ေဖာလစ္အက္ဆစ္ = ေမေမတို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးအရာတစ္ခု

by: Nang Htwe
 0 comments  0 love

ေဖာလစ္အက္ဆစ္က သေႏၶသားဘဝ၊ ကေလးငယ္ဘဝ၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္နဲ႔ အ႐ြယ္ေရာက္ၿပီးသည္အထိ လိုအပ္ပါတယ္

ေမေမတုိ႔ ေန႔စဥ္စားသံုးေနတဲ့ အစားအေသာက္ေတြထဲမွာ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ပါဝင္ပါတယ္။ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ ပဲ၊ ၾကက္ဥနဲ႔ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ စီရီရယ္နဲ႔ အသီးေတြမွာ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ပါဝင္ပါတယ္။ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ဟာ ဗီတာမင္ B ျဖစ္ၿပီး ေသြးနီဆဲလ္၊ ေသြးျဖဴဆဲလ္ေတြကို ထုတ္လုပ္ေပးပါတယ္။ အ႐ိုးေတြကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ကာဗိုဟိုက္ဒ႐ိုက္ေတြကို စြမ္းအင္အျဖစ္ ထုတ္လုပ္ေပးပါတယ္။ DNA နဲ႔ RNA ကိုလည္း ထုတ္လုပ္ေပးပါတယ္။

ေမေမတုိ႔ ေန႔စဥ္စားသံုးေနတဲ့ အစားအေသာက္ေတြထဲမွာ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ပါဝင္ပါတယ္ (Photo by www.kurashix.com)

ေမြးကင္းစကေန အ႐ြယ္ေရာက္သည္အထိ

ေဖာလစ္အက္ဆစ္က သေႏၶသားဘဝ၊ ကေလးငယ္ဘဝ၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္နဲ႔ အ႐ြယ္ေရာက္ၿပီးသည္အထိ လိုအပ္ပါတယ္။ ေဖာလက္အက္ဆစ္ပါတဲ့ အစားအေသာက္ေတြဟာဆိုရင္ က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ေမြးကင္းစကေန အ႐ြယ္ေရာက္သည္အထိ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ ဘယ္ေလာက္လိုအပ္လဲ။

ေဖာလစ္အက္ဆစ္ တစ္ရက္လိုအပ္တဲ့ ပမာဏ

  • ေမြးကင္းစကေန အသက္(၆)လအတြင္း (၆၅) မိုက္ခ႐ိုဂရမ္
  • (၇)လကေန (၁၂)လအတြင္း (၈၀) မိုက္ခ႐ိုဂရမ္
  • (၁) ႏွစ္ကေန (၃) ႏွစ္အတြင္း (၁၅၀) မိုက္ခ႐ိုဂရမ္
  • (၄) ႏွစ္ကေန (၈) ႏွစ္အတြင္း (၂၀၀) မိုက္ခ႐ိုဂရမ္
  • (၉) ႏွစ္ကေန (၁၃) ႏွစ္အတြင္း (၃၀၀) မိုက္ခ႐ိုဂရမ္
  • (၁၄) ႏွစ္အထက္ (၄၀၀) မိုက္ခ႐ိုဂရမ္
  • ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္အတြင္းမွာဆိုရင္ (၆၀၀) မိုက္ခ႐ိုဂရမ္
  • ကေလးႏို႔တိုက္စဥ္မွာ (၅၀၀) မိုက္ခ႐ိုဂရမ္

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္နဲ႔ ေဖာလစ္အက္ဆစ္

ေဖာလစ္အက္ဆစ္ကို ကုိယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္နဲ႔ ကေလးႏို႔တုိက္ခ်ိန္မွာ ပိုတိုးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သေႏၶသားႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအျပင္ အာ႐ံုေၾကာခ်ိဳ႕တဲ့ျပႆနာေတြ ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ ပိုတိုးေသာက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအခ်ိန္မွာ အစားအေသာက္ေတြထဲက ရတဲ့အျပင္ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ေဆးဝါးကိုလည္း ထပ္မံေသာက္သံုးရပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ ဘယ္ေလာက္ပမာဏ ေသာက္ရမယ္ဆိုတာ ဆရာဝန္က ညႊန္ၾကားေပးပါလိမ့္မယ္။

ေဖာလစ္အက္ဆစ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအေသာက္ေတြနဲ႔ အသီးအႏွံေတြကို ေန႔စဥ္စားေပးပါ (Photo by Appreciate)

ေမြးကင္းစကေန အသက္(၁၄) ႏွစ္အထိ

အသက္(၁)ရက္ကေန (၆)လအတြင္းမွာေတာ့ မိခင္ႏို႔ကေန ေဖာလစ္အက္ဆစ္ ရရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏို႔တိုက္မိခင္ေတြက သူမအတြက္ေကာ ကေလးငယ္အတြက္ပါ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ တစ္ရက္ (၅၀၀) မိုက္ခ႐ိုဂရမ္ လိုအပ္ပါတယ္။ အစားအေသာက္ေတြကေန ေဖာလက္အက္ဆစ္ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ျဖည့္စြက္စာ ေကာင္းေကာင္းစားလာၿပီျဖစ္တဲ့ အသက္(၇)လနဲ႔ အထက္မွာဆိုရင္ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ကို မိခင္ႏို႔ဆီကေကာ ျဖည့္စြက္စာေတြကေနပါ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ႏို႔ျဖတ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ကေလးငယ္အတြက္ တစ္ရက္လုိအပ္တဲ့ ေဖာလစ္အက္ဆစ္က အစားအေသာက္ေတြကေန ရရွိပါတယ္။

အသက္ (၁၄) ႏွစ္အထက္

သာမန္အခ်ိန္မွာေတာ့ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ (၄၀၀)ဂရမ္လိုအပ္ၿပီး အစားအေသာက္ေတြကေန ရရွိပါတယ္။ ေဖာလစ္အက္ဆစ္ၾကြယ္ဝတဲ့ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ အသီးအႏွံေတြကို ေန႔စဥ္ စားေပးဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔ေနာ္။

ေဖာလစ္အက္ဆစ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအေသာက္ေတြနဲ႔ အသီးအႏွံေတြကို ေန႔စဥ္စားေပးဖို႔ Kalay ကေန ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။

 

Kalay.com.mm မွ ေရးသားေဖာ္ျပေနေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို စီးပြားျဖစ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ မည္သည့္ Website ႏွင့္ Social Media မ်ားမွ Facebook Page မ်ားအတြက္ ျပန္လည္ကူးယူျခင္း၊ ဆင္တူယိုးမွား ေဖာ္ျပျခင္းမ်ား မျပဳပါရန္ ေလးစားစြာ အသိေပးအပ္ပါသည္။
From Kalay with

Tag: FolateGoodgood tipshealthwellness

Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles
x