ႔ အာ႐ံုေၾကာဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ပါတယ္။ ဆရာဝန္ညႊန္ၾကားတဲ့ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ေဆးဝါးေတြကို ေသာက္သံုးေပးသင့္တဲ့အျပင္ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြကိုလည္း စားေပးရပါမယ္။ ဘ႐ိုကိုနီ(ပန္းေဂၚဖီစိမ္း)၊ အခ်ဥ္ဓါတ္ပါဝင္တဲ့ အသီးအႏွံမ်ား၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေထာပတ္သီး၊ ႐ံုးပတီသီး၊ ကညႊတ္နဲ႔ အစိမ္းရင့္ေရာင္ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြမွာ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

အိုမီဂါ (၃)

အိုမီဂါ (၃) ဖက္တီးအက္ဆစ္ဟာဆိုရင္ သေႏၶသားရဲ႕ မ်က္စိနဲ႔ ဦးေႏွာက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ပဲပုပ္၊ ကန္ႏိုလာဆီ၊ သစ္ၾကားသီး၊ chia seeds ၊ ႏွမ္းၾကပ္ေစ့၊ ေဆာ္လမြန္ငါး၊ တိုဟူး၊ ေဂၚဖီထုပ္၊ ဆလပ္႐ြက္၊ ပန္းမုန္လာပြင့္ စတဲ့ အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြမွာ အိုမီဂါ(၃) ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

လတ္ဆတ္တဲ့ အသီးမ်ား

လတ္ဆတ္တဲ့ အသီးအႏွံေတြမွာဆိုရင္ အာဟာရဓါတ္ေတြနဲ႔ antioxidants ေတြၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ေအးခဲထားတဲ့ အသီးအႏွံေတြမွာေတာ့ အာဟာရျပည့္ျပည့္စံုစံု ပါမွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေထာပတ္သီး၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ပန္းသီး၊ နဂါးေမာက္သီး၊ မာလကာသီး၊ လိေမၼာ္သီး၊ စေတာ္ဘယ္ရီ၊ သံပုရာ စတဲ့ အသီးအႏွံေတြကို မ်ားမ်ားစားေပးပါ။

Related image

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အာဟာရျပည့္ျပည့္စံုစံုရရွိေအာင္ အသီးအႏွံ၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ ႏို႔နဲ႔ႏို႔ထြက္ပစၥည္း၊ အသားငါးနဲ႔ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကို ေန႔စဥ္စားသံုးပါ (Photo by diabeticpick)

ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္မ်ား

ကိုယ္ဝန္(၃)လမွာ ေမေမေလာင္းတုိ႔ရဲ႕ မနက္စာ၊ ေန႔လည္စာနဲ႔ ညေနစာတို႔မွာ အနည္းဆံုး ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ (၃)ခြက္ ပါဝင္သင့္ပါတယ္။ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြမွာ ပါဝင္တဲ့ အာဟာရဓါတ္ေတြ ဆံုး႐ံႈးမႈမရွိေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ခ်က္ျပဳတ္ပါ။ ကိုက္လန္၊ ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္၊ ပန္းေဂၚဖီစိမ္း၊ ကန္စြန္းဥ၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ မုန္လာဥနီ၊ ေရႊဖ႐ံုသီး၊ င႐ုတ္ေကာင္း၊ ေျပာင္းဖူး၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ ေဂၚဖီထုပ္၊ ကန္စြန္း႐ြက္၊ မုန္ညင္း စတဲ့ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြကို မ်ားမ်ားစားေပးပါ။

ကာဗိုဟုိက္ဒ႐ုိက္

ကာဗိုဟုိက္ဒ႐ိုက္ဟာဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ စြမ္းအင္ရဲ႕ အရင္းအျမစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆန္၊ ဂ်ံဳ၊ ေျပာင္း၊ ပဲ၊ ကန္စြန္းဥ၊ အာလူးနဲ႔ ေစးကပ္တဲ့ အစားအစာေတြမွာ ကာဗိုဟိုက္ဒ႐ုိက္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ သန္႔စင္ထားၿပီး ျဖဴေဖြးေနတဲ့ ဂ်ံဳကိုအသံုးျပဳၿပီး ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ကိတ္မုန္႔ေတြနဲ႔ ကြက္ကီးေတြကိုေတာ့ ေရွာင္ရွားေပးပါ။

အသားဓါတ္

အသားဓါတ္ဟာဆိုရင္ သေႏၶသားရဲ႕ DNA၊ tissue၊ ၾကြက္သားေတြ တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ အနီေရာင္အသား၊ ၾကက္သား၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အခြံမာအသီး၊ ေထာပတ္သီးနဲ႔ ပဲပုပ္တို႔မွာ အသားဓါတ္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

ကယ္ဆီယမ္

ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြမွာ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ သေႏၶသားရဲ႕ အ႐ုိးေတြတည္ေဆာက္ဖို႔နဲ႔ သန္စြမ္းက်န္းမာဖို႔အတြက္ လိုအပ္ပါတယ္။ ႏြားႏို႔၊ ဒိန္ခ်ဥ္နဲ႔ ခ်ိစ့္အမာ တုိ႔ကို စားသံုးေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေရမုန္ညင္း၊ ကိုက္လန္နဲ႔ ဆာဒင္းငါးတို႔မွာလည္း ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ပါဝင္ပါတယ္။

ဗီတာမင္ D

ဗီတာမင္ D ဟာ သေႏၶသား ကိုယ္ခံစြမ္းအားစနစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အခန္းက႑ကေန ပါဝင္ၿပီး အ႐ိုးနဲ႔ သြား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ လိုအပ္ပါတယ္။ ေဆာ္လမြန္ငါး၊ မာကယ္ငါး၊ တူနာငါး၊ ၾကက္ဥအႏွစ္၊ အသည္းနဲ႔ ႏြားႏို႔တုိ႔မွာ ဗီတာမင္ D ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

ဇင့္ဓါတ္

ဇင့္ဓါတ္ဟာဆိုရင္ ဦးေႏွာက္အာ႐ံုေၾကာစနစ္နဲ႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ အမဲသား၊ ဟင္းႏုႏြယ္၊ ဂ်ံဳမႈန္႔ၾကမ္း၊ မိႈ၊ ခ႐ု၊ ကမာ၊ သိုးသား၊ ဖ႐ံုသီး၊ ဖ႐ံုေစ့၊ ၾကက္သား၊ အခြံမာအသီးနဲ႔ ပဲတို႔မွာ ဇင့္ဓါတ္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

Related image

ပင္လယ္အစာ အစိမ္း၊ အသားငါး အစိမ္း တုိ႔ကို ေရွာင္ရွားပါ (Photo by Healthline)

ကိုယ္ဝန္(၃)လမွာ ေမေမေလာင္းတုိ႔ ဘာေတြေရွာင္ၾကမလဲ

  • ပင္လယ္စာ အစိမ္းမ်ား
  • ၾကက္ဥအစိမ္း၊ အသားအစိမ္းနဲ႔ ႏြားႏို႔အစိမ္း
  • မက်က္တက်က္ အသားမ်ား
  • ေကာ္ဖီ
  • လမ္းေဘးမွာ ေရာင္းခ်တဲ့ အစားအစာမ်ား
  • သံဗူး ထည့္ထားတဲ့ အစားအစာမ်ားကို ေရွာင္ရွားရပါမယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အာဟာရျပည့္ျပည့္စံုစံုရရွိေအာင္ အသီးအႏွံ၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ ႏို႔နဲ႔ႏို႔ထြက္ပစၥည္း၊ အသားငါးနဲ႔ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကို ေန႔စဥ္စားသံုးေပးဖို႔ Kalay ကေန တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

From Kalay with


Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles
x