ကေလးစားတဲ့ ေန႔စဥ္အစားအစာေတြထဲ ဘာေတြပါဝင္ေနမလဲ

by: Nang Htwe
 0 comments  2 love

သားသားမီးမီးေတြဟာ မနက္စာ၊ ေန႔လည္စာနဲ႔ ညေနစာအျပင္ သေရစာကိုလည္း မက္မက္ေမာေမာ ေန႔တိုင္းစားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သေရစာကလည္း က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီဖို႔လိုအပ္ပါတယ္

မိဘေတြအေနနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕သားသားမီးမီးေတြဆီမွာ က်န္းမာေရးနဲ႔ညီတဲ့ စားေသာက္မႈပုံစံ ရွိေနဖို႔ ေလ့က်င့္ေပးရပါမယ္။ သားသားမီးမီးေတြကို ေန႔စဥ္ေကြၽးတဲ့ အစားအေသာက္ အုပ္စု (၃)မ်ိဳးရွိပါတယ္။

  •  အသီးအႏွံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္
  • အေစ့အဆန္အုပ္စု (ဆန္၊ဂ်ဳံ၊ အုတ္၊ စီရီရယ္)နဲ႔
  •  ပ႐ိုတိန္းအုပ္စု တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

 

သားသားမီးမီးေတြဟာ မနက္စာ၊ ေန႔လည္စာနဲ႔ ညေနစာအျပင္ သေရစာကိုလည္း မက္မက္ေမာေမာ ေန႔တိုင္းစားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သေရစာကလည္း က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

ထုတ္ပိုးထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြထက္ လတ္ဆတ္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ေ႐ြးခ်ယ္ေပးပါ (Photo by Lifestyle Myanmar)

ထုတ္ပိုးထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြထက္ လတ္ဆတ္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြကို ေ႐ြးခ်ယ္ေပးပါ။ လတ္ဆတ္တဲ့ အသီးအႏွံေတြ၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြ၊ အေစ့အဆန္ေတြ၊ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြနဲ႔ အိမ္မွာ ခ်က္ျပဳတ္တဲ့ ထမင္းဟင္းေတြ ကိုသာ ေကြၽးတာက က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္

သားသားမီးမီးေတြေန႔စဥ္စားေသာက္တဲ့ အစားအေသာက္ေတြထဲမွာ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္က အဆီနဲ႔ ကယ္လိုရီ နည္းနည္းပဲပါပါတယ္။ ကိုလက္စထေရာ လုံးဝမပါရွိပါဘူး။ ဗီတာမင္ A, C, အမွ်င္ဓါတ္၊ ေဖာလိတ္၊ ပိုတက္ဆီယမ္ စတဲ့ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ေတြ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ သားသားမီးမီးေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးႀကီးထြားမႈနဲ႔ ေရာဂါကင္းေဝးဖို႔အတြက္ အေထာက္အကူေတြ အမ်ားႀကီးရပါတယ္။

အသီးအႏွံ

သားသားမီးမီးေတြက အသီးအႏွံေတြကို ဒီအတိုင္းလည္းစားၾကသလို သေရစာအေနနဲ႔လည္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ပါတယ္။ အသီးအႏွံအမ်ားစုမွာ ဗီတာမင္ A, E, B1, B2, B6, C, ေဖာလိတ္၊ အမွ်င္ဓါတ္၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫႊတ္တဲ့ အဆီ စတဲ့ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ေတြ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းေတြမွာ ကယ္ဆီယမ္၊ ေဖာ့စေဖာရပ္၊ ဗီတာမင္ D, A၊ ပိုတက္ဆီယမ္၊ riboflavin နဲ႔ niacin တို႔ ပါဝင္ပါတယ္ (Photo by 123RF)

အသားငါး

သားသားမီးမီးေတြရဲ႕ မနက္စာ၊ ေန႔လည္စာနဲ႔ ညေနစာေတြမွာ အသားငါး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို မျဖစ္မေန ထည့္သြင္းေကြၽးပါတယ္။ အသားငါးေတြမွာ ပ႐ိုတိန္း၊ အမိုင္ႏိုအက္ဆစ္၊ ဗီတာမင္ E၊ သံဓါတ္၊ ဇင့္၊ မဂၢနီဆီယမ္ စတဲ့ ဗီတာမင္နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။

အေစ့အဆန္

အေစ့အဆန္အုပ္စုဝင္ျဖစ္တဲ့ ဆန္၊ ဂ်ဳံ၊ စီရီရယ္တို႔မွာ ကာဗိုဟိုက္ဒ႐ိုက္၊ အမွ်င္ဓါတ္၊ ဗီတာမင္ B နဲ႔ သတၳဳဓါတ္ေတြ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္း

နို့နဲ့ နို့ထွက်ပစ္စည်းတွေမှာ ကယ်ဆီယမ်၊ ဖော့စဖောရပ်၊ ဗီတာမင် D, A၊ ပိုတက်ဆီယမ်၊ riboflavin နဲ့ niacin တို့ ပါဝင်လို့နေ့တိုင်း‌ကျွေးဖို့ မမေ့နဲ့နော်။

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with



Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles