ေမြးခါနီး(၃)လအတြင္းမွာ ဘာေတြကို အဓိကထား စားသင့္လဲ

by: Nang Htwe
 0 comments  4 love

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္တတိယပိုင္းမွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ဘယ္လို ေ႐ြးခ်ယ္စားေသာက္ၾကမလဲ

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ႏွစ္ေယာက္စာ စားရတယ္လုိ႔ ေမေမေလာင္းတုိ႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္စာ စားတာထက္ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ေ႐ြးခ်ယ္စားေသာက္ေပးတာ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္တတိယပိုင္းမွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ဘယ္လို ေ႐ြးခ်ယ္စားေသာက္ၾကမလဲ။

ႏွစ္ေယာက္စာ စားတာထက္ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ေ႐ြးခ်ယ္စားေသာက္ေပးတာ ပိုေကာင္းပါတယ္ (Photo by parenting.firstcry)

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္ တတိယပိုင္းဆိုတာ ကိုယ္ဝန္အပတ္(၂၈)ပတ္ကေန ေမြးဖြားတဲ့အခ်ိန္ထိပါ။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ခႏၶာကိုယ္က စြမ္းအင္ကို ပိုၿပီး အသံုးျပဳေနရပါတယ္။ ေမေမေလာင္းေတြအတြက္ေကာ သေႏၶသားေလးအတြက္ပါ အာဟာရေတြ ပိုၿပီးလိုအပ္ပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္ တတိယပိုင္းမွာ သေႏၶသားေလးအတြက္ လုိအပ္တဲ့ အာဟာရဓါတ္ေတြကေတာ့

(၁) DHA

DHA ဟာဆိုရင္ သေႏၶသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။

(၂) ကယ္ဆီယမ္

သေႏၶသားရဲ႕ အ႐ုိးနဲ႔ သြား က်န္းမာေရးအတြက္ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ လိုအပ္တဲ့ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ကို ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြကေန ရရွိႏိုင္ပါတယ္။

(၃) ဗီတာမင္ D

အ႐ုိးအတြက္ ကယ္ဆီယမ္ စုပ္ယူဖို႔ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။

(၄) သံဓါတ္

သေႏၶသားေလးရဲ႕ ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္ သံဓါတ္ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္ပါတယ္။

(၅) ေဖာလစ္အက္ဆစ္

အာ႐ံုေၾကာ ခ်ိဳ႕ယြင္းတာေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

(၆) ပ႐ိုတိန္း

သေႏၶသား ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။

အစိမ္းေရာင္ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ေန႔စဥ္စားသံုးေပးသင့္ပါတယ္ (Photo by momjunction)

မဂၢနီဆီယမ္ ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ ေထာပတ္သီး၊ အေစ့အဆန္၊ ဆန္လံုးညိဳ၊ ဂ်ံဳ၊ oats၊ ေျပာင္းဖူး၊ ဘာလီ စတဲ့ အစားအစာမ်ား။

ပ႐ိုတိန္း ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

ၾကက္ဥ၊ အသား၊ ႏြားႏို႔၊ ဒိန္ခ်ဥ္၊ တိုဟူး စတဲ့ အစားအစာမ်ား။

ကယ္ဆီယမ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္း၊ ခ်ိစ့္၊ ဘ႐ိုကိုနီ (ပန္းေဂၚဖီစိမ္း)၊ ကန္စြန္း႐ြက္ စတဲ့ အစားအစာမ်ား။

ေဖာလစ္အက္ဆစ္ ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပန္းေဂၚဖီ၊ ေဂၚဖီထုပ္ စတဲ့ အစားအစာမ်ား

သံဓါတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

အနီေရာင္အသား၊ ပဲ၊ ေပါင္မုန္႔၊ ပါစတာ စတဲ့ အစားအစာမ်ား

အသီးအႏံွေတြမွာ ဗီတာမင္ C ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ သေႏၶသားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္ (Photo by momjunction)

(၁) အသီးအႏွံမ်ား

အသီးအႏံွေတြမွာ ဗီတာမင္ C ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ သေႏၶသားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ဗီတာမင္ ဓါတ္ေတြဟာ သံဓါတ္ကို စုပ္ယူေပးတဲ့အျပင္ ကိုယ္ခံစြမ္းအား ေကာင္းမြန္ေအာင္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ကီဝီ၊ စေတာ္ဘယ္ရီ၊ ငွက္ေပ်ာ၊ ဖရဲသီး စတဲ့ အသီးအႏွံေတြမွာ ကိုယ္ခံစြမ္းအား ေကာင္းမြန္ေအာင္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ သေရစာအေနနဲ႔ မၾကာခဏ စားေပးႏိုင္ပါတယ္။

ပဲေတြမွာ ဗီတာမင္ B1 နဲ႔ အမွ်င္ဓါတ္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္ (Photo by momjunction)

(၂) ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး

ပဲေတြမွာ ဗီတာမင္ B1 နဲ႔ အမွ်င္ဓါတ္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ပဲဟင္းခ်ိဳအျဖစ္ စားႏိုင္သလို ပဲျပဳတ္အျဖစ္လည္း စားလို႔ရပါတယ္။

အ႐ြက္ေတြမွာ ဗီတာမင္ဓါတ္ေတြ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္ (Photo by momjunction)

(၃) အ႐ြက္သုပ္

အ႐ြက္ေတြမွာ ဗီတာမင္ဓါတ္ေတြ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ အာလူး၊ ဆလတ္႐ြက္၊ ေျပာင္းဖူး စတဲ့ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြကို ခ်က္စားလို႔ရႏုိင္သလို သုပ္ေပးတာလည္း အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာေစပါတယ္။

အေစ့အဆန္ေတြမွာ အိုမီဂါ(၃)နဲ႔ ဖက္တီးအက္ဆစ္တုိ႔ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္ (Photo by momjunction)

(၄) အေစ့အဆန္မ်ား

အေစ့အဆန္ေတြမွာ အိုမီဂါ(၃)နဲ႔ ဖက္တီးအက္ဆစ္တုိ႔ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ အသီးေျခာက္မ်ား၊ ေနၾကာေစ့၊ သစ္ၾကားသီး၊ သီဟုိေစ့ စတဲ့ အေစ့အဆန္ေတြကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ သေရစာအေနနဲ႔ စားေပးႏုိင္သလို ဟင္းလ်ာေတြထဲမွာလည္း ထည့္သြင္းေပးလို႔ရပါတယ္။

ေထာပတ္သီးဟာဆိုရင္ ဗီတာမင္ C၊ ဗီတာမင္ E နဲ႔ အမွ်င္ဓါတ္တုိ႔ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္ (Photo by momjunction)

(၅) ေထာပတ္သီး

ေထာပတ္သီးဟာဆိုရင္ ဗီတာမင္ C၊ ဗီတာမင္ E နဲ႔ အမွ်င္ဓါတ္တုိ႔ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ေထာပတ္သီးကို ေဖ်ာ္ရည္အျဖစ္ ေသာက္ႏုိင္သလို အသုပ္အေနနဲ႔လည္း စားလို႔ရပါတယ္။ သရက္သီး၊ လိေမၼာ္သီးတို႔နဲ႔လည္း ေရာေႏွာသုပ္စားလို႔ ရပါတယ္။

ေဆာ္လမြန္ငါးမွာဆိုရင္ အိုမီဂါ(၃)နဲ႔ DHA ပါဝင္ပါတယ္ (Photo by momjunction)

(၆) ေဆာ္လမြန္ငါး

ေဆာ္လမြန္ငါးမွာဆိုရင္ အိုမီဂါ(၃)နဲ႔ DHA ပါဝင္တာေၾကာင့္ သေႏၶသားရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ အိုမီဂါ(၃)နဲ႔ DHA မွာဆိုရင္ အာ႐ံုေၾကာဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။

ၾကက္ဥျပဳတ္ကို မနက္စာအေနနဲ႔ ေန႔စဥ္စားလို႔ရပါတယ္ (Photo by momjunction)

(၇) ၾကက္ဥ

ၾကက္ဥမွာ choline ပါဝင္တာေၾကာင့္ ကေလးငယ္ေတြႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ ဆဲလ္ေတြရဲ႕လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ၾကက္ဥျပဳတ္ကို မနက္စာအေနနဲ႔ ေန႔စဥ္စားလို႔ရပါတယ္။

ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြမွာ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္ (Photo by momjunction)

(၈) ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္း

ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြမွာ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္တတိယပိုင္းကို ေရာက္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ အရင္ပထမပိုင္းနဲ႔ ဒုတိယပိုင္းတုန္းကလို က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္တဲ့ အစားအစာေတြကို မွ်မွ်တတ ေ႐ြးခ်ယ္စားေသာက္ေပးဖို႔ Kalay ကေန ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with



Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles