မိခင္ဝမ္းဗိုက္မွာထဲက ကေလးရဲ႕ဥာဏ္ရည္ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္နည္းမ်ား

by: Nang Htwe
 0 comments  0 love

သေႏၶသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ အာဟာရ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အစားအစာေတြကို အလြယ္တကူ ဝယ္ယူႏိုင္ပါတယ္။

ေမေမေလာင္းတို႔ရဲ႕ ဗိုက္ထဲမွာ ရွိေနစဥ္ကတည္းက သေႏၶသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဟာ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေနပါတယ္။ ဒါဟာ အံ့ၾသစရာေကာင္း လြန္းပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္အတြင္းမွာ ကေလးငယ္ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ superfoods  လို႔ေခၚတဲ့ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညႊတ္တဲ့ အစားအစာေတြကို စားေပးရပါမယ္။ က်န္းမာေရးညီညႊတ္တဲ့ အစားအစာေတြက သေႏၶသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑ကေန ရွိေနပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သက္တမ္း(၂၄)ပတ္ကေန (၄၂)ပတ္ၾကားမွာ အလြန္လ်င္ျမန္မာဖြံ႔ၿဖိဳးလာေနပါတယ္။

ေမေမေလာင္းတို႔ရဲ႕ ဗိုက္ထဲမွာ ရွိေနစဥ္ကတည္းက သေႏၶသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဟာ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေနပါတယ္ (Photo by lifealth)

သေႏၶသားရ ဲ႔ ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ အာဟာရက က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ သေႏၶသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အစားအစာေတြက ေစ်းဆိုင္ေတြမွာ အလြယ္တကူ ဝယ္ယူရရွိႏိုင္ပါတယ္။

ဆာဒင္းငါး

ဆားဒင္းငါး လိုမ်ိဳး အဆီပါဝင္တဲ့ ငါးေတြက ဦးေႏွာက္နဲ႔ ဗဟိုအာ႐ံုေၾကာစနစ္ ရင့္က်က္လာေအာင္ ကူညီေပးတဲ့ docosahexaenoic acid (DHA) ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီငါးေတြက တျခားပင္လယ္ငါးေတြထက္ မာက်ဴရီ ပါဝင္ႏႈန္းနည္းၿပီး ဗီတာမင္ေတြ ၾကြယ္ဝစြာ ပါဝင္ပါတယ္။ တစ္ပတ္ကို ငါးဟင္းအနည္းဆံုး (၂)ရက္ စားေပးဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။

ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သံဓာတ္

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ သံဓာတ္က  သေႏၶသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဓာတုပစၥည္းေတြ ထုတ္လုပ္ေပးၿပီး မယ္လမင္ဓာတ္ေတြကို ဖြဲ႔စည္းေပးပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ သံဓာတ္ခ်ိဳ႕တဲ့သြားမယ္ဆိုရင္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ နည္းသြားပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ သံဓာတ္ တစ္ရက္လွ်င္ (၁၄.၈)မီလီဂရမ္လိုအပ္ပါတယ္။ ပဲဟင္းတစ္ခြက္မွာ သံဓာတ္ (၆.၆)မီလီဂရမ္ ပါဝင္ပါတယ္။

ဒိန္ခ်ဥ္နဲ႔ အိုင္အိုဒင္း

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အိုင္အိုဒင္းေလ်ာ့နည္းခဲ့တယ္ဆိုရင္ ဥာဏ္ရည္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ေႏွာင့္ေႏွးၿပီး ကိုယ္အေလးခ်ိန္ မျပည့္တဲ့ ကေလးငယ္ေလးေတြ ေမြးဖြားလာႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အိုင္အိုဒင္းတစ္ရက္ (၁၄၀)မိုက္ခ႐ိုဂရမ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒိန္ခ်ဥ္(၁၅၀)ဂရမ္မွာ အိုင္အိုဒင္း (၅၀-၁၀၀)မိုက္ခ႐ိုဂရမ္ ပါဝင္ပါတယ္။

ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္နဲ႔ ေဖာလိတ္

ေဖာလိတ္က သေႏၶသားရဲ႕ ဆဲလ္ျဖစ္စဥ္နဲ႔ DNA ထုတ္လုပ္ရာမွာ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ဦးေႏွာက္တစ္႐ွဴးပ်က္စီးတာကိုလည္း ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ေဖာလစ္ (၄၀၀)မိုက္ခ႐ိုဂရမ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္ (၁၈၀)ဂရမ္မွာ ေဖာလိတ္(၂၆၂.၈)မိုက္ခ႐ိုဂရမ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ေဖာလိတ္ဆံုး႐ံႈးတာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္ကို ေသေသခ်ာခ်ာခ်က္ျပဳတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ၾကက္ဥ နဲ႔ Choline

ၾကက္ဥမွာ သေႏၶသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အသားဓာတ္နဲ႔ သံဓာတ္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ မွတ္ဥာဏ္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့ choline လည္းၾကြယ္ဝစြာ ပါဝင္ပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ တစ္ရက္ choline (၄၅၀)မီလီဂရမ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ၾကက္ဥတစ္လံုးရဲ႕ အႏွစ္မွာ (၁၁၃)မီလီဂရမ္ ပါဝင္ပါတယ္။

ေျမပဲနဲ႔ ဗီတာမင္ E

ေျမပဲမွာ ပ႐ိုတိန္းနဲ႔ ေဖာလိတ္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ E ပါဝင္တာေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္ဆဲလ္အေျမွးပါးကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ဗီတာမင္ E တစ္ရက္ (၃)မီလီဂရမ္လိုအပ္ပါတယ္။

ကန္စြန္းဥနဲ႔ Beta-carotene

Beta-carotene က ဗဟိုအာ႐ံုေၾကာစနစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္ အတြင္းမွာ Beta-carotene တစ္ရက္ (၇၀၀) မုိက္ခ႐ိုဂရမ္ လိုအပ္ပါတယ္။

ေမေမေလာင္းတုိ႔ေရ ဥာဏ္ေကာင္းတဲ့ ကေလးငယ္ေလးေမြးဖြားလာဖုိ႔ဆိုတာ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္ကာလကတည္းက အာဟာရမွ်မွ်တတ စားသံုးေပးဖို႔ Kalay ကေန တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။

 

 

 

 

 

 

 

 

From Kalay with

Tag: eatpregnancySuperfoods

Comments

0 comments
Latest video