ကေလးဥာဏ္ရည္ကို တိုးတက္ေစမယ့္ အစားအစာမ်ား

by: Phyo Pyae Thu
 0 comments  1 love

ေမေမတို႔ေရ သားသားမီးမီးေလးေတြ စားမယ့္ အစားအစာေတြထဲမွာ ကေလးဥာဏ္ရည္ကို တိုးတက္ေစမယ့္ အစားအစာေတြ ထည့္သြင္းခ်က္ျပဳတ္ေပးဖို႔ပါပဲ။ 

သားသားမီးမီးေလးေတြကို ဥာဏ္ေကာင္းေစခ်င္ၾကတယ္မလား (Photo: Parenting Squad)

ေမေမတို႔ေရ သားသားမီးမီးေလးေတြကို ဥာဏ္ေကာင္းေစခ်င္ၾကတယ္မလား၊ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ေမေမတို႔ ကေလးဥာဏ္ရည္အတြက္ လြယ္လြယ္ကူကူ ႀကိဳးစားေပးလို႔ ရတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သားသားမီးမီးေလးေတြ စားမယ့္ အစားအစာေတြထဲမွာ ကေလးဥာဏ္ရည္ကို တိုးတက္ေစမယ့္ အစားအစာေတြ ထည့္သြင္းခ်က္ျပဳတ္ေပးဖို႔ပါပဲ။

 ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး

ပဲေတြမွာ ပရိုတင္းဓာတ္ေတြ၊ အမွ်င္ဓာတ္၊ ဗီတာမင္နဲ႔သတၱဳဓာတ္မ်ားစြာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ကိုယ္ခႏၶာအတြက္ စြမ္းအင္ရရွိေစႏိုင္ပါတယ္။ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ေန႔လည္စာထဲမွာပဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ထည့္သြင္းေကၽြးေပးတာက ေန႔လယ္ပိုင္းအခ်ိန္မွာ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ စြမ္းရည္နဲ႔ေတြးေတာႏိုင္စြမ္းကို တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဘိုစားပဲနဲ႔ pinto ပဲေတြမွာ အျခားပဲေတြထက္ အိုမီဂါ သရီးဖက္တီးအက္ဆစ္ဓာတ္ ၾကြယ္ဝစြာပါဝင္တယ္။ အိုမီဂါ-သရီးဖက္တီးအက္ဆစ္က ဦးေႏွာက္ရဲ႕လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြအတြက္အေရးပါ ပါတယ္။ 

 အဆီနည္းတဲ့အမဲအသား

သံဓာတ္က ကေလးငယ္ေတြကို စြမ္းအင္ျပည့္ဝေနေစျပီး ေက်ာင္းမွာအာရံုစိုက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ အေရးပါတဲ့ သတၱဳဓာတ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ အဆီနည္းတဲ့အမဲအသားဟာ သံဓာတ္ၾကြယ္ဝတဲ့အစားအစာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အမဲသားမွာ မွတ္ဥာဏ္ေကာင္းမြန္ေအာင္အေထာက္အကူျပဳတဲ့ ဇင့္ဓာတ္ပါဝင္ေနပါတယ္။ 

ဥအမ်ိဳးမ်ိဳး

ဥအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာပါဝင္တဲ့ ပရိုတင္းနဲ႔အာဟာရဓာတ္ေတြက ကေလးငယ္ေတြကိုအာရံုစိုက္ႏိုင္စြမ္းျမင့္မားေအာင္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

 ဒိန္ခ်ဥ္

အဆီက ဦးေႏွာက္က်န္းမာသန္စြမ္းဖို႔အတြက္အေရးပါပါတယ္။ အဆီျပည့္ဝတဲ့ ဒိန္ခ်ဥ္က ဦးေႏွာက္ဆဲလ္ေတြကို သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ လက္ခံမႈ၊ေပးပို႔မႈေတြအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့အေနအထားမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ကူညီ ထိန္းသိမ္းေပးပါတယ္။ အာဟာရဓာတ္ေတြက ဦးေႏွာက္ထဲကိုေသြးစီးဆင္းမႈ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းျဖင့္ မွတ္ဥာဏ္ကိုထက္ျမက္ေစပါတယ္။ 

 အစိမ္းေရာင္အသီးအရြက္မ်ား

ဗီတာမင္ေတြၾကြယ္ဝစြာပါဝင္ေနတဲ့ ေဒါက္ခြရြက္ေတြနဲ႔ ကိုက္လန္ေတြက အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္လာတဲ့အခါ ခံစား ရႏိုင္တဲ့ မွတ္ဥာဏ္ပ်က္ယြင္းတဲ့ေဝဒနာ (dementia) ေရာဂါျဖစ္ႏိုင္ေျခကို က်ဆင္းေစႏိုင္ပါတယ္။ ကိုက္လန္မွာ ဦးေႏွာက္ဆဲလ္အသစ္ေတြကို ႀကီထြားဖြ႔ံၿဖိဳးေစတဲ့ ဓာတ္တိုးဆန္႔က်င္ပစၥည္းေတြနဲ႔ အျခားဓာတ္ေတြမ်ားစြာပါဝင္ ေနပါတယ္။ 

 ငါး

ငါးမွာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ စြမ္းေဆာင္ရည္ က်ဆင္းတာနဲ႔မွတ္ဥာဏ္စြမ္းရည္ ေလ်ာ့က်တာေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္တဲ့ ဗီတာမင္ ဒီ နဲ႔ အိုမီဂါ သရီးဖက္တီး အက္ဆစ္ေတြ ၾကြယ္ဝစြာ ပါဝင္ေနပါတယ္။ ဆယ္လ္မြန္၊တူနာနဲ႔ဆာဒင္းငါးေတြ မွာ အိုမီဂါ သရီးၾကြယ္ဝစြာ ပါဝင္ေနပါတယ္။ ဦးေႏွာက္အတြက္အိုမီဂါ သရီး ပမာဏမ်ားမ်ားရရွိေလေလ  ကေလး ေတြကို အာရံုစူးစိုက္ႏိုင္စြမ္းပိုမိုေကာင္းမြန္ေစမွာျဖစ္သလို ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္စြမ္းေဆာင္ရည္ကိုလည္း ပိုမိုေကာင္းမြန္ေစပါတယ္။ 

 အခြံမာသီးနဲ႔အေစ့အဆန္မ်ား

ပရိုတင္းဓာတ္ေတြ၊အေရးပါတဲ့ ဖက္တီးအက္ဆစ္ေတြ၊ဗီတာမင္ေတြနဲ႔ သတၱဳဓာတ္ေတြ မ်ားစြာပါဝင္ေနတဲ့ အခြံမာ အသီးေတြနဲ႔ အေစ့အဆန္ေတြက  စိတ္ခံစားမႈကိုတိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစျပီး အာရံုစနစ္ကို ထိန္းသိမ္းေပးပါတယ္။ 

DHA က သားသားမီးမီးေလးေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈအတြက္ အေရးပါ ပါတယ္ (photo: Thirteen Celebration)

ဥာဏ္ရည္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓါတ္ကဘာလဲ

ဥာဏ္ရည္အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓါတ္ကေတာ့ DHA ပါ။ DHA က သားသားမီးမီးေလးေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈအတြက္ အေရးပါ ပါတယ္။ ကေလးေတြ စားသံုးမယ့္ အာဟာရဓါတ္ေတြထဲမွာ DHA မွ်တစြာ ပါမယ္ဆိုရင္ သင္ယူမႈစြမ္းရည္ကို ျမင့္တက္ေစၿပီး DHA ခ်ိဳ႔တဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကေလးေတြမွာ သင္ယူႏိုင္စြမ္းနည္းပါတယ္။

မျဖစ္မေနလိုအပ္ျခင္း

DHA က ခႏၶာကိုယ္အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တဲ့  omega-3 fatty acids တစ္မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး သားသားမီးမီးေလးေတြရဲ႕ ဦးေႏွာက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေမေမ့ကေလးေလးကို ဥာဏ္ရည္ထက္ျမက္တဲ့ ကေလးေလးျဖစ္ေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကေလးစားမယ့္ အစားအစာေတြထဲမွာ DHA ထည့္ေကၽြးေပးပါ။

DHA ခ်ိဳ႔တဲ့မယ္ဆိုရင္

ေမေမ့ကေလးေလး DHA ခ်ိဳ႔တဲ့မယ္ဆိုရင္ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြးအားနည္းျခင္းနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ ဖြံ႔ံၿဖိဳးမႈကို ျပႆနာ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အာရံုစူးစိုက္မႈအားနည္းတဲ့ ေရာဂါ အျပင္ ကေလးမွာ စိတ္က်ေရာဂါေတြအထိေတာင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

DHA အာဟာရကုိ ဘယ္လိုအစားအစာေတြကေန ရရွိႏိုင္မလဲ

ေမေမတုိ႔ ကေလးေလးကို ေကၽြးေပးရမယ့္ အစားအစာေတြကေတာ့ ဆယ္လမြန္ငါး အပါအဝင္ ငါးအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ၾကက္ဥ၊ ဒိန္ခ်ဥ္၊ ငါးဥ၊ ေျမပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ တို႔ဟူး၊ ႏြားႏို႔ (အသက္တစ္ႏွစ္မွသာ) ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအစားအစာေတြကေတာ့ DHA ဓါတ္ ရွိတဲ့ အစားအစာေတြမို႔ ကေလးေလး ဥာဏ္ေကာင္းေစမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ေမေမတို႔ ေကၽြးေပးဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔ေနာ္။

ေမေမတို႔ေရ သားသားမီးမီးေလးေတြ ဥာဏ္ရည္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓါတ္ေတြ ရွိဖို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း Kalay ကေနေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။

 

From Kalay with

Tag: advicebrainfood

Comments

0 comments
Latest video