ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္နဲ႔ ရာသီစာ ဒူးရင္းသီး

by: Phyo Pyae Thu
 0 comments  70 love

ဒူးရင္းသီးမွာ သၾကားဓါတ္နဲ႔ ကာဗိုလ္ဟိုက္ဒရိတ္ ပါဝင္မႈမ်ားျပားတာမို႔ အလြန္အကၽြံစားသံုးတဲ့သူေတြမွာေတာ့ ေရာဂါ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။

ဒူးရင္းသီးဟာ ရာသီစာတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ ဒူးရင္းသီးဟာ ပံုမွန္အေျခအေနမွာေတာင္ ေသြးတိုးတာနဲ႔ ေခါင္းမူးတာေတြ ျဖစ္တတ္တာေၾကာင့္ တခ်ိဳ႔က မစားၾကပါဘူး။ ပံုမွန္အေျခအေနမွာေတာင္ ေရွာင္ၾကတဲ့ ဒူးရင္းသီးကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္အခ်ိန္မွာ စားလို႔ ရလား၊ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈက ဘာေတြလဲဆိုတာ ေမေမေလာင္းတို႔ သိခ်င္ၾကမွာပါ။

ဒူးရင္းသီး (၁၀၀) ဂရမ္မွာ ဗီတာမင္ စီ(၃၃) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ဗီတာမင္ ဘီ (၂၄) ရာခိုင္ႏႈန္းတို႔ ပါဝင္ပါတယ္(Photo: Steemit)

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေနစဥ္အတြင္းမွာ ဒူးရင္းသီး စားလို႔ရပါတယ္

ဒူးရင္းသီး (၁၀၀) ဂရမ္မွာ ဗီတာမင္ စီ(၃၃) ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ဗီတာမင္ ဘီ (၂၄) ရာခိုင္ႏႈန္းတို႔ ပါဝင္ပါတယ္။   ဒါ့အျပင္ Folates၊ riboflavin၊ niacin၊ pantothenic acid နဲ႔ ဗီတာမင္ A မ်ားစြာ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒီအရာေတြဟာ အသက္ႀကီးရင့္မႈကို တားျမစ္ေပးၿပီး ကိုယ္ခႏၶာက ဘက္တီးရီးယား၊ ဗိုင္းရပ္စ္ပိုးနဲ႔ အေရးႀကီးတဲ့ ဓါတ္တိုးပစၥည္း ေတြကို တိုက္ထုတ္ေပးပါတယ္။ ဒူးရင္းသီးမွာ သတၱဳဓါတ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ေကာ့ပါး ၊ မဂၢနီဆီယမ္၊ ေဖာ့စေဖာရပ္စ္၊ ဇင့္ ၊manganese နဲ႔ သံဓါတ္ ႂကြယ္ဝစြာ ပါဝင္ၿပီး ေသြးနီဥ (ေဟမုိဂလုိဘင္) ထုတ္လုပ္မႈကို အားေပးပါကာ အိပ္စက္ျခင္း အရည္အေသြးကို တက္ေစၿပီး စိတ္က်ျခင္းကို သက္သာေစပါတယ္။

ဒူးရင္းသီးမွာ ပိုတက္စီယမ္ ေျမာက္ျမားစြာ ပါဝင္ၿပီး

ကယ္လ္စီယမ္ အနည္းငယ္ ပါဝင္တာမို႔ အရိုးက်န္းမာေရးအတြက္ အက်ိဳးရွိပါတယ္။ ပိုတက္စီယမ္ဟာ ကိုယ္ခႏၶာအတြင္းမွာရွိတဲ့ ဆိုဒီယမ္ေတြကို ထိန္းညွိေပးျခင္းအားျဖင့္ အရိုးအတြင္းမွ ကယ္လ္စီရမ္ေတြ ဆီးအတြင္းပါသြားမႈကို ကာကြယ္ေပးတာေၾကာင့္ အရုိးပြျခင္း၊ အရိုးက်ိဳးျခင္းေတြကို သက္သာေစပါတယ္။ ပိုတက္စီရမ္ မ်ားျခင္းဟာ ႏွလံုးေသြးေၾကာစနစ္ကို ေကာင္းမြန္ေစၿပီး ေသြးေပါင္က်ဆင္းေစကာ ဦးေႏွာက္ကို ေအာက္စီဂ်င္ပါတဲ့ ေသြးစီးဆင္းမႈကို တိုးတက္ေစပါတယ္။

ပံုမွန္စားသံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ခ်ရပါတယ္(Photo: Steemit)

ဒူးရင္းသီးဟာ အူလႈပ္ရွားမႈကို ျမင့္တက္ေစတဲ့ အမွ်င္ဓါတ္ပါဝင္တာေၾကာင့္

ဝမ္းေလွ်ာျခင္းနဲ႔ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းေတြကို ကာကြယ္ေပးၿပီး အစာေျခလမ္းေၾကာင္းအတြက္ ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ ဒူးရင္းသီးမွာ ပါဝင္တဲ့ အဆီဟာ မိုႏို မျပည့္၀ဆီ ေတြျဖစ္ၿပီး  ကိုယ္ခႏၶာက ကိုလက္စထေရာဓါတ္ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးတဲ့ က်န္းမာေစတဲ့ အဆီပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို အဆီမ်ိဳးကို အသား၊ ငါးနဲ႔ သံလြင္ဆီေတြမွာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒူးရင္းသီးမွာပါတဲ့ arachidonic acid ဟာလည္း ပဲပိစပ္ဆီ၊ ေျပာင္းဖူးဆီ နဲ႔ အဆီမ်ားတဲ့ ငါးေတြျဖစ္တဲ့ ဆယ္လ္မြန္ နဲ႔ မက္ကရယ္ ေတြမွာ ပါတဲ့ က်န္းမာေစတဲ့ အဆီတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။

ဒူးရင္းသီးမွာ သၾကားဓါတ္နဲ႔ ကာဗိုလ္ဟိုက္ဒရိတ္ ပါဝင္မႈမ်ားျပားတာမို႔ အလြန္အကၽြံစားသံုးတဲ့သူေတြမွာေတာ့ ေရာဂါ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပံုမွန္စားသံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ခ်ရပါတယ္။ ေမေမေလာင္းတု႔ိလည္း ဒူးရင္းသီးစားလို႔ ရပါတယ္။ အလြန္အကၽြံမျဖစ္ဖို႔ေတာ့ ဂရုစိုက္ပါေနာ္။

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with



Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles