ကေလးဉာဏ္ရည္ေကာင္းမြန္ဖို႕ လံုေလာက္တဲ့ သံဓာတ္အာဟာရကို ျဖည့္တင္းပါစို႕

by: Swe Mar
 0 comments  48 love

ကေလးငယ္ေတြ ဦးေႏွာက္ဉာဏ္ရည္ဖြံ႔ျဖိဳးဖို႕မိခင္ဝမ္းတြင္းမွာ ရွိေနစဥ္မွာကတည္းက အေမစားတဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြကေန သံဓာတ္ကိုစုပ္ယူျပီး ဦးေႏွာက္ကို ဖြံ႔ျဖိဳးခဲ့တာပါ။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္ကာလမွာ ေမေမတို႕စိတ္ပူတာေတြက အမ်ားၾကီးပါေနာ္။ ဒီလိုစိတ္ပူရတဲ့အထဲမွာ ကေလးေလးဉာဏ္ရည္နဲ႕ဆိုင္တဲ့ ျပႆနာေတြလည္း ပါပါတယ္။ ကေလးေတြ ဉာဏ္ရည္နိမ့္ရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြကေတာ့ ကိုုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္အေနနဲ႕ အာဟာရဓာတ္ခိ်ဳ႕တဲ့မႈေၾကာင့္ ကေလးမွာ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့ရတာ၊ ကေလးကိုနို႕တိုက္တာ၊ မိခင္ နို႕ျဖတ္တာ၊ ကေလးကိုအစာေကၽြးရာမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိတာေၾကာင့္ အာဟာရျပတ္လပ္တာ၊ ေမြးဖြားစဥ္ ေမြးဖြားမႈခက္ခဲတာေၾကာင့္ ကေလးဦးေနွာက္ဒဏ္ရာရတာ၊ ကေလးငယ္စဥ္မွာ အပူၾကီးျပီး ဖ်ားနာတာေၾကာင့္ တက္တဲ့ေရာဂါရတာ စတာေတြေၾကာင့္ ဉာဏ္ရည္နိမ့္ရတယ္လို႕ ပညာရွင္ေတြက ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမေမတို႕အေနနဲ႕ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္္မွာေရာ၊ မီးဖြားျပီးခ်ိန္မွာပါ ကေလးေလးရဲ႕ အာဟာရနဲ႕ပက္သက္လို႕ အထူးဂရုစိုက္သင့္ပါတယ္ေနာ္။

ကေလးဉာဏ္ရည္ဖြံ႔ျဖိဳးဖို႕အတြက္ အဓိကလိုအပ္တာက သံဓာတ္အာဟာရကို အသားေပးေဖာ္ျပပါမယ္။ ကေလးငယ္ေတြ ဦးေႏွာက္ဉာဏ္ရည္ဖြံ႔ျဖိဳးဖို႕သံဓာတ္အာဟာရလိုအပ္ပါတယ္။ ဦးေနွာက္ထဲက စဥ္းစားေတြးေခၚမႈႈနဲ႕ သက္ဆုိင္တဲ့ ကလပ္စည္းေတြဖြံ႔ျဖိဳးဖို႕အတြက္ သံဓာတ္အာဟာရက အဓိကပါ။ မိခင္ဝမ္းတြင္းမွာ ရွိေနစဥ္မွာကတည္းက အေမစားတဲ့ အာဟာရဓာတ္ေတြကေန သံဓာတ္ကိုစုပ္ယူျပီး ဦးေႏွာက္ကို ဖြံ႔ျဖိဳးခဲ့တာပါ။ ေမြးဖြားျပီး အသက္ ၅နွစ္ထိတိုင္ေအာင္လည္း ကေလးဦးေနွာက္အတြက္ သံဓာတ္ကလိုအပ္ပါတယ္တဲ့။

 

သံဓာတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအေသာက္မ်ား

 

ဒါေၾကာင့္ မိခင္စားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြနဲ႕ တိုက္ရိုက္ပက္သက္ေနတာျဖစ္လို႕ ေမေမေတြအေနနဲ႕ သံဓာတ္အားေကာင္းတဲ့ အစားအစာေတြစားေပးဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။ အမဲသား၊ ဆိတ္သား၊ ၾကက္ဥ၊ အသည္းအျမစ္၊ ဝက္သား၊ အာလူး၊ ဖရဲသီး၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ ကန္စြန္းရြက္၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး ဆလတ္ရြက္၊ သံဓာတ္မ်ားတဲ့ အစားအစာေတြ၊ အစိမ္းေရာင္အသီးအရြက္ေတြကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္နဲ႕ နို႕တိုက္ မိခင္ေတြအေနနဲ႕ မ်ားမ်ားစားသံုးေပးသင့္ပါတယ္ေနာ္။ ခႏၶာကိုယ္က သံဓာတ္စုပ္ယူမႈအားေကာင္းေစဖို႕ဗီတာမင္စီကိုလည္း စားသံုးေပးရပါမယ္။ ခ်ဥ္တဲ့အရသာရွိတဲ့ အသီးေဖ်ာ္ရည္ေတြမ်ားမ်ားေသာက္ေပးပါ။  ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တာကေတာ့ ကဖီးဓာတ္ပါတဲ့ ေကာ္ဖီ၊ လက္ဖက္ရည္စတာေတြပါ။ ဒါေတြက သံဓာတ္ကို အားေလ်ာ့ေစလို႕ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္မိခင္ေတြအေနနဲ႕ အမ်ားၾကီးမေသာက္မိဖို႕ လိုပါတယ္။

ကေလး ၆ လေက်ာ္လို႕ ျဖည့္စြက္စာေကၽြးျပီဆိုရင္လည္း ကေလးေတြကို သံဓာတ္ပါတဲ့ အစားအေသာက္ေတြျဖစ္တဲ့ အသား၊ ငါး၊ အာလူးတို႕နဲ႕ ဆန္ကိုျပဳတ္ျပီး ၾကိတ္ေခ်ေကၽြးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ၆လေက်ာ္လာတဲ့ကေလးအတြက္ မိခင္နို႔က ရတဲ့ သံဓာတ္အာဟာရက မလံုေလာက္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဦးေနွာက္ဖြံ႔ျဖိဳးေစတဲ့ သံဓာတ္ျဖည့္ အစားအစာေတြကို ေကၽြးေပးဖို႕ အၾကံျပဳလိုက္ပါတယ္။

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with



Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles