ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အိပ္မက္ဆိုးေတြ မမက္ေအာင္ ဘယ္လိုကာကြယ္မလဲ

by: Nang Htwe
 0 comments  0 love

ေဟာ္မုန္းေျပာင္းလဲတာက ေမေမေလာင္းတုိ႔ကို အိမ္မက္ဆိုးေတြ မက္ေစပါတယ္။ ေဟာ္မုန္းအေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ေၾကာက္စရာပုံရိပ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး အိမ္မက္ဆိုးေတြ မက္တာပါ။

အိပ္မက္ဟာ ေမေမေလာင္းတို႔ကို ေပ်ာ္႐ႊင္ေစႏိုင္သလို၊ ဝမ္းနည္း ထိတ္လန္႔ေစပါတယ္။ အိပ္မက္ဆိုး ေတြ မက္တဲ့အခါ ေမေမေလာင္းတို႔ စိုးရိမ္ပူပန္လာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ေမေမေလာင္းတုိ႔ အိပ္မက္ဆိုးေတြ မက္ရတာလဲ။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အိပ္မက္ဆိုးေတြ မက္တာက ပံုမွန္ပါပဲေနာ္။ စိတ္႐ႈပ္ေထြးတာေတြနဲ႔ အမွတ္တရေတြကို ဦးေႏွာက္ထဲမွာ သိုေလွာင္ထားတာေၾကာင့္ အဲဒါေတြက အိပ္မက္အျဖစ္ ျပန္လည္ ထြက္ေပၚလာတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အိပ္မက္ဆိုးမက္တာကို ေမေမေလာင္းတို႔ စိုးရိမ္စရာမလိုပါဘူး။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ေနျခင္းျဖင့္ အိပ္မက္ဆိုးေတြကို တြန္းလွန္ႏိုင္ပါတယ္။

အိပ္မက္ဆိုးမက္တာကို ေမေမေလာင္းတို႔ စိုးရိမ္စရာမလိုပါဘူး (Photo by Calmmother)

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ႐ုပ္ပိုင္းဆုိင္ရာနဲ႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေျပာင္းအလဲေတြေၾကာင့္ ေမေမေလာင္းတို႔ အိပ္မက္ဆိုးေတြ မက္ၾကပါတယ္။ အိပ္မက္ဆိုးေတြက တခါတေလမွာ အိပ္စက္ျခင္းကို အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစပါတယ္။ အိပ္မက္ဆိုးမက္လို႔ လန္႔ႏိုးလာတဲ့အခါ ျပန္အိပ္မေပ်ာ္ေတာ့တာနဲ႔ ျပတ္ေတာင္းျပတ္ေတာင္း အိပ္တာေတြ ၾကံဳေတြ႕ရလာႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အိပ္မက္ဆိုး မက္ႏိုင္တဲ့ ျပႆနာ (၃)ရပ္ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့

  •  ေဟာ္မုန္းေျပာင္းလဲျခင္း
  •  စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္းနဲ႔
  •  အိပ္စက္ျခင္း ျပႆနာေတြေၾကာင့္ အိပ္မက္ဆိုးေတြ မက္ႏိုင္ပါတယ္။

(၁) ေဟာ္မုန္းေျပာင္းလဲျခင္း

ေဟာ္မုန္းေျပာင္းလဲတာက ေမေမေလာင္းတုိ႔ကို အိပ္မက္ဆိုးေတြ မက္ေစပါတယ္။ ေဟာ္မုန္းအေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ေၾကာက္စရာပုံရိပ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး အိပ္မက္ဆိုးေတြ မက္ေစပါတယ္။

(၂) စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္း

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ေမေမေလာင္းတုိင္း စိုးရိမ္ပူပန္တာက သဘာဝပါပဲ။ ဒါေပမယ့္လည္း စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြလြန္ကဲၿပီး အႏုတ္လကၡဏာအေတြးေတြပဲ ေတြးေနမယ္ဆုိရင္ အိပ္မက္ဆိုးေတြ မက္လာႏိုင္ပါတယ္။

(၃) အိပ္စက္ျခင္း

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ဖိအားေတြေၾကာင့္ အိပ္မေပ်ာ္တာေတြက အိပ္မက္ဆိုးေတြ မက္လာေစပါတယ္။

အဆိုးျမင္တဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ ေဖ်ာက္ၿပီး ညအိပ္ယာဝင္ခ်ိန္မွာ အိပ္ေပ်ာ္ေအာင္အိပ္ပါ (Photo by Tinystep)

အိပ္မက္ဆိုးေတြ မမက္ေအာင္ ဘယ္လိုကာကြယ္မလဲ

  • က်န္းမာေရးဆိုင္ရာျပႆနာေတြ၊ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈေတြနဲ႔ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြကို ဆရာဝန္နဲ႔ တိုင္ပင္ေျဖရွင္းပါ။
  • ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညႊတ္တဲ့ အစားအစာေတြကို စားသံုးတာ၊ ေလ့က်င့္ခန္းပံုမွန္ျပဳလုပ္တာနဲ႔ ေယာဂက်င့္တာေတြကို ျပဳလုပ္ေပးပါ။
  • အေကာင္းျမင္စိတ္ထားၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ေနထုိင္ပါ။
  • အဆိုးျမင္တဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ ေဖ်ာက္ၿပီး ညအိပ္ယာဝင္ခ်ိန္မွာ အိပ္ေပ်ာ္ေအာင္အိပ္ပါ။
  • ညအိပ္ခါနီးမွာ အစာမေၾကလြယ္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို မစားမိေအာင္ေနပါ။ ပ်ိဳ႕အန္တာေတြ၊ ရင္ပူတာေတြနဲ႔ အစာေျချပႆနာေတြ ရင္ဆိုင္ရႏိုင္ပါတယ္။ ညအိပ္ခါနီးမွာ အစာေၾကလြယ္တဲ့ အစားအစာေတြသာ ေ႐ြးခ်ယ္စားေပးပါ။
  • အနားယူပါ။ ေမေမေလာင္းတို႔ ပင္ပန္းလြန္းရင္လည္း ညအိပ္တဲ့အခါ အိမ္မက္ဆိုးေတြ မက္ေစပါတယ္။ မ်ားမ်ားအနားယူေပးပါ။
  • တရားထုိင္တာနဲ႔ ေယာဂက်င့္တာေတြက စိတ္ဖိစီးမႈေတြ နည္းေစၿပီး ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေမေမတုိ႔ကို အိပ္ေရးဝဝ အိပ္ေပ်ာ္ေစၿပီး အိမ္မက္ဆိုးေတြ မက္တာကို တားဆီးေပးပါတယ္။
  • ေယာဂက်င့္တာ၊ စာအုပ္ဖတ္တာ၊ တရားထိုင္တာ၊ ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ေပးတာေတြက စိတ္ဖိစီးမႈေတြ သက္သာေစပါတယ္။

ကိုယ္ဝနေ္ဆာင္ခ်ိန္မွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္႐ႊင္႐ႊင္ေနထိုင္ၿပီး က်န္းမာေရးနဲ႔ကိုက္ညီတဲ့ အစားအေသာက္စားတာနဲ႔ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ ေန႔တိုင္းျပဳလုပ္တာက အိမ္မက္ဆိုးေတြ မမက္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

 

From Kalay with


Comments

0 comments
Latest video