ကေလးႏို႔တိုက္ခ်ိန္မွာ ေမေမတို႔ ဝမလာေအာင္ ဘယ္လိုစားမလဲ

by: Nang Htwe
 2 comments  74 love

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အာဟာရမွ်မွ်တတစားၿပီး ေန႔စဥ္ ေလ့က်င့္ခန္းမွန္မွန္ျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ထိန္းေပးထားႏိုင္ပါတယ္။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္သက္တမ္း(၉)လတုန္းက ေမေမေလာင္းနဲ႔ သေႏၶသားက်န္းမာေရးအတြက္ ဘာစားရမယ္ဆိုတာ အစီအစဥ္တက် ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္ေတြကိုလည္း အတိအက် လိုက္နာၾကပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္တုန္းက မစားရခဲ့တာေတြ ကေလးေမြးၿပီး စားမယ္လို႔ တင္းထားခဲ့ရင္ မွားသြားမွာပါ။ ကေလးေမြးၿပီးတဲ့အခါမွာလည္း ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္တုန္းကလို အစားအေသာက္ကို ဂ႐ုစိုက္ေပးရမွာပါ။

ေမေမတို႔စားတဲ့ အာဟာရက ကေလးငယ္ေပၚ သက္ေရာက္မႈ ရွိတာေၾကာင့္ ေတြ႕ရာအစားအစာကို စားလို႔မရပါဘူး (Photo by gettyimage)

အာဟာရမွ်မွ်တတ

အဓိက ကေတာ့ မိခင္ႏို႔တိုက္တဲ့ ေမေမေတြပါ။ ေမေမတို႔စားတဲ့ အာဟာရက ကေလးငယ္ေပၚ သက္ေရာက္မႈ ရွိတာေၾကာင့္ ေတြ႕ရာအစားအစာကို စားလို႔မရပါဘူး။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္တုန္းကလိုပဲ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီတဲ့ အစားအစာေတြကို စားေပးရပါမယ္။ မိခင္ႏို႔တုိက္ေကၽြးနခ်ိန္မွာ အာဟာရမွ်မွ်တတစားေပးဖို႔လိုပါတယ္။

ကယ္လိုရီပမာဏ

ကေလးငယ္ႏို႔တိုက္ခ်ိန္မွာ ေမေမတုိ႔အေနနဲ႔ အစားေရွာင္တာေတြ မလုပ္ရပါဘူး။ ေမေမတို႔ အစားေရွာင္တာ ဒါမွမဟုတ္ ဝိတ္ခ်လိုစိတ္နဲ႔ အစားမစားတာေတြက ကေလးငယ္အတြက္ လုိအပ္တဲ့ အာဟာရကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။ ကေလးငယ္ကို ႏို႔တိုက္တဲ့ ပထမေန႔မွာ တစ္ရက္ကို အနည္းဆံုးကယ္လိုရီ (၄၀၀)အထက္လုိၿပီး က်န္လာေတြမွာေတာ့ (၃၀၀)ကယ္လိုရီေန႔တိုင္းရေနဖို႔လိုပါတယ္။ ေဖာ္ျမဴလာႏို႔မႈန္႔တိုက္ေကၽြးေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကယ္လိုရီဒီေလာက္ မလိုအပ္ပါဘူး။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အာဟာရမွ်မွ်တတစားၿပီးေန႔စဥ္ ေလ့က်င့္ခန္းမွန္မွန္ျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ထိန္းေပးထားႏိုင္ပါတယ္ (Photo by gettyimage)

 

ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ဆံု႐ံႈးမႈ

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ခ်ိန္မွာ အာဟာရမွ်မွ်တတစားၿပီးေန႔စဥ္ ေလ့က်င့္ခန္းမွန္မွန္ျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ထိန္းေပးထားႏိုင္ပါတယ္။ အဝလြန္တာကိုလည္း တားဆီးေပးပါတယ္။ အာလူးေၾကာ္ေတြ၊ ကြတ္ကီးေတြ၊ သၾကားလံုးေတြနဲ႔ အခ်ိဳရည္ေတြကို ေရွာင္ရွားေပးတာက ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တက္လာတာကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ အိမ္မွာ ဟင္းခ်က္တဲ့အခါမွာလည္း အဆီနဲ႔ သၾကားအမ်ားႀကီးထည့္တာကို ေရွာင္ရွားပါ။ ဒါေၾကာင့္ ႏို႔တိုက္ခ်ိန္မွာ အစားေရွာင္တာကိုမလုပ္ဘဲ က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီတဲ့ အစားအစာေတြကိုသာ ေရွာင္ရွားေပးပါ။ အစားေရွာင္တာက ကေလးငယ္ရဲ႕ ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးတာကို ထိခိုက္ေစပါတယ္။

မိခင္ႏို႔နဲ႔ အစားအေသာက္

ေမေမတို႔စားတဲ့ အစားအေသာက္နဲ႔ မိခင္ႏို႔က ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ အစားအေသာက္ေပၚမူတည္ၿပီး မိခင္ႏို႔ရဲ႕ အရသာနဲ႔ အရည္အေသြးေျပာင္းလဲပါတယ္။ ေမေမတို႔ အာဟာရျပည့္ျပည့္စားမွသာ မိခင္ႏို႔ေကာင္းမြန္ၿပီး ကေလးငယ္လည္း ထြားက်ိဳင္းေစပါတယ္။ ေမေမတို႔ အစားေရွာင္ခဲ့ရင္ မိခင္ႏို႔အရည္အေသြးက်ဆင္းေစပါတယ္။ ကေလးငယ္ရဲ႕ ႀကီးထြားဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ေႏွာင့္ေႏွးေစပါတယ္။

  • မိခင္ႏို႔အထြက္ေကာင္းဖို႔အတြက္ ေရ၊ သဘာဝအသီးေဖ်ာ္ရည္နဲ႔ ႏို႔ပါတဲ့ အရည္ေတြကို မ်ားမ်ားေသာက္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။ မုေယာစပါးနဲ႔ ႏို႔ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ အာဟာရအရည္ေတြကလည္း မိခင္ႏို႔အထြက္ေကာင္းေစပါတယ္။ အရည္မ်ားမ်ားေသာက္ေပးတာက မိခင္ႏို႔အထြက္ေကာင္းေစတဲ့အျပင္ ေရဓာတ္ပိတ္ဆို႔တာအျပင္ ႏို႔ျပြန္ပိတ္ဆို႔တာကိုလည္း ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ေမေမတို႔ တစ္ရက္ ေရဘယ္ႏွစ္ခြက္ေသာက္ရမယ္ဆိုတာက ဆရာဝန္နဲ႔ သူနာျပဳဆရာမေတြက ညႊန္ၾကားေပးပါလိမ့္မယ္။
  • ေကာ္ဖီနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ကို တစ္ရက္ႏွစ္ခြက္ထက္ ပိုမေသာက္ပါနဲ႔။ ကဖင္းဓာတ္က ကေလးငယ္ရဲ႕ စိတ္တိုေစၿပီး ဇီဇာေၾကာင္တာကို ခံစားရေစႏိုင္ပါတယ္။
  • ေဆးလိပ္ေသာက္တာကို ေရွာင္က်ဥ္ပါ။ ေဆးလိပ္မီးခိုးက ကေလးငယ္ရဲ႕ အသက္အႏၱရာယ္က်ေရာက္ေစပါတယ္။
  • မိခင္ႏို႔တိုက္ေနစဥ္ အရက္ကို ေရွာင္ရွားတာ အေကာင္းဆံုးပါ။
  • မိခင္ႏို႔ထြက္ေကာင္းေစမယ့္ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြကို ဆရာဝန္ညႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္း ေသာက္သံုးႏိုင္ပါတယ္။

မိခင္ႏို႔နဲ႔ ဗီတာမင္ဓာတ္မ်ား

ဇင့္

ဇင့္ဓာတ္က ေမေမနဲ႔ ကေလးငယ္ကို ကိုယ္ခံစြမ္းအားေကာင္းေစၿပီး ခႏၶာကိုယ္က်န္းမာေစပါတယ္။ ဆဲလ္မ်ိဳးပြားတာကို အေထာက္အကူျပဳၿပီး အနာျဖစ္တာကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ တစ္သွ်ဴးတိုးတက္တာနဲ႔ ျပဳျပင္တာေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္။ ဇင့္ပါတဲ့ အစားအစာေတြက အရသာရွိၿပီး ကာဘိုဟိုက္ဒ႐ိုက္၊ ပ႐ိုတိန္းနဲ႔ အဆီဓာတ္တို႔ကို အကူအညီေပးပါတယ္။ ဥပမာ- အသား၊ ကမာ၊ ၾကက္၊ ဘဲ၊ ပဲပင္ေပါက္၊ ၾကက္ဥ၊ ငါးနဲ႔ ပင္လယ္စာ၊ ဂ်ံဳ၊ စပါး၊ ပဲပုပ္နဲ႔ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး

ကယ္လ္ဆီယမ္

အ႐ိုးမ်ားကို ခိုင္မာေစတဲ့အျပင္ အ႐ိုးဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္တာကိုလည္း အကူအညီေပးပါတယ္။ ၾကြက္သားနဲ႔ နွလံုးက်ံဳ႕တာကို ကာကြယ္ေပးၿပီး အာ႐ံုေၾကာ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို အကူအညီေပးပါတယ္။ ေသြးခဲတာကိုလည္း ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ဥပမာ- ဒိန္ခဲ၊ ဒိန္ခ်ဥ္နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းမ်ား၊ အစိမ္းေရာင္ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္၊ ငါးနဲ႔ အစိမ္းေရာင္ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေဖ်ာ္ရည္မ်ား

သံဓာတ္

သံဓာတ္က ခႏၶာကိုယ္အႏွံ႔ေသြးစီးဆင္းတာကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ကေလးငယ္မွာ သံဓာတ္အားနည္းလာခဲ့ရင္ ေသြးအားနည္းတာ၊ အားနည္းတာနဲ႔ ေရာဂါပိုးဝင္တဲ့ အႏၱရာယ္ေတြ ၾကံဳေတြ႕လာႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာ- အသည္းနဲ႔ ကလီစာမ်ား၊ ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္၊ ပဲနဲ႔ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး

ကေလးႏို႔တုိက္ခ်ိန္မွာ အာဟာရမွ်မွ်တတစားေပးတာက ကေလးငယ္အတြက္ အေထာက္အကူေတြရႏုိင္တဲ့အျပင္ ေမေမတို႔ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုလည္း ထိန္းေပးႏိုင္တာကို Kalay ကေန ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။

 

 

 

 

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with



Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles