ကိုယ္ဝန္(၈)လမွာ ဘာေတြကိုေရွာင္ၿပီး ဘာေတြစားရမလဲ

by: Nang Htwe
 0 comments  3 love

 ေမြးဖြားခ်ိန္မွာ ေသြးဆံုး႐ံႈးမႈျဖစ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ သံဓါတ္ျပည့္ဝေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္(၈)လထဲကို ေရာက္လာၿပီဆိုေတာ့ ေမေမေလာင္းတို႔ ေမြးဖြားဖို႔ နီးလာေနၿပီေပါ့ေနာ္။ ေမြးဖြားဖို႔လည္း ျပင္ဆင္ၿပီးသေလာက္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ကိုယ္ဝန္ကႀကီးလာေနၿပီး အလြယ္တကူေမာပန္းတာနဲ႔ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္တာကို ခံစားရႏုိင္ပါတယ္။ အခုခ်ိန္ထိေတာ့ စိတ္ဖိစီးမႈအနည္းငယ္ ရွိေနပါေသးတယ္။

က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညြတ္တဲ့ အစားအစာေတြကို စားသံုးျခင္းက ေမေမေလာင္းတို႔ခံစားေနရတဲ့ ေဝဒနာေတြကို သက္သာေစပါတယ္ (Photo by Baby360)

ကိုယ္ဝန္(၈)လမွာ သားအိမ္ကက်ယ္လာတာေၾကာင့္ အစာအိမ္အေပၚ ဖိအားေတြသက္ေရာက္ေနပါတယ္။ အစာမေၾကတာနဲ႔ ရင္ပူတာေတြကို ခံစားရႏိုင္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္မ်ားလာတာေၾကာင့္ အရင္ကလို လႈပ္ရွားမႈေတြ မျပဳလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီအခ်ိန္မွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီညႊတ္တဲ့ အစားအစာေတြကို စားသံုးျခင္းက ေမေမေလာင္းတို႔ခံစားေနရတဲ့ ေဝဒနာေတြကို သက္သာေစပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္(၈)မွာ ဘာေတြစားသင့္လဲဆိုတာကေတာ့

(၁) ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

သံဓါတ္နဲ႔ ကယ္ဆီယမ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြကို အဓိကထား စားသင့္ပါတယ္။ ေမြးဖြားခ်ိန္မွာ ေသြးဆံုး႐ံႈးမႈျဖစ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ သံဓါတ္ျပည့္ဝေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကယ္ဆီယမ္ကေတာ့ သေႏၶသားရဲ႕ အ႐ိုးေတြသန္မာေနဖို႔ပါ။

  • အစိမ္းေရာင္ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္မ်ား
  • အေစ့အဆန္မ်ား
  • မက္မြန္သီး
  • အသီးေျခာက္မ်ား
  • ၾကက္ဥအႏွစ္
  • အသား
  • ငါး
  • ႏို႔ထြက္ပစၥည္းနဲ႔
  • ငွက္ေပ်ာသီးတို႔ကို စားေပးသင့္ပါတယ္။

(၂) ကာဗိုဟိုက္ဒ႐ိုက္၊ ပ႐ိုတိန္းနဲ႔ အဆီၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

ပ႐ုိတိန္းၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

  • ပဲ
  • အသား
  • ၾကက္ဥအကာ
  • တိုဟူး
  • ငါး
  • ၾကက္သား
  • ႏြားႏို႔
  • ဒိန္ခ်ဥ္နဲ႔
  • ပဲႏို႔တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။

ကာဗိုဟိုက္ဒ႐ိုက္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

  • အာလူး
  • ဂ်ံဳ၊ ဆန္၊ ဘာလီ
  • Cereals
  • ကန္စြန္းဥ
  • ဗာဒံေစ့၊ သီဟိုေစ့၊ ေျမပဲဆံ နဲ႔ သစ္ၾကားသီး တို႔ကို စားေပးႏုိင္ပါတယ္။
Related image

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အသားငါး၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အသီးအႏွံနဲ႔ ႏုိ႔နဲ႔ႏုိ႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို မွ်မွ်တတစားေပးပါ (Photo by alimentarium)

အဆီၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

  • ၾကက္ဥ၊ ဘဲဥ၊ ငံုးဥ
  • ဗာဒံေစ့၊ သီဟိုေစ့၊ ေျမပဲဆံ၊ သစ္ၾကားသီး
  • ငါးနဲ႔
  • ေျမပဲေထာပတ္ တုိ႔စားေပးႏုိင္ပါတယ္။

အသီးအႏွံေတြကေတာ့

  • စေတာ္ဘယ္ရီနဲ႔
  • ဖရဲသီးတို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။

(၃) အမွ်င္ဓါတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

  • ေျပာင္းဖူး
  • ပဲမ်ိဳးစံု
  • ေထာပတ္သီး
  • ဂ်ံဳနဲ႔ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အစားအစာမ်ား
  • ဆန္လံုးညိဳ
  • ေပါင္မုန္႔အၾကမ္း
  • ပန္းေဂၚဖီပြင့္
  • ပန္းေဂၚဖီစိမ္း (ဘ႐ိုကိုလီ)
  • အစိမ္းေရာင္နဲ႔
  • တ႐ုတ္နံနံတို႔ကို စားေပးပါ။

အသားစိမ္း၊ငါးစိမ္းနဲ႔ မက်ိဳခ်က္ရေသးတဲ့ ႏြားႏို႔ေတြကို ေရွာင္ရွားပါ (Photo by Baby360)

ေရွာင္ရွားရမယ့္ အစားအစာေတြကေတာ့

  • ေကာ္ဖီ
  • မက်ိဳခ်က္ရေသးတဲ့ ႏြားႏို႔
  • မာက်ဴရီပါဝင္တဲ့ ပင္လယ္ငါးမ်ား
  • ခ်ိစ့္အေပ်ာ့
  • ၾကက္ဥအစိမ္း
  • အသားအစိမ္း
  • ငါးအစိမ္း
  • ကလီစာမ်ား
  • အရက္နဲ႔ ေဆး႐ြက္ႀကီးတုိ႔ကို ေရွာင္ရွားရပါမယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အသားငါး၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အသီးအႏွံနဲ႔ ႏုိ႔နဲ႔ႏုိ႔ထြက္ပစၥည္းေတြကို မွ်မွ်တတစားေပးဖို႔ Kalay ကေန ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။

 

 

 

 

 

 

 

 

From Kalay with


Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles
x