အသက္(၂) ႏွစ္ကေလးတို႔အျမန္ႀကီးထြားလာဖို႔ အေထာက္အကူျပဳတဲ့ အစားအစာမ်ား

by: Nang Htwe
 0 comments  0 love

မိသားစုထမင္းဝိုင္းမွာ အတူတူထိုင္စားခိုင္းလို႔ရပါၿပီ။ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္း၊ အသားငါး၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္နဲ႔ အသီးအႏွံေတြကို မွ်မွ်တတ စုံစုံလင္လင္ ေကြၽးေပးရမယ့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္

အသက္(၂)ႏွစ္အ႐ြယ္သားသားမီးမီးေလးေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ အစားအေသာက္က အ‌ေရးႀကီးတဲ့ ေနရာကေန ရွိေနပါတယ္။ ဒီအ႐ြယ္ေလးက သြားေပါက္တာလည္း ျပည့္စုံလုနီးပါးျဖစ္ၿပီး  solid foods ေတြကိုလည္း စားတတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ပါ။ မိသားစုထမင္းဝိုင္းမွာ အတူတူထိုင္စားခိုင္းလို႔ရပါၿပီ။ ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္း၊ အသားငါး၊ ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္နဲ႔ အသီးအႏွံေတြကို မွ်မွ်တတ စုံစုံလင္လင္ ေကြၽးေပးရမယ့္ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ အခု Kalay ကေန ေမေမတို႔အတြက္ အသက္(၂)ႏွစ္အ႐ြယ္ သားသားမီးမီးေလးေတြ အျမန္ႀကီးထြားလာျခင္းကို အေထာက္အကူျပဳမယ့္ အစားအစာ (၈)မ်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပေပးခ်င္ပါတယ္။

အသက္(၂)ႏွစ္အ႐ြယ္သားသားမီးမီးေလးေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ အစားအေသာက္က အ‌ေရးႀကီးတဲ့ ေနရာကေန ရွိေနပါတယ္ (Photo by Happy Family Organics)

(၁) ႏို႔နဲ႔ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းမ်ား

ႏြားႏို႔၊ ဒိန္ခ်ဥ္နဲ႔ ခ်ိစ့္တို႔မွာ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ကယ္ဆီယမ္က အ႐ိုးတည္ေဆာက္မႈကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

(၂) ၾကက္သား

ၾကက္သားမွာပါတဲ့ သံဓါတ္ဟာဆိုရင္ အသားငါးေတြထဲက အေကာင္းဆုံး သံဓါတ္ျဖစ္ပါတယ္။ သံဓါတ္က ေသြးအားနည္းတဲ့ ျပႆနာ နည္းသြားေစပါတယ္။ ကေလးငယ္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္က ၾကက္သားထဲမွာပါတဲ့ သံဓါတ္ကို အလ်င္အျမန္စုပ္ယူႏိုင္ပါတယ္။

(၃) ငါး

ငါးမွာပါတဲ့ အဆီဟာဆိုရင္ ခႏၶာကိုယ္တည္ေဆာက္မႈနဲ႔ ႏွလုံးေသြးေၾကာဆိုင္ရာ စနစ္ကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

(၄) က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီတဲ့ ဆီမ်ား

ကေလးငယ္အတြက္ ဟင္းခ်က္တဲ့အခါလိုအပ္တဲ့ ဆီေနရာမွာ သံလြင္ဆီ၊ ေျမပဲဆီ တို႔ကို အသုံးျပဳေပးပါ။

(၅) မုန္လာဥနီ

မုန္လာဥနီမွာ ဗီတာမင္ A ဓါတ္ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ ကိုက္လန္နဲ႔ တျခားဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ေတြမွာလည္း ဗီတာမင္ A ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ မတူညီတဲ့ ဟင္းသီဟင္း႐ြက္၊ အသီးအႏွံေတြထဲမွာ ဗီတာမင္ဓါတ္ေတြ စုံလင္စြာပါဝင္ေနပါတယ္။ ကေလးငယ္ အ႐ိုးႀကီးထြားမႈကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

ႏြားႏို႔၊ ဒိန္ခ်ဥ္နဲ႔ ခ်ိစ့္တို႔မွာ ကယ္ဆီယမ္ဓါတ္ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္ (Photo by avanchy.com )

(၆) အခ်ဥ္ဓါတ္ပါတဲ့ အသီးအႏွံမ်ား

သံပုရာသီး၊ လိေမၼာ္သီး၊ ေရွာက္သီး၊ ကမၺလာသီး စတဲ့ ခ်ဥ္တဲ့ အသီးေတြမွာ ဗီတာမင္C ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။ သြား၊ သြားဖုံးနဲ႔ ေသြးေၾကာေတြကို ခိုင္မာေစပါတယ္။ မာလာကာသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီးနဲ႔ ဟင္းႏုႏြယ္႐ြက္တို႔မွာလည္း ဗီတာမင္ C ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္ပါတယ္။

(၇) ေနေရာင္ျခည္

ေနေရာင္ျခည္မွာ ဗီတာမင္ D ပါဝင္တာေၾကာင့္ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ အ႐ိုးသန္စြမ္းမႈအတြက္ အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။ ဗီတာမင္  D ကို ေနကသာမက အစားအေသာက္ေတြကေနလည္း ရရွိႏိုင္ပါတယ္။

(၈) ငွက္ေပ်ာသီး

ငွက္ေပ်ာသီးမွာ မဂၢနီဆီယမ္နဲ႔ ပိုတက္ဆီယမ္ ႂကြယ္ဝစြာပါဝင္တာေၾကာင့္ ႏွလုံးနဲ႔ ႂကြက္သား က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပဳပါတယ္။

အသက္(၂)ႏွစ္အ႐ြယ္ သားသားမီးမီးေလးေတြ ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမွာ အစားအေသာက္က အေရးႀကီးတဲ့ ေနရာကေန ပါဝင္ေနေၾကာင္း ေျပာျပေပးလိုက္ပါတယ္။

 

Kalay.com.mm မှ ရေးသားဖော်ပြနေသော ဆောင်းပါးများကို မည်သည့် Website နှင့် Social Media များမှ Facebook Page များအတွက် ပြန်လည်ကူးယူခြင်း၊ ဆင်တူယိုးမှား ဖော်ပြခြင်းများ မပြုပါရန် လေးစားစွာ အသိပေးအပ်ပါသည်။
From Kalay with



Comments

0 comments
Latest video
Refer to more useful articles
x