ကေလးေတြမွာ အာဟာရခ်ိဳ ႔တဲ့မွု မျဖစ္ေပၚေအာင္ ဘယ္လိုကာကြယ္မလဲ

by: Nang Htwe
 0 comments  0 love

ဗီတာမင္ဓါတ္၊ သတၳဳဓါတ္၊ သံဓါတ္၊ စြမ္းအင္၊ အဆီ စတာေတြ လံုလံုေလာက္ေလာက္မရတာ၊ တစ္ခုခုလိုအပ္ေနတာနဲ႔ နည္းလြန္းတာေတြက အာဟာရမျပည့္ျခင္းကို ဦးတည္ေနပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအပါအဝင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ဖြံ႔ၿဖိဳဆဲ ႏိုင္ငံေတြမွာ ကေလးငယ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပႆနာေတြနဲ႔ စိန္ေခၚမႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံက ကေလးငယ္ေတြ အဓိကရင္ဆိုင္ရတာကေတာ့ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္းျပႆနာပါ။ ကမာၻ႕က်န္းမာေရး အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ WHO ရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြထဲမွာေတာ့ ကမာၻ႕လူသားအမ်ိဳးအႏြယ္အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ တစ္ဝက္နီးပါးေလာက္ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့တာကို ခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံက ကေလးငယ္ေတြ အမ်ားဆံုးပါဝင္ေနပါတယ္။

အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္းဆိုတာ ဘာလဲ

ကေလးငယ္တစ္ေယာက္မွာ အသက္အ႐ြယ္အလုိက္ ရရွိသင့္တဲ့ အာဟာရဓါတ္ေတြ အျပည့္အဝမရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ဓါတ္၊ သတၳဳဓါတ္၊ သံဓါတ္၊ စြမ္းအင္၊ အဆီ စတာေတြ လံုလံုေလာက္ေလာက္မရတာ၊ တစ္ခုခုလိုအပ္ေနတာနဲ႔ နည္းလြန္းတာေတြက အာဟာရမျပည့္ျခင္းကို ဦးတည္ေနပါတယ္။ ေမေမတုိ႔က ကေလးငယ္ကို အစားအေသာက္တစ္မ်ိဳးတည္း အၿမဲတမ္းနီးပါး ေကၽြးေနတယ္ဆိုရင္လည္း ကေလးငယ္မွာ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့တာ ၾကံဳရႏိုင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ေတြ စံုစံုလင္လင္ေကၽြးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဗီတာမင္ေတြ၊ သတၳဳဓါတ္ေတြ ပိုလွ်ံေနတာကိုလည္း အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြက သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။

အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳးမ်ား

ကေလးငယ္ေတြ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့အခါ ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔ ေရာဂါကူးစက္လြယ္ျခင္း၊ အားနည္းျခင္း၊ အားအင္ကုန္ခမ္းလြယ္ျခင္း၊ ဦးေႏွာက္ေကာင္းစြာ အလုပ္မလုပ္ျခင္း၊ သင္ယူႏိုင္စြမ္းနိမ့္ျခင္း၊ ႀကီးထြားႏႈန္းေႏွးျခင္း၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပႆနာရွိေနျခင္း၊ အၿမဲတမ္းဆာေလာင္ျခင္း၊ ေသြးအားနည္းျခင္း၊ မ်က္စိေဝဝါးျခင္း၊ သြားမေကာင္းျခင္း၊ အ႐ိုးနဲ႔ျပႆနာမ်ားျဖစ္ပြားျခင္း၊ ႏွလုံးခုန္မမွန္ျခင္း၊ ၾကြက္သားနာက်င္ျခင္းနဲ႔ ေရာင္ရမ္းျခင္း စတဲ့ ေရာဂါမ်ားျဖစ္ပြားလာပါတယ္။

သားသားမီးမီးေလးေတြ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့တာမ်ိဳး မျဖစ္ေစဖို႔

အစားအစာအုပ္စုေတြကို ေန႔တိုင္း စံုစံုလင္လင္မွ်မွ်တတ ျဖစ္ေအာင္ စီမံေပးပါမယ္။ သားသားမီးမီးေလးေတြအတြက္ ေန႔စဥ္လိုအပ္တဲ့ အေျခခံအုပ္စု (၅)ခုကေတာ့

  • အသား၊ ငါး၊ ၾကက္၊ ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး
  • ႏြားႏို႔၊ ခ်ိစ့္နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းမ်ား
  • ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္နဲ႔ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး
  • အသီးအႏွံမ်ား
  • ဆန္၊ ေခါက္ဆြဲ၊ ပါစတာ၊ အာလူး၊ ဂ်ံဳနဲ႔ Cereals စတာေတြကို သားသားမီးမီးတို႔ ေန႔စဥ္စားတဲ့ အစားအစာေတြထဲမွာ ပါဝင္ေအာင္ ထည့္သြင္း ေကြ်းေပးဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္ေနာ္။

သားသားမီးမီးေလးေတြ အာဟာျပည့္ဝေစဖို႔အတြက္

သားသားမီးမီးေလးေတြ အာဟာရျပည့္ဝဖို႔ ေမေမ၊ေဖေဖ တုိ႔မွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ ႏို႔နဲ႔ႏို႔ထြက္ပစၥည္း၊ အသားငါး၊ ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္နဲ႔ အသီးအႏွံတုိ႔ကို ေန႔တိုင္းစံုစံုလင္လင္စီစဥ္ေပးရပါမယ္။ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ လစ္ဟင္းတာေတြ မျဖစ္ေအာင္  Cereal ကိုလည္း သားသားမီးမီးေလးေတြအတြက္ ေ႐ြးခ်ယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ Cereal မွာ ကေလးငယ္ေတြအတြက္ လိုအပ္တဲ့ သံဓါတ္၊ ဇင့္၊ ေဖာလိတ္နဲ႔ ဗီတာမင္ B တို႔ပါဝင္ပါတယ္။ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ေတြ စံုစံုလင္လင္ပါဝင္တဲ့ Cereal ကို သားသားမီးမီးေလးေတြရဲ႕ မနက္စာ အေနနဲ႔ ေ႐ြးခ်ယ္ေပးၾကပါတယ္။ အာဟာရျပည့္ဝတဲ့ မနက္ခင္းကို ပိုင္ဆိုင္ေစပါတယ္။

CERELAC Multigrain & Garden Vegetables က

ေန႔စဥ္လုိအပ္တဲ့ သံဓာတ္ပမာဏရဲ႕ ၅၀% ေက်ာ္ပါဝင္တဲ့ IRON+, Probiotics ေတြနဲ႔ DHA အျပင္ ကေလးငယ္ ၾကီးထြားဖြံ႕ျဖိဳးမႈအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ဗီတာမင္ေအ၊ ဗီတာမင္စီနဲ႔ ဇင့္ဓာတ္စတဲ့ Immuno-nutrients ေတြလည္း ျပည့္ဝစြာ ပါဝင္ပါတယ္။

ဒီလိုအာဟာရဓာတ္ေတြ ပါဝင္တဲ့ ေကာက္ႏွံမ်ိဳးနံနက္စာကို ပံုမွန္ေကြ်းေပးရင္ ကေလးေတြကို ထမင္းနဲ႔ ဆန္ကို ေစာေစာေကြ်းႏိုင္ဖို႔ အေလ့အက်င့္ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Nestle ရဲ႕ CEREALAC Multigrain & Garden Vegetables က ကေလးငယ္ေတြအတြက္သာ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ပါဝင္ပစၥည္းေတြနဲ႔ပဲ ေသခ်ာထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အာဟာရျပည့္ ေကာက္ႏွံမ်ိဳးနံနက္စာ တစ္ခြက္ပါပဲေနာ္။

 

 

 

 

 

 

 

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with



Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles