ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အိပ္မေပ်ာ္ဘူးဆိုရင္

by: Phyo Pyae Thu
 0 comments  137 love

 ေမေမေလာင္းေလးတို႔ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေနခ်ိန္မွာ အိပ္မေပ်ာ္တာေတြနဲ႔ အိပ္ေရးဝဝ မအိပ္ျဖစ္ျခင္းေတြက မလြဲမေသြ ႀကံဳေတြ႔ရမွာပါပဲ။ က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္လာေစႏုိင္ပါတယ္။

တေရးတေမာ အိပ္တာကလည္း က်န္းမာေရး ေကာင္းေစတာမို႔ အခ်ိန္ရရင္ အိပ္ေပးေနာ္  (Photo: Today’s Parent)

အိပ္စက္ျခင္းဆိုတာ လူတိုင္းအတြက္ အေရးႀကီးပါတယ္။ အိပ္ခ်ိန္မ်ားမ်ား မရွိဘူးဆိုရင္ က်နး္မာေရးထိခိုက္လာႏိုင္ပါတယ္။ ေမေမေလာင္းေလးတို႔ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေနခ်ိန္မွာ အိပ္မေပ်ာ္တာေတြနဲ႔ အိပ္ေရးဝဝ မအိပ္ျဖစ္ျခင္းေတြက မလြဲမေသြ ႀကံဳေတြ႔ရမွာပါပဲ။ ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ေမေမေလာင္းတို႔ရဲ႕ က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္လာေစႏုိင္ပါတယ္။

ဘယ္အခ်ိန္မွာ အိပ္ရာဝင္ကို ဝင္မယ္၊ အိပ္ေပ်ာ္ေအာင္ အိပ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ပါ (Photo: Today’s Parent)

အိပ္ေရးဝဝ မအိပ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့

ကိုယ္ခႏၶာရဲ႕ ခံႏိုင္ရည္စြမ္းအား က်ဆင္းလာပါလိမ့္မယ္။ ေကာင္းေကာင္း အိပ္မေပ်ာ္ဘူးဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေရာင္ရမ္းတတ္တဲ့ တုံ႔ျပန္မႈ ရပ္သြားပါတယ္။ ဒီလို ရပ္သြားၿပီဆိုရင္ေတာ့  cytokines ေတြ ပိုထုတ္ေပးျခင္း ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။  cytokines ေလးေတြဟာ က်န္းမာေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေမာ္လီက်ဴးေလးေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ မ်ားလာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်န္းမာတဲ့ဆဲလ္တစ္ခ်ိဳ႕ကို ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ေမေမေလာင္းတို႔ က်န္းမာေရး အားနည္းလာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလို ေမာ္လီက်ဴးေတြ မ်ားလာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ေသြးတိုးျခင္း၊ကေလးေစာေမြးျခင္းေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အျပင္ Cytokins ေတြ ပိုလွ်ံေနျခင္းဟာ စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းျခင္း၊ ေသြးေၾကာဆိုင္ရာေရာဂါေတြနဲ႔ အခ်င္းေပၚမွာလည္း သက္ေရာက္မႈ ရွိေစႏိုင္ပါေသးတယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ဆိုရင္

ဘယ္အခ်ိန္မွာ အိပ္ရာဝင္ကို ဝင္မယ္၊ အိပ္ေပ်ာ္ေအာင္ အိပ္မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ပါ။ လိုက္နာပါ။ ကဖင္းပါတာေတြ အိပ္ခါနီး မေသာက္ပါနဲ႔။ လက္ဖက္ရည္ေႏြးေႏြးေလး ေသာက္ပါ။ ညင္သာစြာ ႏွိပ္နယ္တာေတြ လုပ္ေဆာင္ပါ။ မီးအလင္းေရာင္ေၾကာင့္ အိပ္မေပ်ာ္ဘူးထင္ရင္ မီးပိတ္ပါ။ အလင္းေရာင္စူးေစတာေတြကို ေရွာင္ပါ။ စိတ္လက္ေပါ့ပါးေစမယ့္ အိပ္ရာခင္း၊ ေမြ႔ယာနဲ႔သာ အိပ္ပါ။ အရမ္းထူလို႔ ကိုယ့္စိတ္က အဆင္မေျပေနရင္ လဲလွယ္ပါ။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္ေစမယ့္ ဖက္လံုး၊ ေခါင္းအံုးကိုပဲ သံုးပါ။ စိတ္ဖိစီးမႈ နည္းေအာင္ ေနပါ။ မလုိအပ္ဘဲ ေတြးေၾကာက္ေနတာမ်ိဳးေတြ မလုပ္ပါနဲ႔။ ျဖည္းျဖည္းမွန္မွန္ရွဴတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ ေလ့က်င့္ထားပါ။ ေန႔လည္ခင္းေတြမွာ တေရးတေမာ အိပ္တာကလည္း က်န္းမာေရး ေကာင္းေစတာမို႔ အခ်ိန္ရရင္ အိပ္ေပးေနာ္။

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with



Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles