ခြဲေမြးထားတဲ့ေမေမေတြ အားျပန္ျပည့္ေအာင္ ဘာေတြစားရမလဲ

by: Nang Htwe
 0 comments  0 love

အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြမွာ ဗီတာမင္ေတြ၊ သံဓါတ္ေတြနဲ႔ ကယ္ဆီယမ္ေတြ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္

ခြဲေမြးထားတဲ့ေမေမတို႔မွာ တျခားနာက်င္မႈေတြနဲ႔ မတူတဲ့ ေဝဒနာကို ခံစားရပါတယ္။ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာပါ ပင္ပန္းရပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြလည္း ပိုမ်ားပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ နာက်င္မႈေတြနဲ႔ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္တာေတြ သက္သာေစဖို႔နဲ႔ မိခင္ႏို႔ အထြက္ေကာင္းေစဖို႔ အတြက္ အာဟာရျပည့္ဝတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို စားေပးရပါမယ္။

ဝမ္းမခ်ဳပ္ဖို႔နဲ႔ ေရဓါတ္မခမ္းေျခာက္ဖုိ႔အတြက္ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ေပးရပါမယ္ (Photo by Happy Family Organics)

ပ႐ိုတိန္းနဲ႔ ကယ္ဆီယမ္ ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

ပ႐ိုတိန္းဓါတ္က တစ္သွ်ဴးအသစ္ေတြ အျမန္ထြက္လာေစပါတယ္။ ပ႐ိုတိန္းဓါတ္က ေမေမတုိ႔ရဲ႕ ခ်ဳပ္႐ိုးဒဏ္ရာကိုလည္း အျမန္က်က္ေစပါတယ္။ ကယ္ဆီယမ္ ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြကေတာ့ အ႐ိုးနဲ႔သြားေတြ က်န္းမာေစတဲ့အျပင္ ၾကြက္သားေတြကို အနားယူေစၿပီး ေသြးလည္ပတ္မႈေကာင္းကာ အ႐ိုးပြတာကို တားဆီးေပးပါတယ္။ ဥပမာ အဆီထုတ္ထားတဲ့ ႏြားႏို႔၊ ခ်ိစ့္၊ ဒိန္ခ်ဥ္၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး။

ဆန္လံုးညိဳ၊ ေပါင္မုန္႔ညိဳ

ဆန္လံုးညိဳနဲ႔ ေပါင္မုန္႔ညိဳ တို႔မွာ ကာဗိုဟုိက္ဒ႐ိုက္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့ စြမ္းအင္ေတြကို ျပန္ျဖည့္ေပးပါတယ္။ မိခင္ႏို႔ အထြက္ေကာင္းေအာင္လည္း အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ အမွ်င္ဓါတ္၊ ေဖာလစ္အက္ဆစ္နဲ႔ သံဓါတ္တို႔ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ ကေလးငယ္ရဲ႕ အေစာပိုင္းဖြံ႔ၿဖိဳးမႈအတြက္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ မနက္စာအေနနဲ႔ စားသံုးေပးပါ။

ဗီတာမင္ ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

ဗီတာမင္ေတြမွာ antioxidants ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ တစ္သွ်ဴးေတြကို အျမန္ျပန္ေကာင္းလာေစပါတယ္။ ဗီတာမင္ေတြက ေကာ္လဂ်င္ေတြကို ထုတ္လုပ္ေပးတာေၾကာင့္လည္း အမာ႐ြတ္၊ အသားအရည္နဲ႔ ပ်က္ဆီးသြားတဲ့ တစ္သွ်ဴးေတြကို ျပန္ေကာင္းလာေစပါတယ္။ ဥပမာ ပန္းေဂၚဖီစိမ္း (ဘ႐ိုကိုလီ)၊ ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္၊ လိမၼာ္သီး၊ သေဘာၤသီး၊ ဖရဲသီး၊ စေတာ္ဘယ္ရီ၊ စပ်စ္သီးနဲ႔ ကန္စြန္းဥ။

အမွ်င္ဓါတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

ခြဲေမြးထားတဲ့ ေမေမေတြအေနနဲ႔ ဝမ္းခ်ဳပ္တဲ့ျပႆနာကို ရင္ဆိုင္ရပါတယ္။ အမွ်င္ဓါတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာေတြက အူသိမ္အူလႈပ္ရွားမႈကို ေကာင္းေစၿပီး ဝမ္းခ်ဳပ္တာကို သက္သာေစပါတယ္။ အစိမ္းေရာင္ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္မ်ား၊ အသီးအႏွံမ်ား၊ Oats၊ အစိမ္းေရာင္ပဲနဲ႔ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး။

အစာေၾကလြယ္တဲ့ အစားအစာမ်ား

အစာေၾကလြယ္တဲ့ အစားအစာေတြကို ေ႐ြးခ်ယ္စားသံုးသင့္ပါတယ္။ ဥပမာ ခ်ိစ့္၊ ဒိန္ခ်ဥ္နဲပ ဟင္းခ်ိဳရည္မ်ား။

အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြမွာ ဗီတာမင္ေတြ၊ သံဓါတ္ေတြနဲ႔ ကယ္ဆီယမ္ေတြ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္ (Photo by Practo )

သံဓါတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအစာမ်ား

ခြဲေမြးထားတဲ့ ေမေမေတြအေနနဲ႔ သံဓါတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို စားသင့္ပါတယ္။ ၾကက္ဥ၊ ၾကက္သား၊ အနီေရာင္အသားမ်ား၊ ခ႐ုနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြမွာ သံဓါတ္ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

အရည္မ်ား

ဝမ္းမခ်ဳပ္ဖို႔နဲ႔ ေရဓါတ္မခမ္းေျခာက္ဖုိ႔အတြက္ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ေပးရပါမယ္။ အူသိမ္အူလႈပ္ရွားမႈေကာင္းဖို႔နဲ႔ အနာက်က္ေစဖို႔ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ေပးရပါမယ္။ ေရအျပင္ အုန္းရည္၊ အဆီထုတ္ထားတဲ့ ႏြားႏို႔၊ ေဖ်ာ္ရည္မ်ားနဲ႔ ဟင္းခ်ိဳမ်ား။

ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းမ်ား

အဆီထုတ္ထားတဲ့ ႏြားႏို႔၊ ခ်ိစ္နဲ႔ ဒိန္ခ်ဥ္တို႔မွာ ပ႐ိုတိန္း၊ ကယ္ဆီယမ္၊ ဗီတာမင္B နဲ႔ D တို႔ပါဝင္ပါတယ္။ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္း တစ္ရက္ကို (၅၀၀) မီလီလီတာ စားေပးသင့္ပါတယ္။

အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္မ်ား

အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြမွာ ဗီတာမင္ေတြ၊ သံဓါတ္ေတြနဲ႔ ကယ္ဆီယမ္ေတြ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ႏို႔တိုက္မိခင္ေတြအေနနဲ႔ မျဖစ္မေန စားေပးသင့္ပါတယ္။

ခြဲေမြးထားတဲ့ေမေမေတြအေနနဲ႔ ဝမ္းမခ်ဳပ္ေအာင္ ေရမ်ားမ်ားေသာက္ၿပီး အမွ်င္ဓါတ္ၾကြယ္ဝတဲ့ အသီးအႏွံေတြနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြကို မ်ားမ်ားစားေပးဖို႔ Kalay ကေန ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with



Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles
x