ကိုယ္ဝန္(၂)လမွာ ဘာေတြေရွာင္ၿပီး၊ ဘာေတြစားၾကမလဲ

by: Nang Htwe
 0 comments  0 love

ဒီအခ်ိန္မွာ ပ်ိဳ႕အန္တာနဲ႔ မူးေမာ္တာ ခံစားရပါတယ္။ အနံ႔မခံခ်င္တာနဲ႔ စားခ်င္စိတ္နည္းေနပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုေတြၾကံဳေနေပမယ့္လည္း အာဟာရဓါတ္စံုစံုလင္လင္ စားေပးရပါမယ္။ 

ကိုယ္ဝန္(၅)ပတ္ကိုေရာက္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ဝန္(၂)လျပည့္ၿပီေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္ဝန္ပထမ(၃)လဟာဆုိရင္ သေႏၶသားေလးရဲ႕ ကိုယ္တြင္းအဂၤါေတြ တည္ေဆာက္ေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဗီတာမင္ဓါတ္ေတြ စံုစံုလင္လင္ရရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေဖာလစ္ ပိုလိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ပထမလမွာေတာ့ ကိုယ္ဝန္ရွိေနတာ မသိၾကေသးေပမယ့္ ဒုတိယလမွာေတာ့ သိေနပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ အသြားအလာ၊ အေနအထိုင္နဲ႔ အစားအေသာက္ကို ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ လိုအပ္လာပါၿပီ။

ဗီတာမင္ဓါတ္ေတြ စံုစံုလင္လင္ရရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္ (Photo by Jarra Hotel)

ဒုတိယလမွာ သေႏၶသားေလးရဲ႕ ဘယ္အဂၤါအစိတ္အပိုင္းေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာလဲ

သေႏၶသားေလးရဲ႕ ဦးေႏွာက္၊ ေက်ာ႐ိုးနဲ႔ အာ႐ံုေၾကာေတြ တည္ေဆာက္ေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း ေသြးလည္ပတ္မႈေတြစတင္ေနၿပီး ႏွလံုးခုန္လာပါၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဗီတာမင္၊ သတၳဳဓါတ္၊ ပ႐ိုတိန္းနဲ႔ အာဟာရအေျမာက္အျမားလိုအပ္ပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္ဒုတိယလမွာ ဘာေတြစားေပးရမလဲ

ကိုုယ္ဝန္ပထမသံုးလမွာ ေမေမေလာင္းတုိ႔ ပ်ိဳ႕အန္တာနဲ႔ မူးေမာ္တာေတြ ခံစားရပါတယ္။ အနံ႔မခံခ်င္တာနဲ႔ ဘာမွမစားခ်င္တာကို ၾကံဳရပါတယ္။ ဒီလိုေတြၾကံဳေနေပမယ့္လည္း အာဟာရဓါတ္စံုစံုလင္လင္ စားေပးရပါမယ္။

ေဖာလစ္အက္ဆစ္

ဒါက ဒီအခ်ိန္မွာ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ပထမသံုးလမွာ ေဖာလစ္အက္ဆစ္က မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ပထမသံုးလမွာ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ တစ္ရက္ (၅)မီလီဂရမ္ လိုအပ္ပါတယ္။ အစိမ္းေရာင္ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အသီးအမ်ား၊ အသီးေျခာက္မ်ား၊ ပဲမ်ိဳးစံုတို႔ စားေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဆရာဝန္ညႊန္ၾကားတဲ့ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ေဆးဝါးကိုလည္း ေန႔စဥ္ေသာက္သံုးေပးပါ။

သံဓါတ္

သေႏၶသားေလးနဲ႔ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေမေမ က်န္းမာဖို႔အတြက္ သံဓါတ္လိုအပ္ပါတယ္။ ေမေမတုိ႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ေသြးလည္ပတ္မႈေကာင္းမြန္ဖို႔အတြက္ သံဓါတ္လိုအပ္ပါတယ္။ အသီးမ်ား၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္မ်ား(ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္၊ မုန္လာဥနီ)၊ ၾကက္သား၊ ငါးနဲ႔ အသီးေျခာက္တို႔မွာ သံဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

Image result for pregnancy 2 months

သေႏၶသားေလးရဲ႕ ဦးေႏွာက္၊ ေက်ာ႐ိုးနဲ႔ အာ႐ံုေၾကာေတြ တည္ေဆာက္ေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္ (Photo by Mother How)

ကယ္ဆီယမ္

ဒုတိယလမွာ တစ္ရက္ကို ကယ္ဆီယမ္(၁၀၀၀)မီလီဂရမ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ႏြားႏို႔မွာ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ကယ္ဆီယမ္ပါဝင္တဲ့ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြကေတာ့ မုန္လာဥ၊ ေဂၚဖီထုပ္နဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြမွာ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

အသားဓါတ္

ပ႐ိုတိန္းဓါတ္ဟာဆုိရင္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္ပါပဲေနာ္။ အနီေရာင္အသား၊ ၾကက္သား၊ ၾကက္ဥနဲ႔ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ႏြားႏို႔၊ ငါး၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး တုိ႔မွာ ပ႐ိုတိန္းဓါတ္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

ဇင့္

ဇင့္ဟာဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဇီဝျဖစ္စဥ္အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ၾကက္သား၊ ငါး၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္နဲ႔ ပဲတို႔မွာ ဇင့္ဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

အဆီ

ဒီအခ်ိန္မွာ ကေလးငယ္ရဲ႕ မ်က္စိ၊ ဦးေႏွာက္၊ အခ်င္းနဲ႔ တစ္ရွဴးေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ အဆီဓါတ္လိုအပ္ပါတယ္။ အစားအေသာက္ခ်က္ျပဳတ္တဲ့အခါ ေထာပတ္ဆီကို အသံုးျပဳေပးပါ။

အမွ်င္ဓါတ္

အစာေၾကဖို႔နဲ႔ ဝမ္းခ်ဳပ္တာကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ အမွ်င္ဓါတ္လိုအပ္ပါတယ္။ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္နဲ႔ အသီးအႏွံေတြမွာ အမွ်င္ဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

 

Image result for raw meat and egg avoid

အသားစိမ္း၊ ၾကက္ဥအစိမ္း စားတာကို ေရွာင္ရွားပါ (Photo by The Indian Express)

ဒီအခ်ိန္မွာ ဘာေတြေရွာင္ရွားရမွာလဲ

  • ခ်ိစ့္အေပ်ာ့
  • ၾကက္ဥ အစိမ္း
  • အသားငါး အစိမ္း
  • မက်ိဳခ်က္ရေသးတဲ့ ႏြားႏို႔နဲ႔
  • အယ္ကိုေဟာပါတဲ့ အရက္၊ ဘီယာ၊ ဝိုင္ တို႔ကို ေရွာင္ရွားပါ။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အာဟာရျပည့္ျပည့္စံုစံုရရွိေအာင္ အသီးအႏွံ၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ ႏို႔နဲ႔ႏို႔ထြက္ပစၥည္း၊ အသားငါးနဲ႔ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကို ေန႔စဥ္စားသံုးေပးဖို႔ Kalay ကေန တိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္။

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

From Kalay with


Comments

0 comments
Latest video